KTM SuperDuke 990 Deel 14

⬆️
Vooral die in de achterste punt, en voor aan de onderkant die direct in de tank gaan.
Als je die te vast draait heb je kans dat de moer loskomt van je tank. En dat is ellende.
Ooit een keer gehad ja, was een drama en stond op het punt om die bout door te slijpen toen ik ineens weer beweging in de schroef kreeg... Gelukkig maar. Sindsdien heel voorzichtig met die schroeven.
 
Terechte vraag :)
Het olie-lampje ging branden. Vervolgens rechtop met lopende motor in het transparante buisje aan de linkerkant min/max gekeken. Het niveau liep van midden naar net onder het minimum.
Als de motor draait brandt het olie-lampje trouwens niet.
Zie bericht van Nampus 😉
 
Zie bericht van Nampus 😉
Ik heb altijd (autorijles lang geleden) begrepen dat als het olielampje brandt, je zsm naar de kant moet en de motor moet uitzetten. Ik was dus wat huiverig om er daadwerkelijk op te rijden om de motor op te warmen.
Dat zal ik dan vandaag alsnog even doen en even opnieuw kijken.
 
Ik heb altijd (autorijles lang geleden) begrepen dat als het olielampje brandt, je zsm naar de kant moet en de motor moet uitzetten. Ik was dus wat huiverig om er daadwerkelijk op te rijden om de motor op te warmen.
Dat zal ik dan vandaag alsnog even doen en even opnieuw kijken.
Het olielampje brandt altijd als je de motor op contact zet en nog niet start. Het moet na het starten uit gaan wanneer er voldoende oliedruk is opgebouwd. Het heeft dus in directe zin niets te maken met het oliepeil. Wanneer het lampje gaat branden tijdens het rijden dien je zsm te stoppen inderdaad. Overigens is de oliedruksensor een bekend zwakker puntje bij de superduke. De sensor zit net achter een van de koelwaterslangen en die slang kan het gaan branden van het lampje ook beïnvloeden.
 
Het olielampje brandt altijd als je de motor op contact zet en nog niet start. Het moet na het starten uit gaan wanneer er voldoende oliedruk is opgebouwd. Het heeft dus in directe zin niets te maken met het oliepeil. Wanneer het lampje gaat branden tijdens het rijden dien je zsm te stoppen inderdaad. Overigens is de oliedruksensor een bekend zwakker puntje bij de superduke. De sensor zit net achter een van de koelwaterslangen en die slang kan het gaan branden van het lampje ook beïnvloeden.
Ok dan! Voor niks olie besteld en niet gereden! Bedankt voor deze ontzettend basale maar belangrijke info voor mij als noob :)
 
Een heel andere vraag: heeft iemand nog db killers voor akrapovic over? Zaten er niet bij en heb geen zin in boetes. Anders probeer ik het via een ktm dealer :)
 
Een heel andere vraag: heeft iemand nog db killers voor akrapovic over? Zaten er niet bij en heb geen zin in boetes. Anders probeer ik het via een ktm dealer :)
Als je op marktplaats bij (db-killers opmaat)
Intik dat vind je als t goed is iemand die ze maakt voor elke uitlaat
Mocht je niks vinden maar heb er geen ervaringen mee
 
Als je op marktplaats bij (db-killers opmaat)
Intik dat vind je als t goed is iemand die ze maakt voor elke uitlaat
Mocht je niks vinden maar heb er geen ervaringen mee
Thanks! Ik kijk ook daar nog even naar :)
Vandaag bij KTM dealer geweest, die kunnen de originele bestellen :) Als de uitlaten van de fabriek komen…
Morgen maar eens kijken of ik dat kan afleiden :)
 
:]

Blijft echt een mooi apparaat. Geen enkele andere motor heeft me zo lang tevreden gehouden 🤣
 

Bijlagen

  • 47EC79EB-8509-4174-A0D9-5243EB9F19A3.jpeg
    47EC79EB-8509-4174-A0D9-5243EB9F19A3.jpeg
    206,8 KB · Weergaven: 51
Ik heb even zitten kijken (en luisteren ❤️) naar de uitlaten. Op de akrapovic uitlaat staat het volgende kenmerk: e1 0569 m-hr00105.
Ik begreep van de ktm dealer dat zij alleen af fabriek db killers kunnen bestellen en dat ik dat eenvoudig kan zien. Hoe werd me alleen niet uitgelegd haha. Maar goed…
Ik zie geen reden om aan te nemen dat het geen af fabriek uitlaat is (zijn volgens mij geen slip-ons). Kan iemand dit bevestigen? Google bood geen uitsluitsel.

Ik zie dus ook het keurmerk terugkomen. Is dan het geluid gekeurd met db killers? Of is het (om boetes te voorkomen) uberhaupt niet nodig om db killers te plaatsen?
 

Bijlagen

  • 5ED36383-0E82-4CE1-8F3F-1BBEAA91D0C7.jpeg
    5ED36383-0E82-4CE1-8F3F-1BBEAA91D0C7.jpeg
    158,6 KB · Weergaven: 20
  • 3EFEC0EB-2CF4-42E6-81ED-E636F8C3A113.jpeg
    3EFEC0EB-2CF4-42E6-81ED-E636F8C3A113.jpeg
    269,2 KB · Weergaven: 20
  • AC2D7950-7810-4550-B0B2-FE880CEED36E.jpeg
    AC2D7950-7810-4550-B0B2-FE880CEED36E.jpeg
    130,3 KB · Weergaven: 20
Ola,

Ik ben in de markt voor een 990 super duke. Heeft iemand, of weten jullie iemand, die zijn super duke van de hand doet?
Thnx!
 
Ik heb even zitten kijken (en luisteren ❤️) naar de uitlaten. Op de akrapovic uitlaat staat het volgende kenmerk: e1 0569 m-hr00105.
Ik begreep van de ktm dealer dat zij alleen af fabriek db killers kunnen bestellen en dat ik dat eenvoudig kan zien. Hoe werd me alleen niet uitgelegd haha. Maar goed…
Ik zie geen reden om aan te nemen dat het geen af fabriek uitlaat is (zijn volgens mij geen slip-ons). Kan iemand dit bevestigen? Google bood geen uitsluitsel.

Ik zie dus ook het keurmerk terugkomen. Is dan het geluid gekeurd met db killers? Of is het (om boetes te voorkomen) uberhaupt niet nodig om db killers te plaatsen?
Toen bij pajic gekocht ;) voor de hexa akra dempers. Zonder DB killers is het niet legaal.
 
Ik heb even zitten kijken (en luisteren ❤️) naar de uitlaten. Op de akrapovic uitlaat staat het volgende kenmerk: e1 0569 m-hr00105.
Ik begreep van de ktm dealer dat zij alleen af fabriek db killers kunnen bestellen en dat ik dat eenvoudig kan zien. Hoe werd me alleen niet uitgelegd haha. Maar goed…
Ik zie geen reden om aan te nemen dat het geen af fabriek uitlaat is (zijn volgens mij geen slip-ons). Kan iemand dit bevestigen? Google bood geen uitsluitsel.

Ik zie dus ook het keurmerk terugkomen. Is dan het geluid gekeurd met db killers? Of is het (om boetes te voorkomen) uberhaupt niet nodig om db killers te plaatsen?
Zijn dezelfde uitlaten als onder mijn superduke.
Ik heb destijds bij Superpole 2 opmaat DB killers laten maken voor 75 per stuk.
Deze klinken iets zwaarder als originele killers.
Ben er een keer in Duitsland mee staande gehouden en mocht doorrijden toen ze zagen dat er killers inzaten (algemene controle, geen db meting).

Collega rijd met volledig systeem, maar dan met originele killers en die is nog een stukje stiller.
Ik zit zelf te twijfelen om de mijne weg te doen voor originele, want als we tegelijk worden aangehouden is het wel te zien dat de mijne niet origineel zijn. Dus mocht je interesse hebben ;)
 
Zijn dezelfde uitlaten als onder mijn superduke.
Ik heb destijds bij Superpole 2 opmaat DB killers laten maken voor 75 per stuk.
Deze klinken iets zwaarder als originele killers.
Ben er een keer in Duitsland mee staande gehouden en mocht doorrijden toen ze zagen dat er killers inzaten (algemene controle, geen db meting).

Collega rijd met volledig systeem, maar dan met originele killers en die is nog een stukje stiller.
Ik zit zelf te twijfelen om de mijne weg te doen voor originele, want als we tegelijk worden aangehouden is het wel te zien dat de mijne niet origineel zijn. Dus mocht je interesse hebben ;)
Bedankt voor je verhaal!
Gezien mijn motivatie ga ik dan denk ik maar gewoon originele bestellen :)
Thanks ook @JorisZ
 
Dat durf ik je niet te zeggen :)
 

Bijlagen

  • 350A203B-EE78-454A-994D-2712745AED65.jpeg
    350A203B-EE78-454A-994D-2712745AED65.jpeg
    17 KB · Weergaven: 4
Terug
Bovenaan Onderaan