Kymco Agility 150: modificaties & tuning

Je vindt 850 euro all-in te duur? :') Koop je nog geen halve brommer voor.

Hoi,

Vergeet je de RDW niet.
Die kan behoorlijk lastig zijn,Oh u heeft document zus en zo niet?!?
Wat jammer en ze zijn ook niet gratis natuurlijk.

En je zit met transport en je moet vrij nemen voor als je langs moet komen,om alle gegevens te verstrekken een schouw afspraak te maken en op de dag van de schouw zelf natuurlijk ook.

Mijn Neos moest een nieuw chassis nummer,dat ging niet zomaar!

Via internet en het versturen van brieven met foto's van het oude chassis nummer en het verzekeringplaatje van 2002 naar verschillende vezekering maatschapijen ,kwam ik achter de juiste gegevens voor de RDW.

Ze zijn n.l. doodsbang om een voertuig dat mischien wel gestolen is van een geldig chassis nummer en daarmee een nieuw kenteken te voorzien.

Op een gegeven moment dacht ik nou dat wordt hem niet meer en ben er bij weg gelopen!
Twee uur later had de RDW meneer toch maar de stap genomen.
Het oude nummer werd vewijderd en het nieuwe geplaatst en in de zink verf gespoten.

Moi,
Henk.
 

Karl vindt 'm niet te duur, maar hij vindt wel dat 'ie erg weinig power heeft voor 164cc. Als je voor 850 euro een goed werkende en vrij recente motorscooter kan kopen zal je míj daar niet over horen klagen.
 
Nee, het gaat nu meer richting de prijs van een fatsoenlijke Dylan. Dus ik laat het. Ben benieuwd waar het schip strandt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Neen. Het betreft een Scooter van Franse Makelij.

M.B.K. Motobecane onder andere bekend van de Mobylette en van Motobecane Motorfietsen.

Maakt sinds 1980 Scooters.

http://www.mbk-europe.com/Images/MBK 2010 Adult Brochure - ENG_tcm98-351924.pdf

Werd in 1984 Partner van Yamaha.

Die van mij is ongeveer van 1999 en heet in Frankrijk MBK Ovetto en hier in Nederland Yamaha Neos.

Moi,
Henk.

Ah, jij hebt ook een aardige verzameling :) Ik heb ook een Yamaha Neo's, dat was een aantal jaar geleden mijn "tuneprojectje". Naast de Puch Maxi, Tomos 4TL, Kreidler Florett, Solex 3800 en een snortomosje.
 
Yamaha Neo's - Kreidler Florett.

Hoi,

Die Florett met hoekige of met ei tank beige of oranje of rood of geel.
Mischien een afbeelding?

De Neos was ooit van een collega van me.
Die was van plan hem weg te gooien in de oud ijzer bak op het werk hij vroeg permissie en dat gesprek hoorde ik mee [stond n.l.naast hem].
Tewijl we de trap af liepen vroeg ik hem of ik de scooter mocht zien.
Het mocht. In z'n garage thuis stond een afgeragde Neos met leeggelopen banden.
Neem hem maar mee ,Gratis!
De zelfde middag had ik hem weer aan de praat en reed ik er mee door de straat
top ongeveer 70 km/h.
Da's toch veel leuker dan weggooien.
Staat op kenteken en binnen kort ga ik er een keer mee naar het werk.

Moi,
Henk.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Echt een goede foto van de Kreidler heb ik niet; wel deze "verzamelfoto" van de Kreidler, Tomos en de Solex. De foto staat ook al wel ergens anders op het forum, alleen ik zou niet meer weten waar...

Het is een 1971 Florett. Met buffeltank en 3 voetbak. Ik heb er zelf een chromen tank en chromen windkapje met Vetta glaasje opgezet. En een beetje opgevoerd met 4,7pk Mahle cilinder, 18mm carburateur en een andere uitlaat.

Wat jij had met je scooter, gebeurde mij afgelopen zaterdag. Een kennis (nota bene iemand die ik ken van MF, waar zo'n forum al niet goed voor is :) ) wist dat iemand een 1973 Maxi ging weggooien. Zit zelfs al een kenteken op. Die ga ik aanstaande zaterdag ophalen, als het wat is ga ik het blokje reviseren en gaan!

full
 
Hoi,

Super!!! Die Tomos ,ik weet nog exact hoe een nieuwe klinkt.
Florrett om te zoenen,echt top.
ps waren ze er ook met handschakeling? [ staat me iets van bij],maar kan me ook vergissen natuurlijk tis alweer een tijdje geleden.
De Solex heette die op het laatst niet velo of zo?
Het ziet er allemaal zeer gaaf uit m'n complimenten.

Moi,
Henk.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Veel succes met je Puch Maxi project.
Zo'n plaatstalen doos frame lijkt me niet eenvoudig om te restaureren.
Vooral de achterhand wil toch snel verzwakken en verrotten.
En je kunt niet maar zo overal bij en tussen als bij een buisframe.
Maar zo aan jouw Tomos te zien heb je daar al jaren ervaring mee.
Mooi man,echt.

Moi,
Henk.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Nog geen tijd gevonden voor de Brezan[KroonOil],maar wel voor de Lidl.

Een leuke KlapHelm met zonne scherm ingebouwd aangeschaft].

Ben brildragend en was benieuwd of het allemaal zou passen,ja dus.

Lidl Nederland

Tevens,in de doos, een reserve Vizier en reserve Wang pads.

Alles voor weinig,€59,99.

Kwaliteit/Prijs valt me niet tegen.
256vasn.jpg



Morgen nog even een HelmMuts ophalen en drie bolletjes leverpastei.
2cd7ksg.jpg
2cx6rfm.jpg




Deze Helm van Bayard [z'on 2-300 € ] staat nog op mijn VerlangLijst.
2sb4gf7.jpg



Moi,
Henk.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Heee! 't wordt wel een beetje stil zoo !!!

Is jullie VierWekelijksRegimesGebondenVerlof weer afgelopen of zoo!?!

Zoo de Juuh!!!

5k11zd.jpg


Moi,
Henk.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf man die drie bolletjes leverpastei !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb ook een klaphelm van Airoh Mathisse heel handig zo'n ingebouwd zonne vizier !

Ze hebben altijd leuke aanbiedingen bij de Lidl , en meestal is het best goed spul!
 
Ik heb ook een klaphelm van Airoh Mathisse heel handig zo'n ingebouwd zonne vizier !

Hoi,

Bedankt ! Ik begon al wanhopig te worden.

Ga straks even kijken hoe z'on Airoh Mathisse er uit ziet.

Ik vind die van Nolan trouwens ook best leuk.

Even bij www.motowebshop.com gekeken Airoh Mathisse RS X Triple Black €199,- erugh mooi

en ook nog betaalbaar,zal bij een motorzaak wel wat duurder zijn neem ik aan.

Nieuw vizier voor m'n - HJC FG14 - black €39,- / clear €45,-

En inderdaad wat is leven zonder leverpastei van de Lidl.

Hoi,
Henk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog zoiets te koop jaar oud altijd met helm muts gedragen maat L.

Hoi,

Ook mooi en mat staat ook goed bij een Agility natuurlijk !En de maat is ook goed.

Maar persoonlijk hou ik het op nieuw!


Behalve als het om "antieke "spullen gaat natuurlijk b.v. een Zündapp of een Florett.
2mfls7k.jpg


p.s. Ik heb m'n geheugen nog even wat op gefrist wat betreft Kreidler Fantic Garelli en

Zündapp door het internet af te speuren ,mooie restauraties en revisies,filmpjes en toffe

fotoreportages gezien Leuk. http://www.flacko.nl/page 10.htm

Moi,
Henk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een uitlaat demper naar mijn zin gevonden, dia 12cm, lang 45 cm ingang bocht 50mm.

FF wachten tot hij dinsd. binnen is dan kan ik aan de slag om de voorpijp te maken, van.......... 28mm pijp.

Ik ben benieuwd
full
 
...!


Behalve als het om "antieke "spullen gaat natuurlijk b.v. een Zündapp of een Florett.
[afbeelding]

p.s. Ik heb m'n geheugen nog even wat op gefrist wat betreft Kreidler Fantic Garelli en

Zündapp door het internet af te speuren ,mooie restauraties en revisies,filmpjes en toffe

fotoreportages gezien Leuk. http://www.flacko.nl/page 10.htm

Moi,
Henk.

Gave foto *D


Ik heb een uitlaat demper naar mijn zin gevonden, dia 12cm, lang 45 cm ingang bocht 50mm.

FF wachten tot hij dinsd. binnen is dan kan ik aan de slag om de voorpijp te maken, van.......... 28mm pijp.

Ik ben benieuwd
[afbeelding]

Leuke demper inderdaad! Geleverd zonder bocht begrijp ik? Wat is de doorsnede van de originele Agility-uitlaatbocht?

Ben benieuwd of je effect gaat merken.
 
[b

Leuke demper inderdaad! Geleverd zonder bocht begrijp ik? Wat is de doorsnede van de originele Agility-uitlaatbocht?

Ben benieuwd of je effect gaat merken.

Ja de bocht en de flens ga ik zelf maken, niet te koop of te dun word nu geheel 28mm.
Nu is de voorpijp 19-20mm dus zal inwendig zo'n 17-18mm zijn, volgens mijn gevoel gewoon te dun(nauw)
Ik verwacht een donkerbruin geluid, en vermogenverlies onderin zijn toeren en iets meer vermogen (ietsjepietsje) in het midden en hoog toeren gebied.

Maar het is meer voor de fun als voor de performance, en de look's natuurlijk ook.....
full
 
Hoi,

Mooie dikke pot.

Hier nog even een plaatje van een voorpijp-tussenpijp en eindpijp naar de demper.
1okm5f.jpg

Voor laswerk kun je natuurlijk ook terecht bij kleine machinefabriekjes.

Ze zitten overal en vol met vaklui die een variatie-project [uitlaat-project] leuk vinden.

En meestal valt de prijs mee.

K'eb ooit een eind-demper van een Yamaha SRX 608cc aangepast en laten lassen in zón fabriekje.

Alles goed uitgemeten en afgestreept na het lassen gepast en het was gelijk goed en een mooie

diepe sound.

p.s. ook mooi die carter-ventilatie met terug-loop naar de olie-vuldop.

Mijn moment-sleutel is ook binnen mooi model en eenvoudig instelbaar 6 tot 30 Nm.
rm1fd2.jpg


Wel wat veel voor een 1/4 "aansluiting [met verloop-nippel naar 3/8"].

Mischien schaf ik later z'n iets grotere broer 3/8" [met verloop naar 1/2"] er nog bij aan.

Instelbaar 19 Nm tot 110 Nm.
2hehrfq.jpg

Hier een uitlaat-verloopstuk verkrijgbaar bij sportuitlatenshop.
ajksj6.jpg


Moi,
Henk.
 
Laatst bewerkt:
Ja de bocht en de flens ga ik zelf maken, niet te koop of te dun word nu geheel 28mm.
Nu is de voorpijp 19-20mm dus zal inwendig zo'n 17-18mm zijn, volgens mijn gevoel gewoon te dun(nauw)
Ik verwacht een donkerbruin geluid, en vermogenverlies onderin zijn toeren en iets meer vermogen (ietsjepietsje) in het midden en hoog toeren gebied.

Maar het is meer voor de fun als voor de performance, en de look's natuurlijk ook.....[afbeelding]

Da's een groot verschil! Ik ben heel benieuwd. Qua performance denk ik dat je gelijk hebt: verlies onderaan en winst bovenaan. Ben vooral benieuwd in hoeverre. Maar zoals je zei, vooral voor de fun 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan