Heb je een enkele (led) controle lampje of twee?
Does the job..... makkelijk aan te sluiten.
http://www.kellermann-online.com/de/produkte/detail/123.970
Zijn het echte Rizoma,s, of de meuk uit China?
Zelf zou ik de massa eens goed onder de loep nemen,
Omdat je zegt dat het na een wasbeurt begonnen is.
Echte Rizoma's hebben de juiste weerstanden er al bij zitten waarna ze gewoon als normale raws zouden moeten werken. Vocht kan echter wel vaker voor problemen zorgen. Na het wassen van mijn motor brand er op mijn dashboard ook wel eens heel licht het lampje van de richtingsaanwijzer, maar dit heeft gewoon te maken met vocht in de connector.
Maar extra losse weerstandjes er tussen bijvoorbeeld heeft geen zin? Of een ander LED-relais?
Dat lampje dat er OEM in zit is een 23/8w betekent dit dus dat er nu een 8 watt lampje inzit? Of lees ik dit verkeert?
Wat voor losse weerstandjes zouden er dan nu tussen moeten zitten?
Als ik kijk naar het vermogen van deze lampjes denk ik dat je twee gloeidraden in één ballon hebt zitten. Het lage vermogen is dan voor "running lights" en branden zo gauw het kontakt aangezet wordt. Alls dat zo is gaan er ook drie draden naar je RAW's.(knipper, "RL" en massa).(Zoekfunctie al gebruikt, hoop technische topics, niets waar ik wijzer van word..)
Ik zit het het volgende:
Motor: CBR954RR 2003
Standaard RAW lampjes: 8/23W (?)
Controleer goed of je de juiste draden voor je RAW's hebt gebruikt. De draden van de running light functie kunnen afgeknipt worden.Nu gemonteerd:
LED richtingaanwijzers, rondom, 1 'power LED' per RAW (onbekend hoeveel watt nu precies)
LED relais: 0.6w - 120w / 0.05A - 10A
Probleem:
MAAAARRRR stukje gereden, gewassen, en toen zag ik dat de ledjes aan het branden waren, niet allemaal even sterk, maar ze brandde wel. Als ik de RAW aanzet niks aan de hand, maar helemaal uit gaan ze niet meer.
Ik in de veronderstelling dat er misschien water in de stuurschakelaar was gekomen tijdens het wassen, schakelaar helemaal los gehad van de draadboom, nog steeds het zelfde probleem. Zelf een andere schakelaar gemonteerd, zelfde probleem.
- LED-jes blijven dus een beetje branden zonder dat er een schakelaar zit aangesloten
- Verschil tussen het OEM relais of LED relais ook geen verschil (ja ze knipperen sneller bij inschakelen, thats it).
Als ik kijk naar het vermogen van deze lampjes denk ik dat je twee gloeidraden in één ballon hebt zitten. Het lage vermogen is dan voor "running lights" en branden zo gauw het kontakt aangezet wordt. Alls dat zo is gaan er ook drie draden naar je RAW's.(knipper, "RL" en massa).Controleer goed of je de juiste draden voor je RAW's hebt gebruikt. De draden van de running light functie kunnen afgeknipt worden.
Een Amerikaanse zou dat nog kunnen hebben.heeft een cbr running lights?
de 8 slaat op het LED vermogen,
die 23 slaat op wat het wattage is als het een gloeilamp zou zijn..
soort vergelijking om aan te tonen in welke klasse je de lichtsterkte moet zoeken.
als je een relais hebt welke geschikt is voor ledlampjes, hebben weerstanden geen nut,
die relaisjes kan je al voor iets meer dan een dollar op ebay krijgen, gratis verzonden..
alleen even opletten welke je aanschaft, er moeten net zoveel pootjes/ aansluitingen op zitten als op je originele relais..
Als ik kijk naar het vermogen van deze lampjes denk ik dat je twee gloeidraden in één ballon hebt zitten. Het lage vermogen is dan voor "running lights" en branden zo gauw het kontakt aangezet wordt. Alls dat zo is gaan er ook drie draden naar je RAW's.(knipper, "RL" en massa).Controleer goed of je de juiste draden voor je RAW's hebt gebruikt. De draden van de running light functie kunnen afgeknipt worden.
Dan zou ik zeggen dat het relais toch niet doet waar het voor is gemaakt.Dus er zit normaal 23watt gloeilampje in. Ik heb nu dat relais gekocht via eBay. En de knipper frequentie is dus helemaal goed. Alleen dat blijven branden is het probleem.. Voor zover ik weet zitten er geen runninglights op. Alleen twee draden op alle knippers aan de kabelboom. Het is een tweepolig relais.
Je moet kijken naar het aantal draadjes vanaf/vanuit de kabelboom.Voor zover ik weet geen runninglights draden aangetroffen. Bij alle 4, 2 draden per RAW vanaf de connector vanaf de kabelboom.
Hmm, klinkt als iets verkeerd aangesloten. Of een brak conact. Of een sluiting.Ik zal het vanmiddag even checken, maar ben er nagenoeg zeker van dat er 2 draadjes per raw vanaf de kabelboom lopen. Ze branden ook lang niet zo fel als runninglights. Ook niet allemaal even constant. Verschilt echt per lampje hoeveel hij brand.
Kan allemaal.Ja alleen waar zou dat contact dus nog kunnen zitten? Want via de schakelaar krijgt hij geen stroom, aangezien hij helemaal niet zit aangesloten. Zou het kunnen dat dat relais gewoon niet goed is en dat hij daardoor stroom blijft krijgen?
Want als er vocht bij de ledjes zelf gekomen zijn bijvoorbeeld, dan maakt hij daar toch geen sluiting? Aangezien hij geen stroom 'vraagt' daar? Of zie ik dat verkeerd?
Het lijkt er op dat dit een amerikaanse uitvoering is.
Ik heb hier een bedradingsschema gevonden dat waarschijnlijk bij deze motor hoort. Hierbij het stukje waarbij de knippers te zien zijn.
[afbeelding]
Hiier is duidelijk te zien dat er running lights aanwezig zijn.