Lang leve vrachtwagenchauffeurs?!?!?!

Vanaf maandag 16 april geldt er in het Groothertogdom Luxemburg op bepaalde plaatsen en tijdstippen een inhaalverbod voor vrachtwagens, meldt de Luxemburgse politie. Het gaat om een testfase die drie maanden zal duren. Het inhaalverbod is van toepassing op vrachtvoertuigen met een maximaal toegelaten massa (MTM) van meer dan 3.500 kg.
Files, Files zong André.
 
Lang leve de inhaalverboden!
Zo lang ik per uur betaald word kunnen ze die mij niet genoeg in het leven roepen.
In dezelfde categorie zou ik ook graag de begrenzers naar 70 laten zetten en de 48-urige werkweek NOOIT door laten gaan.
 
wel 48 urige werkweek en dan de wagen met een pool delen omdat er geen chauffeur meer te vinden is.
en dan hopen dat alles nog duurder wordt.
werelds allemaal.
volgens mij is inmiddels vrachtwagen chauffeur hier het mist geliefde beroep.
terwijl idereen er van afhankelijk is.
kijk maar in frankrijk.
gingen ze ook ff staken dan kom je er achter hoe het allemaal in elkaar steekt.
maar ik ga mijn icoontje maar veranderen en er een vrachtwagen op zetten.
ps meestal ruimen nl chauffeur de zooi op of doet de bandenboer het voor je en wordt er zelfs een x of snelheids beperking gegeven zodat je veilig kan wisselen en of de zooi op ruimen.
 
ik zit 4 dagen in de weeg op de vrachtwagen maar zie gelukkig de meeste klapbanden of om de velgen blijven hangen of op de vluchtstrook of vangrail...

k moet er zelf ook niet aan denken maar kan me voorstellen dat als t niet druk is iemand ff op de vluchtstrook stopt en em weghaalt ? :? :?

en die banden van vro zijn dat halve vrachtwagen banden die dus in de lengte kunne liggen en zo omhoog krullen onder je spatbord voor of achter ?
 
Ik zag vandaag in Duitsland een groepje dronken Poolse truckers op een parkeerterrein bij een tankstation.
Ze dronken bier uit hele grote blikken. Ik weet niet of ze vandaag nog gingen rijden. :(
 
@ TS: ik heb dezelfde band zien liggen zaterdag en ook de politie gebeld.

Ik belde om (ff opzoeken in telefoon) 09.16u de politie, toen ik een paar minuten later de KLPD aan de telefoon had werd ik midden in een zin onderbroken met de woorden "We zijn op de hoogte, bedankt voor uw melding".

Dat houdt dus in dat die band er dik een uur heeft gelegen! In die tijd was de politie op de hoogte (want jij had gebeld!) en ze hebben er dus niets aan gedaan! :( Dat vind ik eigenlijk wel te schandalig voor woorden, want het was echt een halve band ofzo. Ik reed daar zelf op de rechterbaan (met megakoekblik), gelukkig kon ik naar rechts uitwijken zodat de auto naast mij er niet overheen maar erlangs kon rijden.

Zonder discriminerend over te komen, het was een Poolse chauffeur. Nou verwacht ik niet van iemand die een klapband heeft gehad om met gevaar voor eigen leven die band van de snelweg af te halen, maar een Nederlandse chauffeur zou zeker weten meer moeite hebben gedaan om die band daar weg te krijgen (zelf politie bellen oid).
Die Pool was rustig op de vluchtstrook z'n band aan het verwisselen toen ik er langs reed en bekommerde zich in het geheel niet over het stuk band dat nog op de snelweg lag!
 
Laatst bewerkt:
He Goudlokje, thanx voor de support :} :} .
Het was inderdaad een flinke jongen die op de weg lag. Gelukkig reed er geen auto o.i.d. voor me, want anders was ik de pineut :? .

Wel een schande dat die band nog dik een uur op de weg heeft gelegen :( :( .
Er kon hierdoor een flink ongeluk gebeuren.
 
in utrecht heb je ook zo'n banden recycle fabriek kargro heet dat volgens mij die rijden altijd met open containers naar weert, met banden die niet meer te gebruiken zijn, om te vermalen voor andere doeleinden maar die willen ook nog wel es wat verliezen

rubber STINKT!!!!!


http://www.kargro.nl/
 
Laatst bewerkt:
He Goudlokje, thanx voor de support :} :} .
Het was inderdaad een flinke jongen die op de weg lag. Gelukkig reed er geen auto o.i.d. voor me, want anders was ik de pineut :? .

Wel een schande dat die band nog dik een uur op de weg heeft gelegen :( :( .
Er kon hierdoor een flink ongeluk gebeuren.

Geen dank ;)

Mocht je de schade nog ergens willen verhalen en je hebt een getuige verklaring nodig dan moet je het maar ff laten weten ;)
 
:Z

Wie zegt dat die vrachtwagenchauffeur NIET de politie gebelt heeft om te zeggen dat zijn band over de weg heen ligt verspreid ?

Misschien heeft hij dat WEL gedaan, maar waren de "instanties" er nog niet op tijd bij.

Tis zo makkelijk om bij iemand de schuld te zoeken ....
En bovendien zijn er al genoeg "vrachtwagenchauffeurafzeiktopics "

Ehh :? ben ik nu zo blond of kan die vrachtwagen chauffeur niet zelf uitstappen en z'n rommel opruimen?

Ok, niet geheel ongevaarlijk maar um laten liggen ook niet.
 
Ehh :? ben ik nu zo blond of kan die vrachtwagen chauffeur niet zelf uitstappen en z'n rommel opruimen?

Ok, niet geheel ongevaarlijk maar um laten liggen ook niet.

Je moet de situatie daar kennen.

Waar de band lag was de linker rijstrook van de A28 ri Utrecht, ongeveer tussen Amersfoort en Soest. Maar naast die 2 rijstroken van de A28 liggen nog 2 rijstroken die naar een provinciale weg toe gaan. In totaal zou de chauffeur dus 4 banen over moeten steken om z'n band te gaan halen, wat gezien de drukte daar op dat tijdstip echt onverantwoord zou zijn geweest.

En ik blijf erbij, het was een Pool! Die interesseren het allemaal maar weinig wat er om zich heen gebeurd :X
 
Collega van mij is een jaar geleden in het donker over een afgereden band van een russische chaufeur gereden met zijn net gekochte Seat Cordoba Tdi.
Hij heeft de chauffeur nog ingehaald en aan de kant gezet en daarna de politie gebeld.
Duurde maar 70 minuten voordat ze er waren...
Bij de garage bleek dat er zo'n 5000 euro schade aan de auto zat.
Gelukkig voor hem heeft de verzekering van het russische transportbedrijf alles keurig geregeld.
Moet er niet aan denken wat er gebeurd als je als motorrijder in het donker met zo'n 120 km/h over een vrachtwagenband heen kleppert..
 
Het vervelende is dat je niets aan een klapper kunt doen. En zelf opruimen is sowieso geen optie. Als ik moet kiezen tussen zelf grote risico's lopen of dat kreng laten liggen vind ik het niet meer zo moeilijk. Het enige wat je kunt doen is aan de kant gaan staan en ander verkeer op jouw verloren slof attent maken.
 
Tja.... een vrachtwagen band... als die achteraan een trailer heeft gezeten heeft de chauffeur waarschijnlijk niet eens gemerkt dat z'n loopvlak van een van de banden is gelopen.

Voortaan beter met Rijkswaterstaat bellen, die kunnen eventueel gelijk polshoogte nemen en een rijstrook afkruisen.


Edit: hmm, lees net dat het dus een Pool was. Kan ook, maar goed, die gaat niet zelf de band van de weg slepen. Bellen is misschien ook niet mogelijk. Grote kans dat ie alleen Pools spreekt, en er zullen weinig mensen bij Rijkswaterstaat of een politiemeldkamer zijn die hem te woord kunnen staan.

Ow enne, ja, lang leve de vrachtwagenchauffeurs, hoe wou je anders je eten bij de supermarkt halen, je brandstof bij de pomp of je motor bij een motorzaak?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan