Ledverlichting zx6r 2002 ombouw naar 2012

Mitchhb

Rookie
31 jul 2021
9
0
Beste Lezer, Motorfan, helpende hand!

Ik heb een Kawasaki ZX6R 2002 gekocht in April. De vorige eigenaar heeft deze motor van een 2002 motor omgebouwd naar een 2012 zx6r (kappenset, verlichting, tank, zadels)
Daarbij zijn er mooie felle ledjes in gezet. Echter nu ik mijn rijbewijs net heb kwam ik erachter dat mijn dimlicht niet functioneert. Het lampje zelf is niet kapot maar als ik de licht schakelaar aanzet op mijn stuur flikkert de lamp 1x maar blijft niet aan.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en hoe op te lossen?

Dus voor de duidelijkheid, frame en blok afkomstog uit 2002, kappenset en wat hierboven staat, verlichting etc 2012.

Alvast bedankt!!

Groetjes Mitchell Bouwmeester
 

Bijlagen

  • 20210731_065054.mp4
    55,3 MB
Oplossing
Oorzaak gevonden! Weet iemand wat dit voor onderdeel is en waar ik hem kan bestellen?
68927A9D-FCA4-4771-BE65-DBD772A87360.jpeg
Een led is niet alleen maar een lampje, deze kan dus zoals bij jou aan gaan en toch weer uit om vervolgens weer aan te gaan. Je accu zal normale spanning leveren dus daar zal het niet aan liggen.
L.E.D staat voor Light Emitting Diode, het is dus een diode en in de behuizing zit nog wat klein spul.
 
Voor de duidelijkheid, ik ben geen ervaren sleutelaar ofzo. Alle suggesties zijn welkom! Ik probeer alleen te speculeren en mijn gedachtegang uit te leggen;)
 
Nee, ik niet. Maar TS lijkt er vrij zeker van te zijn dat het niet aan de LED zelf ligt, dus dan zou er geen (constante) 12V naar het dimlicht moeten gaan.
Dat kan wel maar dan zou de drempel spanning niet gehaald worden. Heel even wel tot de accu inkakt en dan valt de lamp uit want beneden de waarde.
Dan kan hij daarna toch weer even doen.

Ik gok echter dat zijn lamp dit ook bij draaiende motor doet.
Voor de duidelijkheid, ik ben geen ervaren sleutelaar ofzo. Alle suggesties zijn welkom! Ik probeer alleen te speculeren en mijn gedachtegang uit te leggen;)
Oké.
Doet hij ook bij draaiende motor knipperen?
 
Ja motor laten draaien geeft geen verschil
Dan zou ik gewoon de lamp vervangen, of dat nou een led is of een gloeilamp maakt niet zoveel uit.
En let niet op opmerkingen of de led uit China komt en dat dat troep zou zijn. Ik rijd nog steeds met een led die ik in 2015 uit China haalde via alieXpress. Doet het nog steeds en werden ook onder merknamen in Nederland verkocht.
Voor de vergelijking hier van het forum van iemand een “echte” dure overgenomen en die is op het merkje na exact het zelfde. En die zit in m’n andere motor.
 
Chinese troep led lamp is stuk. Lekker vervangen voor een halogeen lamp die erin hoort. Worden je tegenliggers heel blij van als ze niet meer worden verblind.
@Mitchhb
Het is wel belangrijk dat je de instelmogelijkheden van de led unit goed benut anders krijg je dit soort opmerkingen.
Het kost je wel even maar dan ziet je motor qua verlichting net zo uit als die van de overbetaalde unit.
 
@Mitchhb
Het is wel belangrijk dat je de instelmogelijkheden van de led unit goed benut anders krijg je dit soort opmerkingen.
Het kost je wel even maar dan ziet je motor qua verlichting net zo uit als die van de overbetaalde unit.
Als dat echt zo was dan was het wel officieel goedgekeurd. Er is een reden waarom dat niet zo is en dat is niet alleen puur op geld gebaseerd. Je kunt het nu nog doen al kun je er wel een boete voor krijgen, zodra de APK voor motoren er is dan is het klaar met dit soort praktijken. Volgens mij in Duitsland zijn ze hier strenger in dan bij ons, zelfde geld voor de uitlaten.

Maar het klopt ook dat je de overlast een heel stuk kunt verminderen door hem af te stellen. Dan is het niet weg maar wel een heel stuk minder. Je wilt op een slecht verlichte weg zeker niet iemand tegemoet rijden met zo een fijne ledlamp, je ziet dan werkelijk niks meer….
 
Als dat echt zo was dan was het wel officieel goedgekeurd. Er is een reden waarom dat niet zo is en dat is niet alleen puur op geld gebaseerd. Je kunt het nu nog doen al kun je er wel een boete voor krijgen, zodra de APK voor motoren er is dan is het klaar met dit soort praktijken. Volgens mij in Duitsland zijn ze hier strenger in dan bij ons, zelfde geld voor de uitlaten.
Ik heb geen idee waar je dit vandaan haalt noch de context tot mijn antwoord op je eerdere bericht. Die boete voor het hebben van een led-lamp is klinkklare nonsens want dan moet er een verbod zijn opgenomen in de wet en die is er niet. Ga maar zoeken dan kun je het zelf zien wat wel en niet mag qua verlichting. En de APK mag niet tegen de wet ingaan. En we zijn nog steeds niet geannexeerd door Duitsland dus ik mag met mijn goed afgestelde led ook in Duitsland rijden. Zelfs met mijn zelfverzonnen dempers op m’n Harley mag ik Duitsland in omdat ze net zo luid zijn dan de originelen.
Maar het klopt ook dat je de overlast een heel stuk kunt verminderen door hem af te stellen. Dan is het niet weg maar wel een heel stuk minder. Je wilt op een slecht verlichte weg zeker niet iemand tegemoet rijden met zo een fijne ledlamp, je ziet dan werkelijk niks meer….
Op het moment dat een led-lampen verblind dan heb je hem niet goed afgesteld en of je hebt een te felle lamp gekocht, die hebben alle aanbieders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan