Starterclutch lijkt me wat vreemd.Thnx Niels,
Vreemde is dat ie het vanmiddag opeens ging doen.
Ik had de motor ergens geparkeerd, een uurtje later wil ik wegrijden en "plotseling" heb ik een probleem met de 1.
Ik heb trouwens vanmorgen bij de dealer gehoord dat ik ook problemen heb met mijn starter-clutch (wordt over 2 weken vervangen). Zou dit ermee te maken kunnen hebben?
joh, leg 'ns uit.'K heb er ook last van, als ik van 260 km/h terug moet naar z'n 1 , begint me dat ding toch te ratelen, 'k snap er niks van
groeten paul.
'K heb er ook last van, als ik van 260 km/h terug moet naar z'n 1 , begint me dat ding toch te ratelen, 'k snap er niks van
groeten paul.
Wat ook helpt als je bijvoorbeeld stil staat voor het stoplicht en nog niet in z'n 1 zit: Even je motor een paar centimeter naar voor en of achter bewegen (koppeling in). Dan verdraaien de tandwielen ook ten opzichte van elkaar.
Is vaak precies voldoende om wel te kunnen schakelen.
Ik heb het ook wel eens. Dan kan ik trappen wat ik wil, maar krijg ik m niet in zijn 1, brandt ook het groene vrij lampje niet, maar zit hij toch niet goed in de versnelling.
Ik laat dan altijd de koppeling een beetje komen, dan hoor ik een tik en vervolgens kan ik weer schakelen.
Ik heb eens gehad dat hij tussen zijn 4 en 5 in zijn vrij schoot.... hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Ach ja, Honda's en schakelen....
Mijn Honda gaat niet altijd soepeltjes van de 2 naar de 1 als ik afrem, maar ik heb er geen last van.
Laten we het maar karakter noemen *-)
joh, leg 'ns uit.
hoe kom je op deze gedachtengang
tss, laat je je nog kennen ook.'K weet dat ook niet meer, kijk eens naar de datum en het tijdstip van mijn reactie, ik denk dat ik van zaterdag op zondag deze keer toch echt wel (zoals op dat tijdstip weleens voorkomt) te diep in het glaasje gekeken heb.
Iig mijn verontschuldigingen voor deze "domme" opmerking, maar ik kan niet beloven dat dit nooit meer voorkomt.
Groeten Paul.
kijk, dit kan ik nou wel weer waarderen. hier kunnen een aantal mensen een voorbeeld aan nemen.'K weet dat ook niet meer, kijk eens naar de datum en het tijdstip van mijn reactie, ik denk dat ik van zaterdag op zondag deze keer toch echt wel (zoals op dat tijdstip weleens voorkomt) te diep in het glaasje gekeken heb.
Iig mijn verontschuldigingen voor deze "domme" opmerking, maar ik kan niet beloven dat dit nooit meer voorkomt.
Groeten Paul.
Het probleem wordt duidelijker naarmate de motor warmer wordt.
Ik bedacht me net dat ik vlak voor dit probleem mijn olie op peil heb gebracht.
Hiervoor heb ik shell 10w40 vol-syntetische olie gebruikt. Ik weet niet welke olie er al in het blok zat.
Zou dit een oorzaak van het probleem kunnen zijn.
Bij m'n cb750 ook auto synteet erbij (op vakantie, bij hoge nood) & idd harde klak bij 't in 1 zetten. Die koppelingsplaten staat eerst vast op elkaar & moeten dan ineens t.o.v. elkaar gaan draaien (glijden). Dat gaat bij verkeerde olie net wat minder soepel blijkbaar.Mij eerste versnelling begint een beetje kuren te vertonen. Bij het inschakelen moet ik nogal wat "geweld" gebruiken om hem erdoor te drukken. Op het moment van inschakelen hoor ik dan ook een duidelijke "klak". Af en toe springt hij zelfs weer terug naar neutraal.
Nou weet ik dat de Honda-bakken geen voorbeeld van souplesse zijn, maar zo erg was het nou toch ook weer niet.
Any suggestions?
Als er geen vol syntheet in zat en je hebt er nu vol synth bij gegooid kun je dat inderdaad krijgen. Is de olie te dun , bij warm worden word die nog dunner, en smeert ie nauwelijks tot niet en dus word het hard schakelen :D