Als iemand de accu heeft gesloopt, dan moet je toch een nieuwe kopen ipv omruilen?Vandaag aan het meten geweest om een accu-oplaad-probleem te analyseren van mijn Honda CB600S Hornet uit 2002.
Dit zijn mijn meetwaarden:
Stationair draaien:
Verlichting uit - 12,7/12,8 V
Stadslicht aan - 12,7/12,8 V
Dimlicht aan - 12,4/12,5 V
3000 rpm:
Verlichting uit - 14,0/14,1 V
Stadslicht aan - 14,0/14,1 V
Dimlicht aan - 12,1/12,2 V
Ik heb zowel m'n xenonverlichting als een halogeenlamp erop aangesloten. Dit maakte geen verschil. Nu komt het mooie: als ik m'n (halogeen)lamp eruit trek, dan zijn de laadwaarden wel 14V met ingeschakelde dimlicht!
Ik weet het ff niet meer, heb al een nieuwe accu gehaald maar daar start hij helemaal niet mee, omdat de ANWB hem afgelopen donderdag (stil komen te staan met de oude accu) met +18v heeft opgeladen heeft deze, denk ik, een tikje gehad. Deze nieuwe accu ga ik komende week omruilen en dan weer meten.
Iemand andere ideeen? Spanningsregelaar is uitgesloten lijkt mij. Slecht contact ergens in de bedrading van de koplamp? Of toch de dynamo?
Ik heb wel een beetje het gedacht dat uw stationair rpm te laag ligt.Dynamo: stationair 10-10,4 V (ligt aan afwijking multimeter denk ik) op alle draden
Bij verhogen toerental gaat hij over de 40V op alle draden. Dynamo dus nog goed?
Stationair toerental is 700-800 rpm max. Mijn verlichting is nog nooit uitgevallen maar ik zet idd wel m'n xenon pas aan als de motor loopt.
Ik zou me als motorzaak genaaid voelen als je hij mij zo langskomt. Klant gaat de deur@Peterboom, huuh.. ik heb gewoon 1 xenonlamp en een stadslichtje. That's it. Rij ik al 5 jaar zonder problemen mee. Ik heb idd de wisselspanning gemeten. Honda's hebben geven niet zo'n hoge spanning af als sommige andere motoren, heb ik op diverse sites gelezen
@Martell; je moet niet alles vertellen op deze wereldkomt goed.
@DKP; hij liep niet helemaal lekker doordat ik de tank er al af had gehaald en het ontluchtingsslangetje en één of ander klein slangetje naast de benzineslang al los waren. Heb alleen ff snel de benzineslang aangesloten om hem te laten lopen, normaal draait wel iets hoger dacht ik ja in zn rpm.
Maar ff ontopic; inmiddels al een nieuwe SR besteld, als dat het wel/niet is laat ik het weten..
Je zei dat anwb 18 volt op je accu had gezet.Ik heb een maar een deel van het verhaal van die accu hier neergezet. Hoe wil je dat op de ANWB gaan verhalen, ben blij dat die me netjes hebben thuisgebracht. Ik belazer helemaal geen motorza(a)k(en), ik geef daar m'n geld uit en dan verwacht je dat spullen gewoon goed zijn. Zoals ik al zei, het is maar de helft van het verhaal en dat is mijn pakkie aan. Als ik uiteindelijk een nieuwe moet betalen doe ik daar heus niet moeilijk over.
Als jij even zegt wat ik nog meer kan checken wat er eventueel stuk is of hoe ik m'n spanningsregelaar goed kan checken, zeg t maar! Tot dusver heb ik meerdere redenen gevonden om mn SR te vervangen en niet alleen op dit forum.