Als ik het nu begrijp is het leasen van een motor voor mij om 2 redenen lastig:
1 werkgever; ik moet met een goed verhaal komen (kosten voor werkgever) en zelf alles geregeld hebben, zodat zij er minimale moeite voor hoeven doen. Los van toestemming...
2 leasemaatschappij; We hebben nu Athlon. Voor zover ik weet hebben ze geen motoren in hun leasepakket..
Volgens mij is de aanschaf van de motor voor mijn werkgever het voordeligste, over drie jaar verspreidt. Dan zal ikzelf het onderhoud moeten regelen denk ik. Tankpas is dan in principe geen probleem.
Nadeel hiervan is dat het een risico is, in de ogen van de werkgever, mocht ik wat anders gaan doen, ziek worden, of wat dan ook.
Goedkopere motor zou een optie kunnen zijn, maar om met een 600 cc 100 km per rit te doen zie ik zelf niet zitten. Daarvoor is de BMW het meest geschikt denk ik.
Uiteraard is het goedkoopste, en makkelijkste voor mij om een leaseauto aan te nemen, en mijn GSX voor het weekeinde te houden, maar als het enigszins mogelijk is rijdt ik liever op d emotor.