Hoe had je dat gezien ? gewoon parallel aansluiten ? Een accu dient met 10 % van de laadcapaciteit opgeladen te worden. Dus bv een 12 AH accu dient met 1.2 Ampere opgeladen te worden . Zet je nu een auto accu er rechtstreeks op dan loopt er direct een giga grote stroom naar jouw lege motoraccu waardoor hoogstwaarschijnlijk je platen krom slaan.(Niet doen dus)
Als je met startkabels een volle autoaccu er bij zet, zal niet je motoraccu (volledig) opgeladen worden. Wel een beetje.Ik ben afgelopen tijd bezig geweest met een nieuw (gebruikt) motorblok in mijn gs500 te sleutelen. Alles zit nu op z'n plaats behalve de benzine tank. De accu werkt wel, ik kan namelijk de sleutel omdraaien en dan gaan alle lichten mooi aan.
Gisteren probeerde ik 'm voor het eerst in ong. 6 maanden te starten en maakte die een 'klik' geluid. Het geluid is hetzelfde als wat de grasmaaier maakt wanneer die een lege accu heeft.
Kan ik de Motorbatt accu van mijn motor (gs500) gewoon opladen via de autoaccu?
Accu is ong. een jaar oud.
Als de tank er niet op zit, en de benzineslangetjes ook leeg zijn, zou er dan nog genoeg benzine in het slangetje van de fuel petcock naar de carbs en de carbs zelf zijn om het blok te starten en bv. 10 sec te laten draaien?
Bedankt
Eens even goed nadenken:
- De lege accu opladen door er een volle accu aan vast te knopen
- De motor starten door een hulpaccu te gebruiken die er dus ook aan vastgeknoopt wordt.
Is er verschil tussen deze 2 bovenstaande regels: NEEN
Hoe is het weer bij jouw en hoeveel tijd heb je?Iedereen zegt wat anders, maar ik ga dan toch maar kijken of het lukt om de autoaccu eraan te koppelen.
Hangt af van de capaciteit van de beide accu's en hoe leeg de lege is.ja dus. het verschil is tijd. lege met volle laden geeft uiteindelijk 2 half volle accus.
Het ging om de hoge stroom die er in het allereerste begin loopt waarbij gewaarschuwd werd dat daardoor je platen krom kunnen trekken.vastknopen en starten verloopt niet veel tijd om de lege met de volle te laden.
En die autoaccu is vol neem ik aan? Dat is vreemd.. is de startmotor etc wel in orde?Ik heb 'm net proberen te starten met de autoaccu eraan gekoppeld. Enkel het 'klikje' dat uit de accu zelf leek te komen. Na 10 minuten laden hetzelfde. over een kwartier probeer ik nog één keer.
En die autoaccu is vol neem ik aan? Dat is vreemd.. is de startmotor etc wel in orde?
Hier klopt bijna niks van.Hoe had je dat gezien ? gewoon parallel aansluiten ? Een accu dient met 10 % van de laadcapaciteit opgeladen te worden. Dus bv een 12 AH accu dient met 1.2 Ampere opgeladen te worden . Zet je nu een auto accu er rechtstreeks op dan loopt er direct een giga grote stroom naar jouw lege motoraccu waardoor hoogstwaarschijnlijk je platen krom slaan.(Niet doen dus) Dus advies koop een motor accu lader en zet deze op de "lege" motor accu om deze goed op te laden.
De meeste motoraccu laders leveren vaak rond de 0.8 - 1.0 Ampere en gaan dan over op druppelladen.
Over het tweede deel als de tank er niet op zit zou er nog benzine in je carburateurs vlotterbakjes kunnen zitten om de motor hierop te laten lopen tot de bakjes leeg zijn.
Zit er niets in deze bakjes zou je met een busje snel start spray deze rechtstreeks in je luchtfilter te spuiten de motor ff kunnen laten lopen.
De solenoid kabel (start relais) moet op de + vd accu