La route des grandes alpes

snel weg

Die hard MF'er
30 okt 2003
252
0
Ja echt waar naar LA ROUTE DES GRANDES ALPES

Vraag,
of iemand ervaring heeft met deze trip.
Is het mogelijk dit te doen van uit Nederland heen en terug in 9 dagen.
De route aldaar,Grande Alps is wel 650 km tot Menton.


Voorberijding vakantie 2007, dit leek ons wel mooi toe
Als het niet kan in 9 dagen dan zoeken we iets anders.

Graag antwoord
en wacht geduldig af.
groete P.
 
Ik heb de route des greandes alpes vorig jaar in de vakantie op de terugweg vanuit Spanje gereden en met pinksteren heb ik noord-zuid gereden in 8 dagen en heb rustigaan gedaan. Is dus zat te doen.
Ik heb de route via GPS gereden. De GPS track heb ik van een site gedownload maar ik weet niet meer waar. De Bruine bordjes ben je nog wel eens kwijt.
Ik vind het één van de mooiere routes.

full
 
Laatst bewerkt:
Ja echt waar naar LA ROUTE DES GRANDES ALPES

Vraag,
of iemand ervaring heeft met deze trip.
Is het mogelijk dit te doen van uit Nederland heen en terug in 9 dagen.
De route aldaar,Grande Alps is wel 650 km tot Menton.


Voorberijding vakantie 2007, dit leek ons wel mooi toe
Als het niet kan in 9 dagen dan zoeken we iets anders.

Graag antwoord
en wacht geduldig af.
groete P.

Haha ik zie dt iemand de tip al gaf maar kijk maar even hier <klik>

Bochtenkoning en ik hebben 'm afgelopen voorjaar gereden, vanaf het meer van Geneve (om precies te zijn Thonon-Les Bains) naar Menton en dan terug over Turijn.

Dit was ons reis-schema:

  • dag 1: Oss --> Geneve
  • dag 2: route dag1
  • dag 3: route dag2
  • dag 4: route dag3
  • dag 5: rustdag
  • dag 6: retour Geneve dag1
  • dag 7: retour Geneve dag2
  • dag 8: Geneve --> Oss

Uiteindelijk hebben we de terugweg vanaf Menton naar Thonon-Les Bains in één dag gedaan en hebben we de "rustdag" achterwege gelaten.

Wij hadden vooraf gedacht dat we na een vermoeiende zware trip door de alpen onze rust aan de kust hard nodig hadden maar andersom was eerder waar: als je de route door de Alpen in drie dagen doet dan is dat iets van 250 km per dag, en dat is erg weinig hoor, maar wel lekker want je kunt optimaal genieten van de omgeving. Als je aan de kust komt zult je meemaken dat na de rust en stilte in de Alpen je helemaal gek wordt van de drukte aan de kust. Een kust bovendien waar je niet eens stranden hebt, alleen maar rotsen dus echt lekker rusten aan de kust is er niet bij. Hou dat maar kort en geniet van de route terug. Over Turijn (nou ja je komt er niet door hoor) is echt een aanrader. Heeeeeel anders, wel mooi.

Ik heb de GPS routes nog, in Garmin formaat en ook wel in gpx, laat maar even weten of je die wilt hebben.

Wij hebben al veel getoerd maar dit was toch echt de mooiste.
 
Laatst bewerkt:
Gaat goed, bruikbare info komt binnen

GPS!! ben nog zoekende en heb de Zumo al bekeken op de beurs.

Maar hou mij wel aanbevolen voor de GPS route.
Ik kom hier later nog op terug
t.zo.
 
ik ga het volgend jaar rijden,maar dan vanaf menton de franse kust volgen tot marsielle en natuurlijk ff een dagje gorge du verdon bekijken.
wij gaan eind augustus maar hopelijk ligt er op sneeuw op de hoogste punten.
 
Haha ik zie dt iemand de tip al gaf maar kijk maar even hier <klik>

. . .

Ik heb de GPS routes nog, in Garmin formaat en ook wel in gpx, laat maar even weten of je die wilt hebben.

Wij hebben al veel getoerd maar dit was toch echt de mooiste.

Zou je die Garmin bestanden s.v.p. naar mij willen sturen
fred punt schoenmakers at het net punt nl

Bij voorbaar bedankt
 
Laatst bewerkt:
Twee keer gedaan : vanaf huis binnendoor naar Menton : dag Eifel, dag Vogezen, dag Jura en 3 dagen Alpen....in 3 dagen door de Alpen is mooi. Dan heb je voldoende tijd om ook nog een beetje te genieten van de omgeving.

Ook de routes dwars door de Vogezen en de Jura waren absoluut de moeite waard. Dat heeft iets opbouwends...hoe verder je naar het zuiden komt hoe hoger en ruiger de bergen worden.

Terug met de autoslaaptrein is een optie als je niet zoveel dagen hebt en die dagen liever optimaal besteedt in de bergen. Bijvoorbeeld : in 6 dagen naar Menton. Van Menton naar Castellane. Daar 2 of 3 nachten blijven. Castellane is een mooie uitvalsbasis voor de Gorges du Verdon, En dan met de autoslaaptrein vanaf Avignon naar huis.


niet over twijfelen, de Route des Grandes Alpen gewoon doen! :+
In 9 dagen kan prima, alleen zelf even bedenken welke invulling jullie het beste past.
The choice is yours.
 
Laatst bewerkt:
Ja echt waar naar LA ROUTE DES GRANDES ALPES

Vraag,
of iemand ervaring heeft met deze trip.
Is het mogelijk dit te doen van uit Nederland heen en terug in 9 dagen.
De route aldaar,Grande Alps is wel 650 km tot Menton.


Voorberijding vakantie 2007, dit leek ons wel mooi toe
Als het niet kan in 9 dagen dan zoeken we iets anders.

Graag antwoord
en wacht geduldig af.
groete P.
Als je begint bij de plaats Flumes en dan eerst lekker binnendoor en de richting van de D902 aanhoudt als hoofdroute van de Grand Alpes Route is dat heel goed te doen.
Ik ben er zo,n 6 keer geweest schat ik en blijf het mooi vinden.

De 902 is de hoofdroute maar er zijn natuurlijk veel meer prachtige cols en wegen om te rijden.

Mijn favoriete heuveltje :+ is bij Isola en daar omhoog de Col de Lombarda op die is op het eind bij de Ital.grens lekker smal en dan Italie in via een schitterend stukje natuurgebied.
Althans...ik vindt dat mooi.

gr Driver
 
Super vette route! Wij hebben em met z'n 2en in 2 dagen gereden. Maar dan moet je wel door rijden en niet te veel stops maken voor 'n drankje en 'n fotootje etc. Maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat als ik em nog es doe, het wat rustiger zou doen. Dus ik zou zeggen 3 dagen voor het stuk Thonon-Menton.
 
Super vette route! Wij hebben em met z'n 2en in 2 dagen gereden. Maar dan moet je wel door rijden en niet te veel stops maken voor 'n drankje en 'n fotootje etc. Maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat als ik em nog es doe, het wat rustiger zou doen. Dus ik zou zeggen 3 dagen voor het stuk Thonon-Menton.


Da's wel heel erg zonde. Je "moet" er eigenlijk zo'n drie dagen over doen. Dan rij je een 250 per dag en heb je ruimschoots de tijd om te genieten.
 
Dat is idd een hele mooie route. Vorig jaar hebben wij ook via Vogezen, Jura deze route gereden. Negen dagen redt je gemakkelijk. Ga niet te vroeg in het jaar anders heb je kans dat de passen nog zijn dichtgesneeuwd.

Wij gingen begin juni en konden niet over de Col d'Iseran (dacht ik ligt na Val d'Isere) Ook de bovenste col op de Galibier was nog dicht vanwege de sneeuw.
 
Trouwens, een GPS heb je volgens mij niet echt nodig. Ik heb de route gereden op de kaart maar de kaart nauwelijks gebruikt. Het is eigenlijk 1 lange weg met 1 wegnummer en er staan regelmatig bruine bordjes. Makkie
 
Het is niet (meer) allemaal D902. En hier of daar zal wel eens een bruin bordje ontbreken. Maar GPS heb je inderdaad niet echt nodig om de Route de Grandes Alpes te vinden. Als je de route op papier zou moeten uitschrijven, dan heb je aan 1 A4-tje genoeg.
 
Danke

mensen mensen,

nog 7 maanden tegaan, het ziet er goed uit binnen 9 dagen uit en thuis
genoeg tijd om daar rond te kijken met 250 km per dag daar op de Alps

mooie foto`s gezien

Ik hou mij aanbevolen voor nog meer berichten omtrent deze route.
bv. tent of hotel.


t.zo groet.
 
Net voor je in Menton bent, kom je door Sospel. Daar zit hotel de france. De eigenaar is een belg en fanatiek motorrijder. Het is niet super de luxe maar zeker goedkoper dan in Menton en het eten is goed. (www.hoteldefrance-sospel.com) Als je ook nog over de route napoleon komt zit er een motorpension in La Motte du Caire. Maison Saint Georges. Dit is een supernet pension (je mag ook je tent op zetten in de tuin) van een (vriendelijke) duitser. En hij is zeker niet te duur. (wwwSt-Schorsch.de) Je hebt er duitse netheid in het rommelige frankrijk. Voor de rest zitten er overal hotels zat. Maar weinig echte motorhotels langs die route. Ook geld er, hoe verder naar het zuiden, hoe duurder ze worden....Maar de route word er niet minder mooi van!
 
Van Menton naar Castellane. Daar 2 of 3 nachten blijven. Castellane is een mooie uitvalsbasis voor de Gorges du Verdon,
Juist, ideale terugweg, Sisteron, Grenoble, Luxembourg,..
In Castelanne kunt U overnachten bij Melanie en Edouard Scheres naast Le Roc en van daaruit "les gorges du Verdon", warm aanbevolen.
full
 
Ik ga hem ook doen, maar wel op een studentenbudget...wil het in 2 tot 3 dagen van geneve naar barcelonette redden....vandaaruit ga ik richting de mont ventoux, mn ouders opzoeken. zijn er nog meer tips over (budget) slaapplekken en/of campings?
 
maar jullie hebben er een stuk langer over gedaan, of niet? ik wil m eigenlijk in 3 etappes rijden...alleen het laatste stuk van barcelonette ga ik richting de ventoux!
 
op GPSTRACKS heb je de hele uitgewerkte route voor elk navigatie systeem.

En ja er zijn in de Alpen nog 2 verschillende routes te rijden :)

Bon Voyage & Bon Courage
 
Haha ik zie dt iemand de tip al gaf maar kijk maar even hier <klik>

Bochtenkoning en ik hebben 'm afgelopen voorjaar gereden, vanaf het meer van Geneve (om precies te zijn Thonon-Les Bains) naar Menton en dan terug over Turijn.

Dit was ons reis-schema:

  • dag 1: Oss --> Geneve
  • dag 2: route dag1
  • dag 3: route dag2
  • dag 4: route dag3
  • dag 5: rustdag
  • dag 6: retour Geneve dag1
  • dag 7: retour Geneve dag2
  • dag 8: Geneve --> Oss

Uiteindelijk hebben we de terugweg vanaf Menton naar Thonon-Les Bains in één dag gedaan en hebben we de "rustdag" achterwege gelaten.

Wij hadden vooraf gedacht dat we na een vermoeiende zware trip door de alpen onze rust aan de kust hard nodig hadden maar andersom was eerder waar: als je de route door de Alpen in drie dagen doet dan is dat iets van 250 km per dag, en dat is erg weinig hoor, maar wel lekker want je kunt optimaal genieten van de omgeving. Als je aan de kust komt zult je meemaken dat na de rust en stilte in de Alpen je helemaal gek wordt van de drukte aan de kust. Een kust bovendien waar je niet eens stranden hebt, alleen maar rotsen dus echt lekker rusten aan de kust is er niet bij. Hou dat maar kort en geniet van de route terug. Over Turijn (nou ja je komt er niet door hoor) is echt een aanrader. Heeeeeel anders, wel mooi.

Ik heb de GPS routes nog, in Garmin formaat en ook wel in gpx, laat maar even weten of je die wilt hebben.

Wij hebben al veel getoerd maar dit was toch echt de mooiste.

Kan het alleen maar beamen :Y . Op het eindpunt in Menton linksaf geslagen, Italïe in op zoek naar een camping. Dat was ff een complete anti-climax, niet doen dus. Voor de rest, DOEN! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan