LED verlichting BMW F800S

Dozo

Die hard MF'er
30 aug 2012
342
23
Twente
Afgelopen weekend een andere motor gekocht, het is (zelf nooit verwacht...) een BMW geworden O-)
Hiervoor voornamelijk japanners gereden en daar zelf ook wel het e.e.a. aan veranderd qua verlichting en dus ook bekend met weerstanden t.b.v. LED etc..

Maar nu mijn vraag: Ik wil graag de knippers vervangen van de BMW, moet ik hiervoor beslist naar de dealer om b.v. canbus aan te passen en/of weerstanden laten plaatsen of is dit iets wat je zelf kunt doen?

Ik vind eerlijk gezegd €40,- per lichtje (ex inbouw) een nog al fors bedrag :/ (of had ik geen BMW moeten kopen en gewoon Japanner blijven rijden }) )

Wie kan mij vertellen of een eenvoudige weerstand voldoende is of gaat het CANbus systeem hier ook van flippen?
 
Laatst bewerkt:
Ok, dus gewoon 1 aansluiten en kijken of er een foutmelding komt?
Maakt het denk je nog uit of je de BMW origineel aansluit of de look-alikes van Ali?
 
Doe eens een voorbeeld? 18W is wat een LED bouwlamp verbruikt...
Geen zin om te zoeken, maar ze bestaan.

Wellicht niet zo snel te vinden in die kleine pasklare pinkertjes die niet het gewenste licht geven en veel te dicht op de nummerplaat gezet worden.

En een 18W LED bouwlamp is quasi waardeloos, je moet daar al minsten richting 40 a 50 W gaan wil,je goed effect hebben. Een beetje als alternatief voor een 400 a 500 W halogeen bouwlamp.
 
oke, erg oud topic maar gisteren eindelijk een LED achterlicht er op gezet.
Via MP gekocht, origineel BMW met een ballast er en en het werkt zonder problemen

1395555
 
En daar was ik weer, doei oma! :W

Achterlicht doet het nog steeds goed, geen probleem maar daar zit ook een weerstand tussen.
Ik had al een tijdje (hele dure) BMW led knipperlichten liggen maar nog geen tijd gehad om aan te sluiten.

Vandaag maar eens 1tje aangesloten (zonder weerstanden er tussen) en natuurlijk; te snel knipperen en als bonus een melding van het CANBUS systeem in het display |(

Nu wil ik dus 4 weerstandjes kopen zoiets: 10w weerstand maar nu staat er op de site dit:
LET OP: heb je totaal 4 LED-knipperlichten op je motor, dan kun je beter 1x weerstanden 21-23W nemen en die bijvoorbeeld alleen op de achterste knipperlichten aansluiten. Dan heb je voor geen weerstanden meer nodig. Deze tip is NIET toe te passen bij motoren met CanBus.

Aangezien de BMW CANBUS heeft moet ik er 4 hebben, of gaat dit helemaal niet werken?
 
4 weerstanden van 6.8 ohm en minimaal 15 watt monteren

4 weerstanden er tussen gezet en het werkt alleen zijn ze nu (naar mijn idee) best wel zwak :/
zonder weerstanden knipperen ze natuurlijk te snel en met een foutmelding maar wel veel feller, zou de weerstand dan te hoog zijn? ik weet nl niet hoeveel ohm deze zijn, stond op de website alleen 5-10v
 
ik gok dat ik geen idee heb :')
Ik heb de aanwijzingen zoals op de website gevolgd

links de originele bedrading die naar de weerstand gaat (in het midden) en dan vanuit de weerstand naar de bekabeling van de nieuwe LED (gesoldeerd en krimpkousje er om heen)

bmwweerstand.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan