KTM SuperDuke 990 Deel 14

Ook hele goede ervaringen mee, duurde wel
iets langer voor ze goed op temperatuur waren als ik het me goed herinner.
 
Welke had jij er op 180 of 190
Ik heb de S21 gehad en rijd nu de S22. Top band! Persoonlijk zou ik geen 190 nemen. Staat mooi maar gaat ten koste van het stuurgedrag.

- Stuurt heel licht en geeft veel vertrouwen.
- Vind dat de band snel op tempratuur komt, ook op straat.
- Kunt er prima een circuit dagje mee doen.
- Levensduur valt mij ook niet tegen

s22.jpg
 
cheapste en simpelste pilot powers, voor mij als sterveling prima.
Sommige zeggen dat ze kunnen gaan smeren.. maar dat is mij nog nooit gelukt.
 
Heb ook weer 2 verse bandjes erop. 2x Michelin Pilot Power 2CT genomen. Zaten er al op en vond het prima rijden. Heb achter 180 gehouden trouwens.

Helaas kwam ik er wel achter dat ik een nieuwe Wielas achter moet nemen (60010081044) omdat de "moer" aan de kettingzijde niet goed meer is. Volgens de parts finder moet ik dan een hele nieuwe as kopen want daar zit ie dan op. Iemand nog tips of die los te krijgen zijn?

Overigens deed mn motor het weer perfect, had hem vorige week uit zn winterslaap gehaald en na 8 maanden startte ie met 1 druk op de knop *D *O*

Oh edit: 60010084000 lijken de 'chain tensioners' te zijn. Zijn mooie oranje versies van te koop 😍 En de originele volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Oh edit: 60010084000 lijken de 'chain tensioners' te zijn. Zijn mooie oranje versies van te koop 😍 En de originele volgens mij.
Staat 'R/S' in dit geval niet voor right side? Oftewel, net niet de kant die je nodig hebt.

Die kant die op de as zit, zit vast met loctite en moet je denk ik warmstoken om los te krijgen.
En je moet iets hebben om die as in te klemmen zodat hij niet meedraait, en liefst zonder deze te beschadigen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SvR
Staat 'R/S' in dit geval niet voor right side? Oftewel, net niet de kant die je nodig hebt.

Die kant die op de as zit, zit vast met loctite en moet je denk ik warmstoken om los te krijgen.
En je moet iets hebben om die as in te klemmen zodat hij niet meedraait, en liefst zonder deze te beschadigen.
Hij is al los... Dat is ook het probleem, zit een barst in. Denk trouwens dat je gelijk hebt helaas, die ene is nr 33 op de parts tekening en rechterkant inderdaad. Ik zie wel op eBay wat oranje Chinese varianten: Rear Axle Blocks Chain Adjuster For 1290 1190 1050 RC8/R SUPER DUKE R ADV/R | eBay

Maar lijken niet te passen. Wel gek want ik kwam bij ze uit toen ik op het partnummer zocht. Wat denken jullie? Gewoon proberen te bestellen? Kost me dan in het ergste geval 15 euro. Ena nders bestel ik via Arie Molenaar zo'n as voor 50 euro.
 
Ik heb een tijdje geleden via mijn favoriete Chinese leverancier een setje sequentiele led knipperlichten gekocht, helaas is die kwaliteit uiteraard niet al te best en zijn er twee overleden (knipperen wel, maar de behuizing is overleden). Omdat ik ook wat klachten kreeg over de zichtbaarheid (wat nogal belangrijk is) heb ik netjes CE gekeurde knipperlichtjes gekocht (Shin yo spark).

Helaas krijg ik ze met geen mogelijkheid aan het knipperen, ze blijven constant branden. Ik heb er al een LED relais er in zitten, ik heb ze al geprobeerd met en zonder weerstanden en ook met het originele knipperlicht relais. Met zowel de originele ktm knipperlichten als m'n ali knippers werk het wel gewoon prima. Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?


 
Passen deze van KTM zelf niet op het oude model SD? KTM LED Knipperlichten Is plug&play bij de 2008+ versie in ieder geval.
Is niet helemaal plug en play op de oude denk ik. Je hebt die 12v acc aansluiting nodig, en die zitten bij de 05/06 niet achter de koplamp maar onder het zadel. Dus dan moet je een andere 12v van achter de koplamp aftakken.
 
:W terug van weekje rijden in Italië :9
Ook een hele dag op een 1290 mogen rijden. I know what my next bike will be now _O- zo smooth maar ook écht nog een superduke 8-)

Wil gaan voor nieuwe ketting en tandwielen… achter tand of wat groter… wat raden jullie aan? Rij nu met origineel nog.
 

Bijlagen

  • 9868A331-C8CC-4407-A76B-608C6A771C10.jpeg
    9868A331-C8CC-4407-A76B-608C6A771C10.jpeg
    523,9 KB · Weergaven: 50
  • BEBA45FF-0298-4DE5-B884-AD206616D48E.jpeg
    BEBA45FF-0298-4DE5-B884-AD206616D48E.jpeg
    347,3 KB · Weergaven: 52
  • 7D982429-426E-4AFB-80EA-2F2C7056D67A.jpeg
    7D982429-426E-4AFB-80EA-2F2C7056D67A.jpeg
    368,6 KB · Weergaven: 54
:W terug van weekje rijden in Italië :9
Ook een hele dag op een 1290 mogen rijden. I know what my next bike will be now _O- zo smooth maar ook écht nog een superduke 8-)

Wil gaan voor nieuwe ketting en tandwielen… achter tand of wat groter… wat raden jullie aan? Rij nu met origineel nog.
Ik raad echt 16-41 aan!! Lekker in zen 2 over de rotondes top ligt dan op 219km
Bij jossmit kan je de hele set kopen voor onder de 130 euro dacht ik
 
Ik raad echt 16-41 aan!! Lekker in zen 2 over de rotondes top ligt dan op 219km
Bij jossmit kan je de hele set kopen voor onder de 130 euro dacht ik
Ik rij nog met standaard set, rij ook in zijn 2e rotonde over haha. Maar komt binnen kort een 16-41 op ben benieuwd wat die dan doet
 
Ik heb de S21 gehad en rijd nu de S22. Top band! Persoonlijk zou ik geen 190 nemen. Staat mooi maar gaat ten koste van het stuurgedrag.

- Stuurt heel licht en geeft veel vertrouwen.
- Vind dat de band snel op tempratuur komt, ook op straat.
- Kunt er prima een circuit dagje mee doen.
- Levensduur valt mij ook niet tegen

Bekijk bijlage 1645348
Hoeveel kilometer ging de S21 mee? En zou de S22 vergelijkbaar zijn qua levensduur?
Ik reed pas op een 1290 met S22's en dat reed echt super, dus ben wel benieuwd naar wat die doen op de 990.

Ik ben zeer tevreden met de Metzeler M7RR die ik nu heb, die is achter met 5000KM wel op schat ik. Ik neem deze achter nog eenmaal tot de voorband ook op is.
 
Hoeveel kilometer ging de S21 mee? En zou de S22 vergelijkbaar zijn qua levensduur?
Ik reed pas op een 1290 met S22's en dat reed echt super, dus ben wel benieuwd naar wat die doen op de 990.

Ik ben zeer tevreden met de Metzeler M7RR die ik nu heb, die is achter met 5000KM wel op schat ik. Ik neem deze achter nog eenmaal tot de voorband ook op is.

Neem de M9RR! Vergelijkbaar met de -7 maar net even beter op alle fronten :]
 
Ik deed bijna 10k met een M7RR achterband op de Superduke 990, en heb pas een s22 achter op mijn 701 vervangen, die was met 8k op. 🤷🏻‍♂️
 
Afgelopen weekend een cricuitdagje geboekt voor de superduke. Van toepassing op het verhaal is dat de remmen een maandje voor de dag van nieuwe vloeistof waren voorzien en al mee was gereden.
Nu doemde het volgende probleem zich op:
Sessie 1:
Na een rondje of 4-5 viel van het ene moment op het andere de remdruk 100% weg. Gewoon remhendel tegen het handvat en 0 remming. Binnen gereden en hierop de remmen ontlucht. Er kwam wel wat uit, maar niks opvallends.
Sessie 2:
Na 2-3 rondjes weer precies hetzlfde probleem... Weer terug pit in. Nu naar de technische dienst gereden waar ze er een zwaardere remvloeistof op hebben gestoken en met vacuumpomp hebben ontlucht.
Sessie 3:
Na 10-12 ronden toch weer hetzelfde probleem......

Hierop de SD maar aan de kant gezet....
Wat opvallend was dat de remdruk elke keer weer voor laten we zeggen 90% terug was tegen de tijd dat ik weer bij de paddock was. Lijkt dus een overhitting probleem te zijn. Kan dit door warmteontwikkeling van slechte remblokken komen? Schijfdikte heb ik gemeten en die zitten nog op de originele 4,0 mm.

Ik wil graag nog een dagje gaan doen maar met dit probleem in het achterhoofd wordt het wel wat spannend. Gelukkig was het steeds gebeurd op een plek waar het geen groot probleem vormde, maar als dit op einde rechte stuk gebeurt, weet ik liever niet wat de gevolgen zouden zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan