Heb zelf een tweedelig pak van Büse, de broek kan ik niet los dragen omdat hij dan steeds afzakt, het jasje kan je prima los dragen, is wel aan de korte kant.
Ik heb een tweedelig pak van Evolution. De jas draag ik ook wel boven een motorjeans. Ik heb er zo'n aanrits stukje bij gekocht, daar kan een broekriem doorheen en dan kan ik de jeans aan de jas vast ritsen. Omdat de jas vrij kort is voorkom je zo een bouwvakkers decolleté, wel zo prettig voor achterop komend verkeer
Ik heb een tweedelig pak van Evolution. De jas draag ik ook wel boven een motorjeans. Ik heb er zo'n aanrits stukje bij gekocht, daar kan een broekriem doorheen en dan kan ik de jeans aan de jas vast ritsen. Omdat de jas vrij kort is voorkom je zo een bouwvakkers decolleté, wel zo prettig voor achterop komend verkeer
Ik draag idd ook wel een eens de broek zonder jas van mijn combi,vooral als t wat koeler is. Heb dan een jas van textiel erboven.
En dan zakt de broek ook wat af.
Ik ga dus voor een overall waar m'n pens weer in past
Als je ooit een echt leren pak wil beleven, verwen je met een op maat gefabriceerd pak van MJK. Dan besef je dat alles wat in een gewone winkel hangt een zwakke imitatie van motorkleding is.
Een overal is toch kut? Het zit prima wanneer je op de motor zit. Zeker weten, maar zodra je er vanaf stapt is het kut. Het is gemaakt in de zithouding van een race motor dus lekker rechtop staan zit er niet bij. Dan heb ik het nog niet over de onhandigheid (ff jas uit zit er niet bij, ff makkelijk plassen zit er niet bij, etc. etc.).
Textiel daarentegen is 100x keer comfortabeler wanneer je van de motor afstapt (ook vergeleken met een leren combi).
Ik denk dat iemand voor zichzelf moet beoordelen op welke manier hij "motor rijdt". Pak je dat ding uit de schuur, rij je een rondje en stap je pas weer af terug bij jouw schuur, dan zou een overall een goede optie zijn.
Wijk je hier vanaf dan zou ik mijzelf afvragen waarom je zo'n oncomfortabel ding zou dragen. De looks kunnen een reden zijn, dat weet ik
Ik heb er zelf 1 van Alpinestars voor de circuitdagen. Zit top op de motor en ik zou niets anders willen dragen op het circuit. Op straat rijd ik echter (op mijn GSXR en elke andere supersport die ik heb gehad) altijd met textiel. Het comfort dat dit geeft is toch onbetaalbaar
Wat betreft leren combi's;
De jassen zijn vaak kort en de broeken hoger. Trek je deze los van elkaar aan dat heb je een kort jasje of een hoge broek. Nu is die broek het probleem niet zo gauw, want daar heb je vast een andere jas overheen, maar die korte jas kan storend zijn wanneer de wind op een frisse dag er onder komt.
Ik zou zelf dan eerder naar een losse jas en losse broek zoeken die geen deel van een combi zijn zodat deze een wat betere vorm hebben.
vanmiddag ff wat gepast,en de losse jassen van in dit geval Alpinestars zijn op de rug een stuk langer als de jassen van de combi's. Deze kan ik dan beter eventueel combineren met een jeans.
Dinsdag maar ff wat halen denk.
Heb ook nog een overal thuis maar dat is alleen geschikt voor circuit. Maar dat is een beetje over
Leer is idd een stuk duurder als textiel,maar vind t veel lekkerder met rijden.
keuzes....
Ik heb een tweedelig pak van Evolution. De jas draag ik ook wel boven een motorjeans. Ik heb er zo'n aanrits stukje bij gekocht, daar kan een broekriem doorheen en dan kan ik de jeans aan de jas vast ritsen. Omdat de jas vrij kort is voorkom je zo een bouwvakkers decolleté, wel zo prettig voor achterop komend verkeer
Waar zijn deze aanritsstukjes te koop? Of bedoel je de Safeway belt van Rev'it?