Landelijke motordagen 20 en 21 april 2013

Vorig jaar waren er op de dag zelf nog een aantal sessies te koop. Of dat dit jaar ook weer is weet ik niet.
 
Vorig jaar waren er op de dag zelf nog een aantal sessies te koop. Of dat dit jaar ook weer is weet ik niet.

mja, ik heb wel een brief opgestuurd gisteren. eventjes afwachten! Om nou helemaal naar assen te rijden en hopen dat er nog sessies te koop zijn... en vervolgens met pech weer naar huis moeten wordt ik alleen maar nog meer verdrietig van. :/ ;)

thanks voor de tip iig! :Y
 
Idd gewoon in de gaten houden.
Ik heb op de zondag 1 2 taktsessie en 2 stersessies. Zaterdag zou ik ook gaan...maar ben verhinderd.
Maar mn brommer ligt nog steeds uit mekaar. Voorlopig doet ie het ook nog niet :(
Dus wie weet zet ik ze hier wel te koop :)
Tis in de de middag met een pauze van 50 min....
 
Jongens even een vraag mbt het rijklaar maken voor deze dag.
Wat moet er allemaal gebeuren qua afplakken? Kan de koplamp enkel afgeplakt worden met het startnummer of moet er nog meer tape aangebracht worden? Zoja, wat voor tape raden jullie aan (ivm lijmlaag die je natuurlijk niet op je motor wilt).

De spiegels mogen gewoon ingeklapt worden lijkt me?

Groet!
 
Jongens even een vraag mbt het rijklaar maken voor deze dag.
Wat moet er allemaal gebeuren qua afplakken? Kan de koplamp enkel afgeplakt worden met het startnummer of moet er nog meer tape aangebracht worden? Zoja, wat voor tape raden jullie aan (ivm lijmlaag die je natuurlijk niet op je motor wilt).

De spiegels mogen gewoon ingeklapt worden lijkt me?

Groet!

Ik ga er van uit dat dat allemaal niet hoeft. Het is niet voor niets een dag voor straatfietsen op het circuit?
 
Jongens even een vraag mbt het rijklaar maken voor deze dag.
Wat moet er allemaal gebeuren qua afplakken? Kan de koplamp enkel afgeplakt worden met het startnummer of moet er nog meer tape aangebracht worden? Zoja, wat voor tape raden jullie aan (ivm lijmlaag die je natuurlijk niet op je motor wilt).

De spiegels mogen gewoon ingeklapt worden lijkt me?

Groet!

Ja, je moet je bandenspanning een beetje aanpassen ;)

Meer niet!
 
Ik heb 2 sessies te koop voor de zondag.
Beide zijn 2 stersessies.
Beide in de middag rond 14.00 uur...

Iemand intresse???
Mijn brommer ligt nog steeds uit mekaar...wachtende voor onderdelen :(
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede motorrijders! :W

Ik ga ook mijzelf voor de allereerste keer op het circuit wagen.
Heb 1x tour en 1x ster op zaterdag.
Ik ben niet zo dondersgoed in het bochtenwerk dus verwacht tijdens deze dag daar zeer veel baat bij te hebben! :]

Ik twijfel alleen wel of stersessie dan een goede zet was? Word al zenuwachtig bij de gedachte dat ik door allemaal razendsnelle kerels voorbij geraced word?
Iemand al ervaring? Of handige tips?
 
Hallo mede motorrijders! :W

Ik ga ook mijzelf voor de allereerste keer op het circuit wagen.
Heb 1x tour en 1x ster op zaterdag.
Ik ben niet zo dondersgoed in het bochtenwerk dus verwacht tijdens deze dag daar zeer veel baat bij te hebben! :]

Ik twijfel alleen wel of stersessie dan een goede zet was? Word al zenuwachtig bij de gedachte dat ik door allemaal razendsnelle kerels voorbij geraced word?
Iemand al ervaring? Of handige tips?

Er rijden dit jaar als het goed is geen "racers" mee dus de echte snelle mannen zullen niet meedoen (tenzij ze beslissen op hun straatfiets te gaan knallen :)). Als ik je een tip mag geven, let dan heel goed op de lijnen die je in de eerste toersessie aan het rijden bent. Als je vrij aan het rijden bent, rijd deze zelfde lijnen, en gedraag je voorspelbaar! dan komt het vast goed. Laat je vooral niet opjagen, en rijd je eigen tempo.

Veel plezier!
 
Falierke,De ZXR club en de HCH club zijn er ook dit jaar weer bij tijdens de landelijke
motordagen. :Y
 
Er rijden dit jaar als het goed is geen "racers" mee dus de echte snelle mannen zullen niet meedoen (tenzij ze beslissen op hun straatfiets te gaan knallen :)). Als ik je een tip mag geven, let dan heel goed op de lijnen die je in de eerste toersessie aan het rijden bent. Als je vrij aan het rijden bent, rijd deze zelfde lijnen, en gedraag je voorspelbaar! dan komt het vast goed. Laat je vooral niet opjagen, en rijd je eigen tempo.

Veel plezier!
Precies de lijnen zijn het belangrijkste. We hebben de neiging te vroeg de bocht in te zetten, waardoor we te wijd gaan als we de bocht uitkomen en later op het gas kunnen. Slow in, fast out!
De belangrijkste tip, klinkt eenvoudiger dan het is, KIJK WAAR JE HEEN WILT. Dus kijk de bocht door.
 
bosskabouter,als de motor klaar is kom ik op de gsxr.
Het gaat weer een gezellig weekend worden.
Nu maar hopen dat het weer een beetje op warmt.
 
Idd een lekkere 25 graden met veel zon zou niet verkeerd zijn. We moeten blijven dromen haha
 
J oram We blijven optimistisch ha ha.
25 graden zou grandioos zijn, die pitboxen zijn net bunkers,koude nachten hoor.
 
Aaah cool, bedankt voor de tips!! stuk minder zenuwappig als eerst!!
Ik ga gewoon genieten en inderdaad, hopelijk prachtig weeer om voor t eerst te knallen!!
wie weet tot dan *D
 
Liekawa,Onthou deze maar,Beter als een ezel de bocht in en er als een koning weer uit dan als een koning de bocht in en er als een ezel weer uit.
Doe je eigen ding en laat je de kop niet gek maken door andere rijders.
Vorig jaar was er ook een rijder die alles op zijn eigen tempo deed,wat had ik daar
veel respect voor,hij deed het op zijn manier en ging niet met de meute mee.
 
Liekawa,Onthou deze maar,Beter als een ezel de bocht in en er als een koning weer uit dan als een koning de bocht in en er als een ezel weer uit.
Doe je eigen ding en laat je de kop niet gek maken door andere rijders.
Vorig jaar was er ook een rijder die alles op zijn eigen tempo deed,wat had ik daar
veel respect voor,hij deed het op zijn manier en ging niet met de meute mee.
Dat ligt wel aan 'zijn manier' natuurlijk :') rijdende chicanes doen het ook op hun manier, die kunnen beter met de meute meegaan :X _O-

Nog voor de GT-bocht kun je de baan af, maak er gebruik van als het niet meer gaat.
Je gaat namelijk liever daar de baan af dan ergens anders op het circuit.
 
Miss 2 Het is wel de aller eerste keer dat hij op het circuit rijdt he.
En dan heeft niemand er wat aan als hij over zijn kunnen gaat rijden.
En we moeten de chicanes niet verbannen,anders wordt het zo,n kudde
gedrag op het circuit ha ha.
 
Ik ben ook ingeloot voor een toursessie *O*
En wel zondag om 15:10u.

Heb al heel wat sporen rondom het circuit van Assen gezet. Maar dit wordt mijn eerste kennismaking met het circuit zelf. Zin in! :Y :]
 
Ik heb hier en daar de reglementen door zitten kijken, maar zie nergens een verplichting voor een rugprotector. Klopt dat?

Edit: Zie ook niets over het afplakken of verwijderen van spiegels. Hoeft er niets afgeplakt te worden?
 
Laatst bewerkt:
Er zijn geen regelementen voor die dag qua kleding of helm.
Je mag zelfs in Goretex rijden als je dat wilt. Ook zou je zelfs met een chopper erop mogen.
In principe is het dus gewoon een tourtje over het circuit...
Spiegels inklappen is voor je eigen veiligheid... Het mooie op een circuit is dat iedereen dezelfde kant op gaat...
Zorg wel dat er GEEN OLIE van je motor afdruppelt... Daar zijn ze niet echt happig op...
 
Er zijn geen regelementen voor die dag qua kleding of helm.
Je mag zelfs in Goretex rijden als je dat wilt. Ook zou je zelfs met een chopper erop mogen.
In principe is het dus gewoon een tourtje over het circuit...
Spiegels inklappen is voor je eigen veiligheid... Het mooie op een circuit is dat iedereen dezelfde kant op gaat...
Zorg wel dat er GEEN OLIE van je motor afdruppelt... Daar zijn ze niet echt happig op...

Duidelijk zo. Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan