KTM SuperDuke 990 Deel 14

Zijn er onder jullie die ook al een probleem hebben gehad met het benzine lampje dat niet werkt?

Ook bij trip F komt niet te staan hoeveel km ik al gereden heb sinds het bezinelampje (normaal gezien) is beginnen branden.
Zelf tank ik al bij 150km nog nooit lampje aan gezien maar denk wel dat iets is met je sensor. Misschien door meten?
 
Zelf tank ik al bij 150km nog nooit lampje aan gezien maar denk wel dat iets is met je sensor. Misschien door meten?
Moet hem idd eens proberen door meten.

De vorige eigenaar zei me net hetzelfde elke 150km ging die tanken, dus dan kan het eigenlijk niet mis gaan.
 
Hallo iedereen,
tijdje terug berichtje gepost rond de hoofdzekering die sprong (SD 990R 2008. Blijkt nu dat de benzinepomp kortsluiting geeft...
Deze morgen gebeld naar dealer: 560€ voor een nieuwe pomp 😳
Iemand een alternatief of tweedehands als mogelijkheid? Vroeg mij ook af of de rubbers/dichtingen te herbruiken zijn of niet bij het plaatsen van een andere pomp en of dit klusje makkelijk te klaren is voor een beetje handige Harry?
Thx
 
Als het echt de pomp unit zelf is, kan je die wel een stuk goedkoper krijgen. Staan er genoeg op ebay.
Dit is de pomp zelf incl filters:
Incl o-ringen etc.

Als het probleem daar niet in zit, maar in die hele handel eromheen is het wel te repareren lijkt me.
Dat is niet meer dan wat blikken stripjes en plastic met wat draadjes.
Misschien ligt er een draadje tegen het blikwerk te schuren.

Als je een beetje voorzichtig doet zijn die o-ringen wel te hergebruiken.
Vooral opletten met het aandraaien van de 4 boutjes waarmee de pomp ik de tank zit. Die gaan maar op 6nm oid geloof ik. Dus zomaar net vast.

En hier nog een how to, hoe die hele unit uit en in elkaar gaat:
Als je de boel toch open hebt, steek er direct even nieuwe filters in.
 
Ik ben het er mee eens dat het vrij eenvoudig is om de pomp assembly even te bekijken. De tank moet er daar voor af, en (op een oude doek) “op z’n neus” gekanteld worden, dan is ie er met vier schroeven zo uit. Als je de hele handel uit elkaar haalt om bijvoorbeeld de filters te vernieuwen, let dan goed op of de plastic clips nog in goede staat zijn. Bij mij haakten die nadien niet meer goed, waardoor ik uiteindelijk onvoldoende brandstof druk opbouwde.
 
Als het echt de pomp unit zelf is, kan je die wel een stuk goedkoper krijgen. Staan er genoeg op ebay.
Dit is de pomp zelf incl filters:
Incl o-ringen etc.

Als het probleem daar niet in zit, maar in die hele handel eromheen is het wel te repareren lijkt me.
Dat is niet meer dan wat blikken stripjes en plastic met wat draadjes.
Misschien ligt er een draadje tegen het blikwerk te schuren.

Als je een beetje voorzichtig doet zijn die o-ringen wel te hergebruiken.
Vooral opletten met het aandraaien van de 4 boutjes waarmee de pomp ik de tank zit. Die gaan maar op 6nm oid geloof ik. Dus zomaar net vast.

En hier nog een how to, hoe die hele unit uit en in elkaar gaat:
Als je de boel toch open hebt, steek er direct even nieuwe filters in.
Thx! Pomp intussen gedemonteerd en wachten op de nieuwe vanuit UK via eBay 👍😎
 
Update benzinepomp: zaterdag besteld via eBay in UK, gisterenochtend in de bus en gisterenavond gemonteerd. Uurtje werk en de motor is weer in orde 👍🤘 Vooral heel veel geld bespaard: 213€ met zelf te plaatsen VS pomp bij KTM-dealer 560€ 😳
Zaterdag knallen op circuit van Ecuyers met dat ding!
Grtz
 

Bijlagen

  • IMG_20210810_195356.jpg
    IMG_20210810_195356.jpg
    145,4 KB · Weergaven: 16
Ik heb bij mijn 990 nog steeds last van een lekkende voorrem hoofdcilinder. Vermoedelijk is er inwendig iets lek. Weet iemand of er hier vervangingsonderdelen voor zijn en zo ja, waar je die kunt bestellen? Of heeft iemand wellicht nog een complete unit liggen?
Heb er op Marktplaats één gevonden waar €175,- voor wordt gevraagd en nieuw zijn ze €311,- maar dat is incl hendel etc die ik eigenlijk niet nodig heb :)
 
Ik heb bij mijn 990 nog steeds last van een lekkende voorrem hoofdcilinder. Vermoedelijk is er inwendig iets lek. Weet iemand of er hier vervangingsonderdelen voor zijn en zo ja, waar je die kunt bestellen? Of heeft iemand wellicht nog een complete unit liggen?
Heb er op Marktplaats één gevonden waar €175,- voor wordt gevraagd en nieuw zijn ze €311,- maar dat is incl hendel etc die ik eigenlijk niet nodig heb :)
Het is altijd makkelijk als je wat hebt waar je niks aan hebt
 
Blijkt dan toch niet de pomp te zijn maar de regulator 🙁 Iemand de een goede liggen die weg mag? Schijnt ook een idee te zijn om een iets zwaardere aan te schaffen hoorde ik hier op circuit, daar iemand ervaring mee toevallig? De aansluitfiches moeten natuurlijk kloppen... Thx voor elk advies 👍
 

Bijlagen

  • IMG_20210814_114903.jpg
    IMG_20210814_114903.jpg
    183,4 KB · Weergaven: 14
Goedemorgen allen,

Tijdens het tanken heb ik wat benzine gelekt op de matte lak van mijn tank. Direct afgespoeld met een flesje water. Vervolgens toen ik een paar uur later thuis was direct de motor schoongemaakt. Ik krijg de vlekken er helaas niet uit. Iemand tips?
 
Gisteren gaan rijden met de motor en na een tijdje maakte bij het tot bijna stilkomen van de duke de voorste remmen een 'dof' geluid.

De remblokjes lijken nog gewoon voldoende over te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allen,

Tijdens het tanken heb ik wat benzine gelekt op de matte lak van mijn tank. Direct afgespoeld met een flesje water. Vervolgens toen ik een paar uur later thuis was direct de motor schoongemaakt. Ik krijg de vlekken er helaas niet uit. Iemand tips?
Ik deed dat op de matte tank (klinkt gek ) met wasbenzine heel voorzichtig en niet te lang een veeg erover je zag het verdampen .
Probeer eerst een stukje ergens wat je niet ziet , Maar blijft lastig vlekken op matte lak
 
Ik deed dat op de matte tank (klinkt gek ) met wasbenzine heel voorzichtig en niet te lang een veeg erover je zag het verdampen .
Probeer eerst een stukje ergens wat je niet ziet , Maar blijft lastig vlekken op matte lak
Top ik ga het even proberen, hopelijk werkt het!
 
Beste Superduke liefhebbers,
Na jaren motor plezier een tijdje motorloos geweest. Nu de hobby weer opgepakt en onlangs een Superduke 990-2006 aangeschaft. Wat een machine... Heerlijke sterke 2pitter en stuurt en rijdt fantastisch.

Nu zou ik wellicht graag wat kleine dingetjes aanpassen. Ik was benieuwd of jullie misschien tips of adviesen hebben. Ik zou graag de originele kentekenplaathouder+ knippers vervangen.
Originele uitlaatdempers vervangen bij voorkeur voor carbon.
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties. Alvast dank voor het meedenken.
 
Hé mannen, ik heb een 990 gekocht met wat schade en probeer deze wat op te knappen. Weet iemand hier misschien nog een zadel en rechterkuipdeel voor een zwarte Duke? Superleuke fietsen om te rijden zeg, wat een knallen. Gr Pieter
 

Bijlagen

  • IMG-20210820-WA0027.jpeg
    IMG-20210820-WA0027.jpeg
    211,7 KB · Weergaven: 26
Terug
Bovenaan Onderaan