KTM topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik wel z'n vierkante koplamp heb liggen. Een nieuwe zelfs. Was experiment om door de rdw keuring te komen, maar dat lukt niet omdat het beeld niet goed (genoeg) was volgens het rdw mannetje. Maar moet je wel even geduld hebben , ben weer na de 18 terug in nederland

Hoe nieuwer hoe beter, en geen probleem ik heb de tijd :)
 
Ik denk dat ik wel z'n vierkante koplamp heb liggen. Een nieuwe zelfs. Was experiment om door de rdw keuring te komen, maar dat lukt niet omdat het beeld niet goed (genoeg) was volgens het rdw mannetje. Maar moet je wel even geduld hebben , ben weer na de 18 terug in nederland

Je vraagt je dan toch af hoe KTM aan dr type-goedkeuring is gekomen? :? Want zo werd die motor toch echt verkocht. :z
Maar goed RDW blijft je soms verbazen, ik ben een x met iemand mee geweest voor zn cafe-racer (had ik gebouwd voor hem), en daar had hij zelf fietsverlichting op gezet. En dat werd gewoon goedgekeurd.................. _O- :+
Alleen werd de motor afgekeurd op het kenteken wat al in Engeland 40 jaar rond reed. :X
 
weer een ktm crosser aangeschaft een 250 tweetakt van 2010 moet hem nog wat opknappen
full
 
Net een can luchtfiltercleaner gekocht en best geschrokken. ... duur dat spul.
Kun je een luxhtfilter niet schoonmaken met benzine? Krijg je de airfilter olie er dan wel uit en blijft het filter heel?
Wie maakt hem schoon met benzine en heeft ervaring?
 
Net een can luchtfiltercleaner gekocht en best geschrokken. ... duur dat spul.
Kun je een luxhtfilter niet schoonmaken met benzine? Krijg je de airfilter olie er dan wel uit en blijft het filter heel?
Wie maakt hem schoon met benzine en heeft ervaring?

Benzine kan wel. Het stinkt alleen als de ziekte en je moet hem niet kort daarop willen rijden ivm evt benzine dampen en backfire.
Dat eco spul schijnt wel aardig te werken geloof ik. Pleur je in de wasmachine en alles is schoon.
Conan hier van het forum kan je trouwens alles vertellen over luchtfilters.
 
Benzine kan wel. Het stinkt alleen als de ziekte en je moet hem niet kort daarop willen rijden ivm evt benzine dampen en backfire.
Dat eco spul schijnt wel aardig te werken geloof ik. Pleur je in de wasmachine en alles is schoon.
Conan hier van het forum kan je trouwens alles vertellen over luchtfilters.
Die kan wel over meer van alles vertellen....
 
Iemand nog weleens wat van/over hem gehoord? Het schijnt dat hij gewoon nog volop met die tm cup bezig is. Als hij bij duistere zaken betrokken is geweest vind ik dat wel weer apart. Of zit het hele verhaal wellicht anders in elkaar....
 
Hallo ik ben vrij nieuw op het forum hier heb onlangs een KTM 520 gekocht reed en startte prima tot dat de bougie kapot ging en hier was een stukje porselein vanaf gebroken, en wat waarschijnlijk in de cilinder is gevallen. Hierna wouw de krukas ineens niet meer rond en na wat voorzichtig de krukas de andere kant op gedraaid te hebben ging hij weer rond, de motor liep hierna ook gewoon weer maar rookte wel een klein beetje. nu stond de motor ongeveer een maandje stil en wouw hem hierna weer starten maar er was geen leven meer in te krijgen, gelukkig heb ik veel ervaring met brommers maar dit is toch wel nieuw maar de basis snap ik helemaal. Dus carburateur even schoongemaakt en werkte allemaal prima bougie vonkte, maar toen hoorde ik een piepend geluid uit de cilinder en dacht dat is volgens mij niet goed. Nu wouw ik het jullie even laten horen voor ik de hele kop er af haal en allemaal nieuwe pakkingen moet gaan kopen.

https://www.youtube.com/watch?v=dkwwnXFTRoE
 
Laatst bewerkt:
Hallo. Ik heb een optie op een ktm 620 duke uit 97. Met 40.000km.

Persoonlijk vind ik dit erg veel voor een ktm. Kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen betreft de toekomstige onderhoud van het blok. Zijn er onderdelen die aan vervanging toe zijn?

Wat is de richtprijs voor deze motor? Vanuit gaande dat hij goed onderhouden is?

Klopt het dat de duke en hele korte vork travel heeft in vergelijking met echte supermoto motoren?
 
Net een can luchtfiltercleaner gekocht en best geschrokken. ... duur dat spul.
Kun je een luxhtfilter niet schoonmaken met benzine? Krijg je de airfilter olie er dan wel uit en blijft het filter heel?
Wie maakt hem schoon met benzine en heeft ervaring?

Benzine lost de lijm op, waarmee het filter inelkaar is geplakt. Geen goed idee dus.

Je kunt die cleaner in een (speciale) emmer met deksel gooien en daar je filter in uitspoelen. En is dus herbruikbaar.

Met de cleaner kun je de meeste olie er uit spoelen, daarna kun je het verder in de Bio-tex (groen voor handwas) doen.
 
Bio-tex :) Als ik dat thuis vertel ... die moet ik dus maar stil kopen, anders doe ik voortaan alle was.
Benzine de lijm oplost is inderdaad niet goed, dus toch maar vasthouden aan de dure cleaner.
Overigens heb ik in motorcross.de een goedkoop adres gevonden. ongeveer een 1/3 van mijn huidige prijzen.

@Seren:
40.000 voor een motor van 18 jaar oud vind ik niet veel. (2.222 km/jaar)
De Duke heeft inderdaad veel kortere veerwegen dan de Supermoto.
Duke is gemaakt voor straat. (en dan is 40.000 niet super veel)
Hoe de KTM dit vol heeft gehouden ligt veel aan de bestuurder zijn hand en de onderhoudshistorie.
Als je mazzel hebt, heb je een toppert.

@crossaapje:
Lastig om te horen, maar aangezien je zeker weet dat het erin viel en hij vast heeft gezeten:
Blok open en stukje porselein verwijderen, dit sloopt heel je blok anders.
Als je mazzel hebt hoeft alleen de kop los, daar zal het stukje bovenop liggen ... hopelijk
 
Iemand nog weleens wat van/over hem gehoord? Het schijnt dat hij gewoon nog volop met die tm cup bezig is. Als hij bij duistere zaken betrokken is geweest vind ik dat wel weer apart. Of zit het hele verhaal wellicht anders in elkaar....


Schijnt een week of 3 terug voor te zijn geweest in Breda uitspraak weet ik niet.Zie hem af en toe op facebook voorbij komen.
 
Ik heb mijn luchtfilters tot nu altijd nog in benzine schoongemaakt en ik heb er nog nooit eentje kapot gehad daardoor. Een nachtje in de benzine laten liggen zal er inderdaad niet goed voor zijn maar dat doe ik dan ook nooit. Eerst in een bak benzine om de grootste zooi eraf te krijgen, dan biotex en als laatste alleen warm water. Daarna lekker drogen, in oliën en even in een krant wikkelen en je hebt weer perfecte filters.
 
@fougueux
Heb je pb gestuurd over de koplamp, binnengekregen?


Weet iemand trouwens hier wie die standaarden verkocht voor 525?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan