Lekke achterband, prop, paraplu of direct vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CupraR32T

Die hard MF'er
2 nov 2019
279
180
Twente
Instagram
Na het gebruik maken van de zoekfunctie zie ik dat hier 10.000 verschillende meningen over zijn, en deze zijn ook weer situatie afhankelijk blijkbaar. Dus hierbij mijn vraag:
Ik heb langs de kant van de weg een prop in mijn achterband laten plaatsen nadat er een dikke bout in zat. Dit ontdekte ik dankzij mijn TPMS. Er is niet met de band gereden met een druk onder de 2 bar. De band is 4.500 km oud. Met de prop erin heb ik mijn reis voortgezet (zon 200km) en 0 problemen ervaren. Hij zit precies in het midden van het loopvlak en zat er kaarsrecht in.

Wat is nu wijsheid, ga ik in het buitenland (zit momenteel in Portugal) op zoek naar een nieuwe achterband, laat ik de prop zitten of laat ik de prop vervangen voor een andere reparatiemethode zoals een paraplu vanuit de binnenzijde?

WhatsApp Image 2020-02-25 at 14.34.57.jpeg
 
Als een prop lekt is die niet goed gezet .
Ik heb genoeg proppen gezet wel is waar in auto banden dat het niet uitmaakt of die er recht in moet of schuin , zolang je het gat met wat kracht kan opruwen met het daarvoor bij geleverd gereedschap is de prop dicht .
In schrijf prop maar bedoel die bruine kleverige veters
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan