Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
angel GT
Heb ook de supercorsa,s wel de sp versie , blijft toch eigen voorkeur bandjes ! Ieder zijn ding ,al zoveel over geschreven ....hoe gek rij jij wel niet dat je supercorsa's nodig hebt
pilot power, is voor mijn opa stijl meer als zat XD
Ik krijg van de corsa rosso gewoon niet het gevoel dat ik de motor nog platter kan leggen. Afgelopen dagen was de weg nog wat nat dus dat kan hieraan negatief bijdragen maar ik had al een paar slides te pakken toen ik hem wat verder pushte.Die aansluitingen hebben elk een eigen zekering: geschakelde is zekering 8, constante 12v is zekering 9 (zekeringen onder je zadel)
Allebei afgezekerd met 10 amp.Denk dat vrijwel iedereen hier met 180/55 rijdt.
Bedoel je met Corsa Rosso deze band?
Zo ja, wat beviel hier niet aan?
Heb ze er ook onder gehad maar waren toch prima plakkers, en deden het in de testen ook altijd erg goed op circuit.
De corsas krijg je met deze temperaturen nog niet optimale temperatuur op het circuit zal dat veel beter gaan .
Je moet op de duke goed over de tank leunen om zelfde grip niveau te krijgen als een racer heb ik gemerkt
Om meer druk op je voorwiel te krijgen. Dat heb ik ook al gemerkt.
Bij uitkomen vd bocht is het een beetje gokken waar je precies uitkomt terwijl je met een sportmotor exact kunt voorspellen waar je uitkomt. Dat zal ook wel met de veerweg te maken hebben denk ik.
Ik krijg van de corsa rosso gewoon niet het gevoel dat ik de motor nog platter kan leggen. Afgelopen dagen was de weg nog wat nat dus dat kan hieraan negatief bijdragen maar ik had al een paar slides te pakken toen ik hem wat verder pushte.
Op het circuit weet ik dat ik hem nog verder ga pushen en dan wil ik gewoon weten waar ik aan toe ben.
Normaal rij ik met een R6 die me met super corsa's of superbikes een prima grip geeft maar deze motor is toch wel ff wat anders en zal ook een andere rijstijl vragen. No problem, maar wil wel graag de beste banden ervoor hebben omdat mijn ervaring is dat dat voor mij heel veel verschil maakt. Ik ben het met jullie overigens wel eens dat je meestal aan een goeie straatband genoeg zal hebben maar alle expert info is welkom.
Die ervaring deel ik absoluut niet, ik kan met m'n SDR bijna op de centimeter voorspellen waar ik uit ga komen bocht uit en dan nog correctie(s) maken is ook geen probleem.
Misschien je vering eens (laten) controleren? Op CPZ even vragen aan Maurice..
Die Rosso Corsa is ook niet gemaakt voor temperaturen onder de 15° en halfnatte weg.
Droog en met 15° en hoger plakken die prima.
Als je er dan nog niet voldoende aan hebt moet je misschien onk gaan rijden oid.
It's alive! 14+ v als hij spint... ik vind helemaal mooi.[afbeelding]
edit: je kantelt je hoofd zelf maar naar links
Dus het was zoals verwacht de spanningsregelaar?
Sorry guys voor het weer oprakelen van zo'n banden issue maar ik heb dat ding net en ben gewoon op zoek naar goede info van de experts, jullie dus.
De vering staat inderdaad ook op mijn lijstje maar ik had (wellicht naief ) gedacht dat die wel ok zou zijn aangezien het een R is en die ook nogeens ready to race zou moeten zijn....
Ik heb er nu een paar dagen mee gereden en verwacht er misschien in deze natte omstandigheden ook wel meer van dan mijn totaal ontbrekende talent zou mogen toestaan, maar ja, de verwachtingen waren nogal hoog na mijn vorige SMR avontuur.
Jullie input wordt in ieder geval gewaardeerd en ik hoop op een paar mooie dagen komende weken om even goed te kunnen wennen aan "het varken" voor ik hem het Koninklijke Zandvoort opstuur. Daar heb ik in ieder geval veel zin in en ga ik een paar van jullie treffen, ook gezellig
In ieder geval wordt het gewoon een 180/55 achter, merk en type nog in beraad!
Groet, John