Ledverlichting zx6r 2002 ombouw naar 2012

Mitchhb

Rookie
31 jul 2021
9
0
Beste Lezer, Motorfan, helpende hand!

Ik heb een Kawasaki ZX6R 2002 gekocht in April. De vorige eigenaar heeft deze motor van een 2002 motor omgebouwd naar een 2012 zx6r (kappenset, verlichting, tank, zadels)
Daarbij zijn er mooie felle ledjes in gezet. Echter nu ik mijn rijbewijs net heb kwam ik erachter dat mijn dimlicht niet functioneert. Het lampje zelf is niet kapot maar als ik de licht schakelaar aanzet op mijn stuur flikkert de lamp 1x maar blijft niet aan.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en hoe op te lossen?

Dus voor de duidelijkheid, frame en blok afkomstog uit 2002, kappenset en wat hierboven staat, verlichting etc 2012.

Alvast bedankt!!

Groetjes Mitchell Bouwmeester
 

Bijlagen

  • 20210731_065054.mp4
    55,3 MB
Oplossing
Oorzaak gevonden! Weet iemand wat dit voor onderdeel is en waar ik hem kan bestellen?
68927A9D-FCA4-4771-BE65-DBD772A87360.jpeg
Ik heb geen idee waar je dit vandaan haalt noch de context tot mijn antwoord op je eerdere bericht. Die boete voor het hebben van een led-lamp is klinkklare nonsens want dan moet er een verbod zijn opgenomen in de wet en die is er niet. Ga maar zoeken dan kun je het zelf zien wat wel en niet mag qua verlichting. En de APK mag niet tegen de wet ingaan. En we zijn nog steeds niet geannexeerd door Duitsland dus ik mag met mijn goed afgestelde led ook in Duitsland rijden. Zelfs met mijn zelfverzonnen dempers op m’n Harley mag ik Duitsland in omdat ze net zo luid zijn dan de originelen.

Op het moment dat een led-lampen verblind dan heb je hem niet goed afgesteld en of je hebt een te felle lamp gekocht, die hebben alle aanbieders.
Kijk maar is goed wat de regels zijn bij een auto apk. Jouw lamp goedkeuring is met een h7 of h4 halogeen lamp. Daar mag geen led in. Heeft te maken met de e-keur die erop zit. Zonder e-keur mag je het sowieso niet op de openbare weg gebruiken en de e-keur is gegeven onder bepaalde condities zoals gebruik met een halogeenlamp.
Maar ik ben geen apk meester, dus zal er verder over ophouden. We hebben allemaal een eigen verantwoordelijkheid om ons aan de regels te houden. Zelfs mensen met Harleys en open pijpen ;-) iets met sociaal enzo.
 
Kijk maar is goed wat de regels zijn bij een auto apk. Jouw lamp goedkeuring is met een h7 of h4 halogeen lamp. Daar mag geen led in. Heeft te maken met de e-keur die erop zit. Zonder e-keur mag je het sowieso niet op de openbare weg gebruiken en de e-keur is gegeven onder bepaalde condities zoals gebruik met een halogeenlamp.
Maar ik ben geen apk meester, dus zal er verder over ophouden. We hebben allemaal een eigen verantwoordelijkheid om ons aan de regels te houden. Zelfs mensen met Harleys en open pijpen ;-) iets met sociaal enzo.
Haal alsjeblieft geen dingen aan die er niks mee te maken hebben. Voor de auto is dat vastgesteld in de wet, voor de motorfiets niet. Een keuring mag niet eigen wetten verzinnen die tegen de geldende wetten ingaat. Op deze manier creëer je verwarring.
Laatst was hier ook iets met de e-keur op uitlaten, dat klopte dus niet. In Nederland zit je niet verplicht aan de e-keur wel aan de geluidsnormen. Die staan al in veel andere topics dus die ga ik niet herkauwen hier want dat is off-topic.

Ik doe zelf machine keuringen dus het één en ander weet ik er wel van. Geloof niet alles wat er gezegd of geschreven word maar trek het zelf na. Alle regels en eisen zijn op te zoeken. Van boormachine naar auto, motor tot vliegtuigen. Het staat allemaal op pagina’s van de overheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan