lederen racepak stinkt?

BenjaminDG

MF veteraan
3 okt 2009
2.896
0
Beveren
Hey

Mijn motorpak stinkt (verduft), ik denk dat er misschien een schimmel inzit.

Ik heb het pak al wat behandeld met daktarin anti schimmel behandeling (lichaam en kleding) maar het stinkt nog altijd een beetje.

Is er een manier om de stank weg te krijgen (wassen,stomen, ander middel,...)?

Groeten,
Benjamin
 
Ik weet niet hoe je die stank nu weg moet halen, maar mij hebben ze verteld dat wanneer je bent wezen rijden. Je pak altijd goed moet laten luchten om dit tegen te gaan. Gebruik je ook nog onderkleding?
 
Eigenlijk kun je het best altijd lang (thermo) ondergoed en/of een onderpak dragen om eventueel zweet op te vangen.
Na het rijden je pak goed laten luchten , eventueel een dagje buiten in de wind hangen.
Binnenvoering met febreze inspuiten?
Altijd een deodorantje gebruiken. :P
 
Beste Benjamin,

Ik ben niet in het bezit van een lederen motorpak.

Maar ik weet dat je na gebruik van leder dit moet laten luchten.
Het vocht dat erin zit moet zelf wegkunnen.
Anders kun je inderdaad zo'n muffe vochtige schimmellucht krijgen.
Dus flink luchten!
ONderkleding dat vocht goed absorbeert wil ook wel helpen.
Misschien een keer proberen je pak binnestebuiten keren en in open lucht laten hangen???
(wel minimaal 12uur)
Het meeste kun je wegkrijgen, maar niet alles als je er al een tijdje last van hebt.

Hangt het ook op in een hanger ipv aan een haakje ofzo.
Succes...
 
citroen helpt om hardnekkige geuren weg te krijgen. Ik weet niet of het op je pak helpt maar ik was ooit een schaaltje eten op aan het warmen in de magnetron. De bel gaat en er staat iemand die me op kwam halen voor een kleine verhuizing. (zou eigenlijk later komen) Ik ben meegegaan en laat in de avond thuis gekomen helemaal dat schaaltje vergeten. De andere dag zou ik op vakantie gaan en ook toen niet meer aan dat schaaltje gedacht. Na 2 weken kwam ik thuis en dacht wat een vreemde geur :)
Op zoek gegaan naar waar het vandaan kwam en toen ik dat schaaltje vond sloeg ik steil achterover van de stank die uit die magnetron kwam. Alles schoongemaakt maar de geur bleef lichtelijk aanwezig dus nogmaals schoongemaakt. Helaas nog altijd die geur. Ik wilde die magnetron al weg gooien toen een buurvrouw me vertelde dat ik er een doorgesneden citroen in moest leggen voor een nachtje. Dit gedaan en de andere dag was dus die geur helemaal weg en is niet meer terug gekomen. Ik zou de binnenkant van je pak eens met citroensap insmeren en je pak dan dichtgeritst weghangen. Misschien helpt het.
 
benjamin,

gewoon naar een wasserette rijden en dan de heavy duty wasmachine zoeken.
hierin je pak doen en er een wasmiddel in doen wat speciaal voor leren pakken is .

zelf doe ik ieder jaar mijn race overall met "hey combi wash" welke ik bij een motorzaak
heb gekocht , werkt echt perfect , je pak even een paar dagen laten drogen en dus
niet op de verwarming gooien maar bijv op zolder uit de zon ophangen.

zodra het goed droog is 1x het pak invetten en je bent weer klaar om te :]
en zal je van alle ranzige geuren af zijn

:W

stefan
 
af en toe een goede bui pakken knapt hij ook altijd van op en thuis weer even invetten en in de garage laten drogen
 
gewoon je pak invetten met paling vet , geloof me daarna ruik je het muffe luchtje
niet meer :)
 
Strooi wat koffie in je pak en laat het een paar uur vlak liggen.
Gegarandeerd vieze luchtje uit je pak en lekker luchtje voor in de plaats.

Gemalen koffie, geen senseo pads of nespresso cups.
 
Laatst bewerkt:
Schoonmaken in een sopje met biotex groen.
Daarna goed uitspoelen en natuurlijk (dus niet op een verwarming oid.) laten drogen daarna weer goed invetten, kan hij er weer prima tegen.

Ik zou hem niet in de wasmachine doen, gewoon handwasje.

Groet de schoenmaker!!
 
Laatst bewerkt:
ik heb het nog niet veel gedragen maar hij stonk waarschijnlijk al van bij de aankoop (het viel mij pas na een paar dagen op).

Ik ga eerst eens die citroen tip doen, daarna het wasmachine en eens met lederspray behandelen.

Groeten,
Benjamin
 
Altijd oppassen bij een pak wat de jongens van YMCA hebben gedragen.
Je hebt verkeerd geshopt.
Daarbij,een leren pet beschermd niet bij een ongeval.
 
neh....ik draag mijn leren pak vaak 7 dagen in de week... :Y
en ja ook de mijne geurt '( ondanks thermo wat ik altijd draag.
hang hem buiten en vet hem daarna weer lekker in...
dan gaat het wel :Y
 
Nooit ergens last van :? Ook niet na een paar weken dragen in de zomer met 30 graden...
Maar misschien helpt het dat ik mijn pakkie regelmatig was, net zoals mezelf en mijn gewone kleren?? Altijd fris en fruitig :Y :9
 
Wat een ellende, dat leer! Jullie hebben er wel veel voor over.... Na de hele keukenkast erop te hebben uitgeprobeerd, ruiken we je voorbij komen in een mengeling van citroen, zweet, koffie, schimmel en biotex geur.


Groeten, van een tevreden textiel gebruiker
 
Laatst bewerkt:
past er uberhaupt een schimmel in je pak?

images
 
buiten een paar nachtjes me laten vriezen?
anders hader rijden, dan ruik je't niet..
of ga 2tact rijden, dan ruik je alleen mengsmeringrook..
 
Terug
Bovenaan Onderaan