KTM tegen auto

waarom knipt de brandweer een deuk in het dak :? De brandweer knipt juist het hele dak eraf dan.

Ik blijf erbij dat die motor niet in die auto is gereden. D'r zit veel te weinig energie in die motor (massa, snelheid) om die auto op zo'n manier op te vouwen. Mocht dat wel zo zijn dan zou ik nooit dat merk auto kopen, je wilt niet weten wat er dan van overblijft als er een 10x zo zware auto met dezelfde snelheid naar binnen rijdt.
Ik doelde vooral op de deuren van de auto. Die deuk in het dak zou eerder veroorzaakt zijn door het balhoofd van de motor.
 
Klopt, en dat geloof ik niet....
Kunnen we die info krijgen?

Nee, mag ik hopen.
En als je het niet gelooft, dan geloof je het toch gewoon niet. Of je haalt een autowrak op de sloop en je doet een experiment.
Ik dacht ook dat het een oefening was, maar als Guz nou zegt dat het niet zo is denk ik even aan de betrokkenen en dan hou ik mijn grote bek. Is dat nou gvd zo moeilijk ?
 
Om de kooi constructie van een auto te verbuigen moet je aardig wat energie (kracht) erin stoppen. De schade aan de auto heeft verdacht veel weg van een impact met een stilstaand object, zoals een boom of paal.
 
Nee, mag ik hopen.
En als je het niet gelooft, dan geloof je het toch gewoon niet. Of je haalt een autowrak op de sloop en je doet een experiment.
Ik dacht ook dat het een oefening was, maar als Guz nou zegt dat het niet zo is denk ik even aan de betrokkenen en dan hou ik mijn grote bek. Is dat nou gvd zo moeilijk ?

tut tut...
Ik ben de laatste die zou beweren dat het niet erg is wat er is gebeurt met de betrokkenen. Het gaat mij puur om de botsing tussen auto en motor... Geen morbide belangstelling/fascinatie, puur de 'natuurkunde'...
 
waarom knipt de brandweer een deuk in het dak :? De brandweer knipt juist het hele dak eraf dan.

Ik blijf erbij dat die motor niet in die auto is gereden. D'r zit veel te weinig energie in die motor (massa, snelheid) om die auto op zo'n manier op te vouwen. Mocht dat wel zo zijn dan zou ik nooit dat merk auto kopen, je wilt niet weten wat er dan van overblijft als er een 10x zo zware auto met dezelfde snelheid naar binnen rijdt.

gebeurt niet vaak maaaaar ... :^

:)

drie doden ... 1 lijkt me dan de motor bestuurder ... en die andere twee dan waar hebben die gezeten :?

waarom heeft die auto geen tankdop ?? voor de veiligheid eruit gehaald ofzo ?? of zou er iemand op de sloop zo'n tankdop nodig hebben gehad :X ook nog eevn goed gezocht naar glas maar dat hadden ze denk ik ook al opgeruimd
 
Laatst bewerkt:
gebeurt niet vaak maaaaar ... :^

:)
Een auto mag dan wel een keer of 6-7 zo zwaar zijn, maar het frontaal oppervlak van die auto is ook véél groter. Afhankelijk van hoe de motor de auto raakt kan dat maar zo 10x of meer zo klein zijn als bij een auto. Op dat punt zal de motor, met zijn lagere massa dus toch meer schade aanrichten, door het kleinere raakvlak.
Waar bij een zijdelingse botsing een auto de hele flank een klein beetje indeukt, kan het dus zijn dat de motor maar zo tot halverwege naar binnen rijdt, gewoon omdat de kracht over een veel kleiner oppervlak wordt verdeeld.
 
Een auto mag dan wel een keer of 6-7 zo zwaar zijn, maar het frontaal oppervlak van die auto is ook véél groter. Afhankelijk van hoe de motor de auto raakt kan dat maar zo 10x of meer zo klein zijn als bij een auto. Op dat punt zal de motor, met zijn lagere massa dus toch meer schade aanrichten, door het kleinere raakvlak.
Waar bij een zijdelingse botsing een auto de hele flank een klein beetje indeukt, kan het dus zijn dat de motor maar zo tot halverwege naar binnen rijdt, gewoon omdat de kracht over een veel kleiner oppervlak wordt verdeeld.

Dan nog zou de schade aan het dak op de foto nog niet helemaal te verklaren zijn... Zit te hoog om door de motor op die manier te beschadigd te worden, toch?
 
Dan nog zou de schade aan het dak op de foto nog niet helemaal te verklaren zijn... Zit te hoog om door de motor op die manier te beschadigd te worden, toch?


Naar mijn mening niet,.. balhoofd (vrij hoog) slaat boven in de deurstijl...

De meest stijfheid zit in het onderstuk van de carroserie, en die is volgens mij ook vrij recht gebleven,..

Autotje heeft geen zij protectie (stalen balk of iets dergelijks,....)

 
hoe ik het zie is de motor in een sprong juist op het dak van de rand geland.
Als je dat bij een auto bekijkt is dat een zwak punt
 
Ik heb zojuist ook vernomen dat dit geen oefening was, maar inderdaad een ongeluk met een tragisch einde. Ik begrijp nu dat ik voortaan voorzichter moet zijn met dit soort onderwerpen, want ik kan me voorstellen dat zo'n discussie niet welkom is bij familie en vrienden. Ik kan ze alleen maar sterkte toewensen met het verwerken van hun verdriet, en van mij part mag er uit respect voor hen een slotje op dit topic.
 
Ik heb zojuist ook vernomen dat dit geen oefening was, maar inderdaad een ongeluk met een tragisch einde. Ik begrijp nu dat ik voortaan voorzichter moet zijn met dit soort onderwerpen, want ik kan me voorstellen dat zo'n discussie niet welkom is bij familie en vrienden. Ik kan ze alleen maar sterkte toewensen met het verwerken van hun verdriet, en van mij part mag er uit respect voor hen een slotje op dit topic.
:^


ben het gelul van de Sherlock Holmes' hiero ook een beetje zat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan