KTM SuperDuke 990 Deel 14

Die aansluitingen hebben elk een eigen zekering: geschakelde is zekering 8, constante 12v is zekering 9 (zekeringen onder je zadel)
Allebei afgezekerd met 10 amp.Denk dat vrijwel iedereen hier met 180/55 rijdt.
Bedoel je met Corsa Rosso deze band?

Zo ja, wat beviel hier niet aan?
Heb ze er ook onder gehad maar waren toch prima plakkers, en deden het in de testen ook altijd erg goed op circuit.
Ik krijg van de corsa rosso gewoon niet het gevoel dat ik de motor nog platter kan leggen. Afgelopen dagen was de weg nog wat nat dus dat kan hieraan negatief bijdragen maar ik had al een paar slides te pakken toen ik hem wat verder pushte.

Op het circuit weet ik dat ik hem nog verder ga pushen en dan wil ik gewoon weten waar ik aan toe ben.

Normaal rij ik met een R6 die me met super corsa's of superbikes een prima grip geeft maar deze motor is toch wel ff wat anders en zal ook een andere rijstijl vragen. No problem, maar wil wel graag de beste banden ervoor hebben omdat mijn ervaring is dat dat voor mij heel veel verschil maakt. Ik ben het met jullie overigens wel eens dat je meestal aan een goeie straatband genoeg zal hebben maar alle expert info is welkom.
 
De corsas krijg je met deze temperaturen nog niet optimale temperatuur op het circuit zal dat veel beter gaan .

Je moet op de duke goed over de tank leunen om zelfde grip niveau te krijgen als een racer heb ik gemerkt
 
De corsas krijg je met deze temperaturen nog niet optimale temperatuur op het circuit zal dat veel beter gaan .

Je moet op de duke goed over de tank leunen om zelfde grip niveau te krijgen als een racer heb ik gemerkt

Om meer druk op je voorwiel te krijgen. Dat heb ik ook al gemerkt.
Bij uitkomen vd bocht is het een beetje gokken waar je precies uitkomt terwijl je met een sportmotor exact kunt voorspellen waar je uitkomt. Dat zal ook wel met de veerweg te maken hebben denk ik.
 
Ja, banden is al veel over geschreven en heel persoonlijk. Er zijn veel goed te spreken over de M7RR.
Mijn ervaringen zijn daar ook heel goed mee, fijne bandjes.

Maar met en SD de bocht uitkomen om vervolgens maar gokken waar die uitkomt :? dan zou ik denk ik toch even goed naar de veerafstelling kijken.
Mijn ervaring, met een de laatste veerafstelling, is dat ie super strak stuurt en de lijn precies volgt zoals ik dat in mijn gedachten had.
 
Om meer druk op je voorwiel te krijgen. Dat heb ik ook al gemerkt.
Bij uitkomen vd bocht is het een beetje gokken waar je precies uitkomt terwijl je met een sportmotor exact kunt voorspellen waar je uitkomt. Dat zal ook wel met de veerweg te maken hebben denk ik.

Die ervaring deel ik absoluut niet, ik kan met m'n SDR bijna op de centimeter voorspellen waar ik uit ga komen bocht uit en dan nog correctie(s) maken is ook geen probleem.

Misschien je vering eens (laten) controleren? Op CPZ even vragen aan Maurice..
 
Ik krijg van de corsa rosso gewoon niet het gevoel dat ik de motor nog platter kan leggen. Afgelopen dagen was de weg nog wat nat dus dat kan hieraan negatief bijdragen maar ik had al een paar slides te pakken toen ik hem wat verder pushte.

Op het circuit weet ik dat ik hem nog verder ga pushen en dan wil ik gewoon weten waar ik aan toe ben.

Normaal rij ik met een R6 die me met super corsa's of superbikes een prima grip geeft maar deze motor is toch wel ff wat anders en zal ook een andere rijstijl vragen. No problem, maar wil wel graag de beste banden ervoor hebben omdat mijn ervaring is dat dat voor mij heel veel verschil maakt. Ik ben het met jullie overigens wel eens dat je meestal aan een goeie straatband genoeg zal hebben maar alle expert info is welkom.

Die Rosso Corsa is ook niet gemaakt voor temperaturen onder de 15° en halfnatte weg.
Droog en met 15° en hoger plakken die prima.
Als je er dan nog niet voldoende aan hebt moet je misschien onk gaan rijden oid.
 
Die ervaring deel ik absoluut niet, ik kan met m'n SDR bijna op de centimeter voorspellen waar ik uit ga komen bocht uit en dan nog correctie(s) maken is ook geen probleem.

Misschien je vering eens (laten) controleren? Op CPZ even vragen aan Maurice..

Een fullblown sdr is ook nog even wat strakker als een standaart sd.

Naar de vering kijken kan zowiezo geen kwaad.
Ik heb specs genomen van sd.net van een bloke met ongv hetzelfde gewicht
 
Die Rosso Corsa is ook niet gemaakt voor temperaturen onder de 15° en halfnatte weg.
Droog en met 15° en hoger plakken die prima.
Als je er dan nog niet voldoende aan hebt moet je misschien onk gaan rijden oid.

Probeer eens een setje Power RS van Michelin...... gaatie ten eerste veel beter van sturen en een perfecte feedback.
Prima grip...... ook op natte weg.
Achter 2.0 en voor 2.2.
 
Sorry guys voor het weer oprakelen van zo'n banden issue maar ik heb dat ding net en ben gewoon op zoek naar goede info van de experts, jullie dus.

De vering staat inderdaad ook op mijn lijstje maar ik had (wellicht naief :+ ) gedacht dat die wel ok zou zijn aangezien het een R is en die ook nogeens ready to race zou moeten zijn....

Ik heb er nu een paar dagen mee gereden en verwacht er misschien in deze natte omstandigheden ook wel meer van dan mijn totaal ontbrekende talent zou mogen toestaan, maar ja, de verwachtingen waren nogal hoog na mijn vorige SMR avontuur.

Jullie input wordt in ieder geval gewaardeerd en ik hoop op een paar mooie dagen komende weken om even goed te kunnen wennen aan "het varken" voor ik hem het Koninklijke Zandvoort opstuur. Daar heb ik in ieder geval veel zin in en ga ik een paar van jullie treffen, ook gezellig :Y

In ieder geval wordt het gewoon een 180/55 achter, merk en type nog in beraad!

Groet, John :t
 
It's alive! 14+ v als hij spint... ik vind helemaal mooi.
full


edit: je kantelt je hoofd zelf maar naar links
 
Laatst bewerkt:
Sorry guys voor het weer oprakelen van zo'n banden issue maar ik heb dat ding net en ben gewoon op zoek naar goede info van de experts, jullie dus.

De vering staat inderdaad ook op mijn lijstje maar ik had (wellicht naief :+ ) gedacht dat die wel ok zou zijn aangezien het een R is en die ook nogeens ready to race zou moeten zijn....

Ik heb er nu een paar dagen mee gereden en verwacht er misschien in deze natte omstandigheden ook wel meer van dan mijn totaal ontbrekende talent zou mogen toestaan, maar ja, de verwachtingen waren nogal hoog na mijn vorige SMR avontuur.

Jullie input wordt in ieder geval gewaardeerd en ik hoop op een paar mooie dagen komende weken om even goed te kunnen wennen aan "het varken" voor ik hem het Koninklijke Zandvoort opstuur. Daar heb ik in ieder geval veel zin in en ga ik een paar van jullie treffen, ook gezellig :Y

In ieder geval wordt het gewoon een 180/55 achter, merk en type nog in beraad!

Groet, John :t

Geen probleem John,
Je vroeg advies......met die bandjes wordt het gewoon een nog fijnere fiets.
Ik heb mijn vering indertijd bij SO products laten doen... anti-duik eraf gehaald.
Sukses met je mooie motor....
 
Net een setje M7RR besteld. Heb hiervoor Pilot Power 2 gehad, en de laatste 2 jaar de Bridgestone S21. Erg tevreden over allebei, al was had de S21 wel iets meer opwarmtijd nodig. Met de PP2 destijds een paar momenten gehad dat deze overhit raakte terwijl ik dat niet verwachtte. Ook wel een slappe band eigenlijk, waardoor het gedrag sterk veranderde in de laatste 50% profiel.

Nu de S21 richting versleten gaat geeft deze minimaal vertrouwen met mindere / natte condities.. Op het circuit en met mooie dagen super, na 5-10 minuten!

Verandering van spijs doet eten :]
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebbers; Folkie en ik gaan zaterdag een ritje doen over de Lekdijk.
Wie wil kan aansluiten, let wel het is geen georganiseerde rit o.i.d. dus we gaan gewoon lekker rijden en zien wel wat de dag brengt :-)

Voor wie interesse heeft, dit wordt (vooralsnog) de route.
full
 
Vandaag motor klaargemaakt voor een weekendje Eifel, Duitsland.
DB killers erin, bagage rekje gemonteerd, navigatie weer up2date, olie bijgevuld, banden opgepompt, ketting gesprayd en natuurlijk even gewassen.

Zin in! Beloofd mooi weer te worden :D

3343pxz.jpg

jzjs52.jpg
 
Laatst bewerkt:
hey liefhebbers!

Zijn er leden die in/de buurt van Amsterdam wonen toevallig? Zou graag eens meekijken/praten over het zelf sleutelen aan de Duke? Merk dat als ik sommige dingen 1keer heb agekeken prima zelf durf, maar het begin is wat onwennig. Omgeving Utrecht is ook een prima te doen, net als Leiden.

Hoor het graag! En voor niets gaat de zon op uiteraard, paar potjes bier bijvoorbeeld kan altijd haha!
 
Terug
Bovenaan Onderaan