... @ Hybride: je hebt de parkeerrem gedeactiveerd omdat het niet beviel?....
De blokken sleten enorm snel net als de remschijf, die trok bovendien krom. De zaak bleef slijten ook toen ik de achterrem een poos niet gebruikte.
Het bleek te liggen aan het mechanisme van de parkeerrem, daardoor konden de blokken niet genoeg lossen en liep de rem continu aan. Ik had de gewoonte bij het starten de achterrem in te knijpen... Daardoor werd elke keer die speling weer teniet gedaan ook al remde ik er nooit mee.
Dat mechanisme is er in z'n geheel uit gehaald (is gebeurd bij de tweede grote beurt, was een idee van Zot) en sindsdien is die rem weer bruikbaar, maar hij slijt nog steeds erg scheef.
Sowieso is de combinatie schijfrem handrem/ parkeerrem nooit zo geslaagd, in mijn auto met schijven achter heb ik helemaal geen gevoel in de handrem.
Bij duurdere auto's met schijven rondom zitten er nog wel eens aparte trommelremmetjes als handrem/ parkeerrem in, soms binnen in de schijfflenzen.
Het principe is al verkeerd. Een trommelrem krimpt na het stilzetten van de motor, de rem gaat dan dus vaster zitten.
Bij een schijfrem krimpt de schijf en daardoor gaat de rem juist lóssen.
Wat dat betreft ben ik het eens met Webengine, hou die dingen liever apart.