Laser uitlaat van Boonstra motoren (of goedkoop alternatief)

red-rose

MF'er
27 mei 2007
55
0
A good morning for you all!

Sinds een week de trotse eigenaar van een Fazer 600 uit '99.
De motor rijdt helemaal geweldig, overtreft mijn verwachtingen *D

Naast het vervangen van mijn achterremsysteem voor een Blue spot van een fazer 1000 zoek ik een goedkope uitlaat. Liefst carbonkleur, ovaal, met Db-killer en e-keurmerk.

Heeft iemand ervaring met de Laser uitlaatdempers van Boonstra motoren? 150-200 euro! Carbon. Zojuist gebeld, zij geven aan dat het echte Lasers zijn, ivm met grote aantallen inkopen zo voordelig?

Verder zie ik ook op Marktplaats aanbieding van een Gianelli (alu) voor 200 en een MIVV (rvs) voor 250

Iemand tips/ervaring? Is carbon minder qua duurzaamheid?

Groet Patrick
 
Volgens mij is het een Laser Deeptone. ik heb zojuist een mail naar Boonstra gestuurd.
 
Volgens mij is het een Laser Deeptone. ik heb zojuist een mail naar Boonstra gestuurd.
Bij 2 cilinders durft carbon nog werk eens kapot te gaan, maar zal bij je fazer geen probleem zijn. Als je vermogen winst wil, zal je hem toch moeten laten afstellen. op internet zijn er vast werk wat vergelijkingen te vinden van uitlaten, alhoewel de winst van alleen een demper te verwaarlozen is.

Waarom wil je bluespot achterrem? Zie er niet echt de meerwaarde van in?
 
De Blue spot achterrem matcht met de voorrem en kan vocht en vuil beter kwijt. Verder heeft het een bredere zuiger. Was eigenlijk hoofdzakelijk omdat ze volgens Engelse fora minder snel vastkoeken en omdat mijn achterremzuiger vast zat. Voor 40 euro een compleet systeem gekocht :)
 
Gaat om de looks en een wat zwaarder geluid. Gaat de motor armer lopen met een andere uitlaat?
 
Hoezo? Vanwege trillingen?

Het motorblok produceert twee soorten "stromen" een gas en een geluidsstroom.
En bij twins zijn de geluidsklappen zodanig sterk dat het materiaal er meer van heeft te lijden dan bij een 4 cilinder. Zie het als tikken met een hamer ergens op, als je maar lang genoeg blijft tikken dan gaat het vanzelf kapot.
Bij een 4 cil. zijn het 4 kleine klappen, terwijl een twin zeg maar 2 dreunen uitdeelt.

Maar er zijn genoeg "goedkope" alternatieven voor je Fazer. (lees mooiere dempers dan die Lasers)
(alleen mag ik hierover niks zeggen, als je begrijpt wat ik bedoel, dusssssssssss O-) )

Ennu, volgens mij is dit meer een topic voor de rubriek Algemeen 8-)
 
Laatst bewerkt:
A good morning for you all!

Sinds een week de trotse eigenaar van een Fazer 600 uit '99.
De motor rijdt helemaal geweldig, overtreft mijn verwachtingen *D

Naast het vervangen van mijn achterremsysteem voor een Blue spot van een fazer 1000 zoek ik een goedkope uitlaat. Liefst carbonkleur, ovaal, met Db-killer en e-keurmerk.

Heeft iemand ervaring met de Laser uitlaatdempers van Boonstra motoren? 150-200 euro! Carbon. Zojuist gebeld, zij geven aan dat het echte Lasers zijn, ivm met grote aantallen inkopen zo voordelig?

Verder zie ik ook op Marktplaats aanbieding van een Gianelli (alu) voor 200 en een MIVV (rvs) voor 250



Iemand tips/ervaring? Is carbon minder qua duurzaamheid?

Groet Patrick

Ik heb er een titanium Hotcam vandaan voor m'n 9 en het bevalt prima

Carbon geeft een wat zwaarder geluid en word niet zo warm :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan