langlopend softail projekt

matzwart1200r

MF veteraan
5 sep 2005
2.104
20
rotterdam
een half jaartje terug kocht ik een 87er softail , leuk ding maar toch niet 100% naar mijn zin.

het is mijn eerste harley, dus alles is nieuw voor me.

zo kocht ik hem .

422501_249660758455966_1854531072_n.jpg


420144_249660471789328_231794750_n.jpg


eerst een andere derby cover en afdekdopjes voor de achterbrug bouten erop gezet,
je moet klein beginnen toch?

423688_257569684331740_150957470_n.jpg


toen een dik wiel gekocht en een brede achterbrug .
die gingen even in de opslag.

528877_307327342689307_841120314_n.jpg


de kleppendeksels waren een beetje verweerd , dus die kregen een laagje wrinkle lak,
(ik houd niet van chroom)

542446_295832710505437_1524943061_n.jpg


de in de afgelopen maanden verzamelde onderdelen
had ik even bij elkaar gezet om te kijken hoe het staat .
de tank is iets langer als orgineel, en glad van boven.
dus er zit geen contactslot en teller meer op zoals orgineel.

581047_312241895531185_1625222820_n.jpg


vorige week ben ik er dan echt aan begonnen.

de achterbrug eruit, ik moet zeggen ik begin aan de inch maten te wennen, en het sleuteld best leuk zo`n harley.

575656_324908634264511_1706732335_n.jpg


552706_324908830931158_821617061_n.jpg


de achterbruggen naast elkaar

293701_324918424263532_727975310_n.jpg


de bredere achterbrug met het wiel er ff los in, alle spacers achterrem e.d moeten nog gemaakt worden.

528967_324908950931146_764470753_n.jpg


483350_324909040931137_1086543369_n.jpg


lekkere dikke kont

534938_324950724260302_426234552_n.jpg


de stretch tank, ik hou van strakke lijnen, en deze past precies bij wat ik in gedacht heb.

487960_325598214195553_1508041847_n.jpg


ik ben ook met het blok bezig, ik hou niet van chroom, ik wil zoveel mogelijk zwart hebben.
het blok heb ik zwart gespoten, en de kleppendeksels, nosecone, primair deksel
en een paar kleine onderdelen gaan in de wrinkle lak.

531712_325598407528867_947185708_n.jpg


487265_325598634195511_277798828_n.jpg


op deze foto is goed te zien dat de voorvork eigelijk te lang is .

582091_325598767528831_143673488_n.jpg


vandaag ben ik aan het slopen geweest.

de primaire aandrijving, de versnellingsbak en de olietank zijn eruit.
omdat de aandrijving verder naar buiten gebracht moet worden moet alles uit elkaar.

555948_330065740415467_452884105_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
jaa goed bezig man!

van streetfighter naar chopper _O-

maar wel alles zwart haha

goodluck ouwe, ik ga dit volgen
 
Volgend!

Ik ga morgen, of vanochtend 'tis maar hoe je het ziet :+ een toertje doen van 175km met de mijne. :]

:W
 
Laatst bewerkt:
jaa goed bezig man!

van streetfighter naar chopper _O-

maar wel alles zwart haha

goodluck ouwe, ik ga dit volgen


thanx gozer, streetfighters vind ik nog steeds leuk hoor,
maar ik was toe aan een nieuwe uitdaging.


vandaag heb ik niet veel gedaan, ik ben met de suzuki buiten wezen spelen.
daarna heb ik de versnellingsbak op zijn plek gezet en de schokbrekers er onderuit gehaald.
 
Volgend!

Ik ga morgen, of vanochtend 'tis maar hoe je het ziet :+ een toertje doen van 175km met de mijne. :]

:W


en, hoe was het toertje?

ik zat pas nog naar de fotos te kijken van jou hd, hij is echt vet geworden :}

net zat ik nog even naar de mogelijkheden van de achterrem te kijken,
een sprocketbrake, is dat wat?

ik ben niet van plan veel km`s te maken.

Drilled%20Sprocket%20Brake%20Kit.jpg
 
en, hoe was het toertje?

ik zat pas nog naar de fotos te kijken van jou hd, hij is echt vet geworden :}

net zat ik nog even naar de mogelijkheden van de achterrem te kijken,
een sprocketbrake, is dat wat?

ik ben niet van plan veel km`s te maken.

[afbeelding]

Ritje was :} Onderweg nog een bekende Suzuki tegen gekomen. :9

full


Sprocketbrake is mooi maar heeft nadelen, kettingvet en hitte van het remmen zijn geen vrienden lijkt me, maar in hoeverre dat in de praktijk een probleem is???
 
ik zou ook liever de belt houden, maar ik heb er de ruimte niet voor.

ik moet de aandrijving 5.7 cm naar buiten brengen om het wiel in het midden te krijgen.

als ik een belt zou gebruiken loopt hij tegen de framebuis aan :X

een ketting is een stuk smaller.
 
Laatst bewerkt:
als ik een belt zou gebruiken loopt hij tegen de framebuis aan :X

een ketting is een stuk smaller.

Jammer want zo 'n belt hoort eigenlijk bij zo'n bike. Verder een mooi projectje.. :}

Even een vraag (staat ook in mijn eigen Trudy topic).. die wrinkle lak die je daar gebruikt.. is dat een soort hamerslag effect..??
 
ja klopt, als het droogd komt er een structuur in,
en hoe dikker je het spuit, hoe meer structuur erin komt .
het is aleen erg moeilijk op de foto te krijgen.
ik zal dit weekend nog eens een fototje ervan maken.
 
Laatst bewerkt:
ik zou ook liever de belt houden, maar ik heb er de ruimte niet voor.

ik moet de aandrijving 5.7 cm naar buiten brengen om het wiel in het midden te krijgen.

als ik een belt zou gebruiken loopt hij tegen de framebuis aan :X

een ketting is een stuk smaller.

ketting is wel een stuk makkelijker dan belt , breek maar eens een belt en daarna een ketting , zal je wel zien dan .
En voor de levensduur moet je het ook niet doen , ketting gaat 30000 km mee als je een beetje uitkijkt
 
het zal inderdaad een drama worden om de boel schoon te houden,
zeker met het 80 spaaks wiel die erin komt :X

ik zou er wel een smallere belt op kunnen zetten van een moderner type,
maar ik weet niet of de lengte dan uitkomt.
een ketting is gewoon makkelijk op lengte te maken.
gisteren heb ik het offset tandwiel gemonteerd
en de ketting gaat straks echt heel dicht langs het frame .
het word spannend 8-)
 
weer een beetje geknutseld.

de nose cone in de wrinkle lak gezet en terug geplaatst .

de bak zit er ook weer in, hij zit nu 25mm verder naar links dan orgineel
om straks de ketting in lijn te krijgen met het achterwiel.
natuurlijk zijn de chrome deksels van de bak nu ook zwart. :)

Afbeelding082-1.jpg


de verstelbare schokbrekers zijn binnen ,ik moet ze nog monteren.
de dikke met de tank eraan is orgineel.
gelukkig liggen de schokbrekers onder de motor , en niet in het zicht...chrome... :(

Afbeelding077-1.jpg


de achterste framebuizen afgeslepen om het spatbordje te plaatsen.
het spatbord is eigelijk te smal voor de band, maar ik vind het effekt dat de band bij het achterste stuk spatbord aan de zijkanten er onderuit komt wel cool 8-)

Afbeelding079-1.jpg


Afbeelding080-1.jpg


ik wil de motor nog een stukje verlagen zodat het spatbord wat dichter op het wiel komt.
maar dan moet ik ook wat met de voorvork doen, die is echt veel te lang :X
 
Laatst bewerkt:
spuit je die lak gewoon op chroom?

ennuh welke tellers komen erop?

kusje :j


nee, ik haal het chroom er wel af, wat echt een kutwerk is :+
maar de lappenschijf op de slijptol helpt wel aardig 8-)

tellers, ja goeie vraag rocky lieffie :W , ik denk eigelijk gewoon niks :+

heeft iemand trouwens nog een idee wat betreft de voorkant verlagen?
zijn er bedrijven die de poten kunnen inkorten of zoiets ?
hij moet toch wel een cm of 10 korter denk ik .
 
Laatst bewerkt:
ik heb de voorvork van mijn gixxer 1100w opgemeten, die heeft wel de perfekte lengte :+

maar dan moet er wel een gespaakt wiel in :X

ik hou het liever orgineel :+
 
nee, ik haal het chroom er wel af, wat echt een kutwerk is :+
maar de lappenschijf op de slijptol helpt wel aardig 8-)

tellers, ja goeie vraag rocky lieffie :W , ik denk eigelijk gewoon niks :+

heeft iemand trouwens nog een idee wat betreft de voorkant verlagen?
zijn er bedrijven die de poten kunnen inkorten of zoiets ?
hij moet toch wel een cm of 10 korter denk ik .

Ik heb de mijne voor 5cm verlaagd met een verensetje van (ik dacht) Progressive Suspension).
Anders kortere binnenpoten erin, effe naar je local Harley shop (niet de dealer maar bijvoorbeeld American Bike Shop - Webshop Index ) die kunnen ze zo bestellen.
 
okee, thanx voor de tip robinjo.

ik weet ook niet zeker of de binnenpoten orgineel zijn,
ze lijken langer dan orgineel vind ik.
ik kan aleen nergens vinden hoelang ze orgineel horen te zijn.
dan ben ik mischien met een setje orginele binnenpoten en een lager verensetje klaar :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan