lederen racepak stinkt?

Uhh...
leren pak in de wasmachine? Dat is volgens mij niet zo'n goed idee.
Breng het dan weg naar de stomerij ofzo om te kijken of zij er wat kunnen.

En anders aan de slag met deo of parfum ofzo. Maar als er schimmel in zit dan zou ik het niet meer willen dragen. Zit die meuk straks op je lichaam...
 
Uhh...
leren pak in de wasmachine? Dat is volgens mij niet zo'n goed idee.
Breng het dan weg naar de stomerij ofzo om te kijken of zij er wat kunnen.

En anders aan de slag met deo of parfum ofzo. Maar als er schimmel in zit dan zou ik het niet meer willen dragen. Zit die meuk straks op je lichaam...


Niet met parfum klooien, dat maskeert alleen maar. Blegh.

Dan kun je beter iets op de binnenvoering spuiten. bvb van hagesan. http://nl.hg.eu/wizard-shop/index/id/43042/Stank__luchtjes___geurtjes
http://nl.hg.eu/wizard-shop/index/id/43042/Stank__luchtjes___geurtjes
 
Heb hier zelf een leren pak hangen wat ik heb overgenomen van een collega...
Probleem is dat deze gerookt heeft en de geur nogal sterk aanwezig is.

wat is de beste manier om deze stank eruit te krijgen?
 
Hey

Mijn motorpak stinkt (verduft), ik denk dat er misschien een schimmel inzit.

Ik heb het pak al wat behandeld met daktarin anti schimmel behandeling (lichaam en kleding) maar het stinkt nog altijd een beetje.

Is er een manier om de stank weg te krijgen (wassen,stomen, ander middel,...)?

Groeten,
Benjamin


wat je moet/kan doen, en dit werkt echt. :Y O-)



een nachtje in de regen laten hangen zeiknat laten regenen en daarna laten opdrogen en je pak ruikt weer naar madeliefjes.

[alle luchtjes zijn dan geelimineerd door de regen] :} :}



*ervaringsdeskundige* :P ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb hier zelf een leren pak hangen wat ik heb overgenomen van een collega...
Probleem is dat deze gerookt heeft en de geur nogal sterk aanwezig is.

wat is de beste manier om deze stank eruit te krijgen?


Ik rook zelf ook (shame on me...) en uit ervaring: Laat 't pak een nachtje bij een schadeherstelbedrijf in de spuitcabine/droger hangen.... daar verblijft m'n auto ook wel eens ;)

Je kunt er allerlei dure/moeilijk termen voor bedenken zoals ioniseren... ;)
 
Laatst bewerkt:
Probeer zo min mogelijk scheten te laten in je pak
full
 
Laatst bewerkt:
Niet met parfum klooien, dat maskeert alleen maar. Blegh.

Dan kun je beter iets op de binnenvoering spuiten. bvb van hagesan. http://nl.hg.eu/wizard-shop/index/id/43042/Stank__luchtjes___geurtjes
http://nl.hg.eu/wizard-shop/index/id/43042/Stank__luchtjes___geurtjes

Zoiets heb ik op de binnenvoering van mijn textieljas gedaan (volgens mij van een ander merk, zal vanavond eens zoeken).
Goed gesprayd, nachtje laten hangen en weer heerlijk fris *O*

In mijn jas zat geen schimmel, maatje M dus dat past niet. Wel een muffe hond
(Iets met regenbuien...)
 
Laatst bewerkt:
die dactarin is geen goed idee of oplossing.
Schimmel maakt sporen die zeer resistent zijn.
Daarom moet je bij schimmelinfecties de crême langdurig gebruiken en niet onderbreken want anders zijn er opnieuw sporen gevormd die daarna opnieuw de kop opsteken (soms tot 3 weken).
Dus éénmalig je pak insmeren heeft echt geen zin.

Wat je zou kunnen doen, is concurrentie-organismen gebruiken die de schimmel gaat verdringen. Yoghurt is hiervoor perfect en gemakkelijk. Daarmee je pak insmeren en dit een weekje of twee volhouden. Let wel op, regelmatig de oude yoghurtcultuur verwijderen en vervangen zodat je niet de verkeerde organismen op je pak ontwikkelt.
 
Wassen met Dettol en als het weer goed droog is in de vriezer proppen. Dettol is anti bacterieel, maar wassen alleen dood niet alle bacterien.

Om stinken beter te voorkomen: Draag altijd thermo kleding (en gebruik een busje deo :P)
 
:^
Thermokleding! :] :Y
En drogen: liever niet bij kachels e.d., maar uithangend ( zaterdagkrant er onder voor opvang vocht)
 
Wassen met Dettol en als het weer goed droog is in de vriezer proppen. Dettol is anti bacterieel, maar wassen alleen dood niet alle bacterien.

Om stinken beter te voorkomen: Draag altijd thermo kleding (en gebruik een busje deo :P)


Ik zou ook dettol proberen alleen niet een sterke dosis.
Dettol heeft ook een sterke geur.

En schimmel zal er niet zo gauw inzitten denk, want het zijn eerder bacteriën denk ik..
Tenzij je zweet als een otter en em altijd uit hebt getrokken en inde hoek hebt gegooid.

Schimmel ontstaat alleen wanneer er veel vocht bij kan komen en niet weg kan, na een behandeling dettol zal ie een stuk beter ruiken denk ik, bacteriën stinken ook vreselijk ruik maar eens aan je oksel na een inspannende werkdag.
 
Laatst bewerkt:
Minder scheten laten en uit laten hangen. Op motorvakantie heb ik regelmatig (bruine) bonen/chili con carne op, daar gaat je motorbroek echt niet beter van ruiken :N
 
Hey

Mijn motorpak stinkt (verduft), ik denk dat er misschien een schimmel inzit.

Ik heb het pak al wat behandeld met daktarin anti schimmel behandeling (lichaam en kleding) maar het stinkt nog altijd een beetje.

Is er een manier om de stank weg te krijgen (wassen,stomen, ander middel,...)?

Groeten,
Benjamin
tip waar je nu niets meer aan hebt,

Je motor kleding open weg hangen /leggen na het rijden! .. dus niet je handschoenen gelijk in je helm proppen en je jas open hangen of leggen
 
lol wat een ideeen allemaal, makkelijk vul badkuip, pak erin biotex erbij even laten staan (2 a 3 uur) dan uitspoelen in douche en laten opdrogen, pak als nieuw :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan