Lege accu of kapotte accu

zzr6001992

MF'er
19 nov 2001
148
0
Vorige week na 4 maanden eens gekeken of mijn brommertje nog in de berging stond en ja hoor... zwaar onder het stof en een lege accu.

Goed accuutje losgetrokken, kwart litertje gedemineraliseerd water erbij gegooid en een paar dagen (2) aan de oplader gezet. Nou weet ik niet of de oplader te vertrouwen is maar goed.
Accuutje weer op z'n plek gerommeld en..... helemaal niks.... ok ik kon nu in ieder geval weer het alarm en de startonderbreker uitschakelen... motor met startkabels aan de auto gezet en ff flink doorgestart maar goed het beestje liep weer.

Op het moment dat ik echter de startkabels er weer afhaalde was het na een seconden of 10 weer uit met de pret. Motortje blijft niet draaien.

Nu komt de vraag, moet ik de accu nog ff een tijdje laten opladen of kan ik beter een nieuwe kopen...

wie heeft een wijze raad...????
 
rip.jpg
waarschijnlijk.
Overladen? (geladen met de lader voor de auto-accu :? )
 
is een zo'n oude gele anwb accu oplader, zit een schakelaar op voor 6 volt of 12 volt voor de rest een metertje en twee zekeringsknoppen.

Nadat de motor ff gelopen had begonnen de lampjes op het dashboard zacht te gloeien, dus het had wel wat effect. Alleen zonder startkabels deed de startmotor helemaal niks.

De accuplaten zijn voor zover ik kan zien nog redelijk goed, de accu an sich ziet er ook goed uit. dus ik heb een stille hoop dat ie nog te reanimeren is...
 
moeilijk af te lezen volgens mij accu opgeladen tot 5 amp ofzoiets
Kleine 2 ampere is toch wel 't max voor langere tijd laden.

Normaal hou je tot zo'n 1,5 ampere aan, afhankelijk van hoe zwaar je accu is.



Misschien 'n optimate of aanverwant lenen/kopen en daar een tijdje aanhangen. Misschien istie nog te redden. :?



Ook nog de tijdsduur die je hebt aangehouden is te lang, want zo'n lader blijft doorpompen ook als de accu al (over)vol is.


Ik ben dus bang...
 
Laatst bewerkt:
Op het moment dat ik echter de startkabels er weer afhaalde was het na een seconden of 10 weer uit met de pret. Motortje blijft niet draaien.
Accu klinkt niet goed, maar ik vind het een beetje raar dat de motor niet blijft draaien als 'ie eenmaal gestart is, ongeacht de laadtoestand van de accu. Is de dynamo (en eventueel de spanningsregelaar) wel in orde?
 
Accu klinkt niet goed, maar ik vind het een beetje raar dat de motor niet blijft draaien als 'ie eenmaal gestart is, ongeacht de laadtoestand van de accu. Is de dynamo (en eventueel de spanningsregelaar) wel in orde?
Een lege cq. kapotte accu trekt alle stroom uit 't laadcircuit & de bougies zullen dan niet of nauwelijks vonken.


Wat jij een lege accu noemt zal eigenlijk een zwakke accu zijn geweest. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan