Lekke achterband

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Helaas een platte achterband. Band onderzocht, zit een piepklein gaatje in het loopvlak alsof er een punaise of naald in is gegaan.
Hij loopt ook vrij langzaam leeg, ongeveer 0.3 bar per uur.
Wat is de handigste manier om zo’n klein gaatje te repareren? Ik heb zo’n nood reparatieset, met een soort van rubberen slierten en rubbercementlijm, volstaat dat? Daar moet ik wel het nu kleine gaatje aanzienlijk groter voor maken om dat erin te krijgen.

1384679


Gaatje zit net boven het profiel in ongeveer het midden van de foto, is het stipje met de 3 kringetjes eromheen.
 
Laatst bewerkt:
Heb meer verdussie in een plutje ..
Maar goed, nu krijgen we 2 kampen.. 1 die het vreselijk onveilig vind om een band te repareren.. bang dat het karkas beschadigd, je en zekere dood tegemoet gaat, en een die er vrolijk met alle vertrouwen op blijft rijden, nadat het gerepareerd is.
Persoonlijk zou ik voor de plu gaan, de veters horen in schoenen, en in strings bij vrouwen.(of bij mannen als je dat wenst)
 
Ik wil binnen 2 maanden zo en zo de banden vervangen, dus het is iets tijdelijks om voorlopig even op mijn werk te kunnen komen. Voor een plu moet de band er af toch?
 
gewoon ff een nieuwe regelen...
je komt met een veter een heel eind hoor (ik ben er vanuit zwitserland mee thuis gekomen) maar het is uiteindelijk een tijdelijke fix.
ik heb toen thuisgekomen een nieuw bandje gehaald ondanks dat de oude niet eens op de helft was qua slijtage...
 
Wat is de handigste manier om zo’n klein gaatje te repareren? Ik heb zo’n nood reparatieset, met een soort van rubberen slierten en rubbercementlijm, volstaat dat? Daar moet ik wel het nu kleine gaatje aanzienlijk groter voor maken om dat erin te krijgen.

Bij dat setje zit zo'n tool om het gat mee op te ruwen en groter te maken zodat die veter er in kan.

Ik zeg veter er in en oprijden, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
 
Ik heb er van die ride on in zitten ,werkt super en balanceerd ook nog eens je banden,en dat was goed merkbaar beter dan voorheen.
Nadeel is dat je voor bepaalde banden maten 2 flesjes nodig heb en dan ben je zo,n 50,- kwijt,mijn band was nog zo goed als nieuw
dus vond ik het de moeite waard,maar voor een oudere band had ik een parapluutje gekozen,of gewoon vervangen.
 
Wat is de handigste manier om zo’n klein gaatje te repareren? Ik heb zo’n nood reparatieset, met een soort van rubberen slierten en rubbercementlijm, volstaat dat? Daar moet ik wel het nu kleine gaatje aanzienlijk groter voor maken om dat erin te krijgen.

Voor die rubber slierten :P zou je eerst je defect 100x groter moeten maken om het dan te repareren.

Ik heb meerdere banden versleten met zo'n prop erin, als je het vergeten bent hou je er ook geen rekening meer mee O-) maar als ik de keuze zou hebben dan zou ik de band eraf halen en van binnenuit plakken. Linksom/rechtsom is dat steviger/betrouwbaarder.

En let even op Motor-Timothy , ik zie reacties van mensen waarvan ik eigenlijk 100% zeker weet dat ze een antwoord geven 'in een lollige bui' oftewel een antwoord waar ze normaal nooit achter zouden staan. Jammer, dat hoort hier in Techniek niet :N
 
Voor die rubber slierten :P zou je eerst je defect 100x groter moeten maken om het dan te repareren.

Ik heb meerdere banden versleten met zo'n prop erin, als je het vergeten bent hou je er ook geen rekening meer mee O-) maar als ik de keuze zou hebben dan zou ik de band eraf halen en van binnenuit plakken. Linksom/rechtsom is dat steviger/betrouwbaarder.

En let even op Motor-Timothy , ik zie reacties van mensen waarvan ik eigenlijk 100% zeker weet dat ze een antwoord geven 'in een lollige bui' oftewel een antwoord waar ze normaal nooit achter zouden staan. Jammer, dat hoort hier in Techniek niet :N

Idiote en lollige reacties zouden jullie toch filteren?
 
Voor die rubber slierten :P zou je eerst je defect 100x groter moeten maken om het dan te repareren.

Ik heb meerdere banden versleten met zo'n prop erin, als je het vergeten bent hou je er ook geen rekening meer mee O-) maar als ik de keuze zou hebben dan zou ik de band eraf halen en van binnenuit plakken. Linksom/rechtsom is dat steviger/betrouwbaarder.

En let even op Motor-Timothy , ik zie reacties van mensen waarvan ik eigenlijk 100% zeker weet dat ze een antwoord geven 'in een lollige bui' oftewel een antwoord waar ze normaal nooit achter zouden staan. Jammer, dat hoort hier in Techniek niet :N

Tja wat heeft de TS hier aan,dit antwoord is net zo nutteloos als de lollige antwoorden als je niet aangeeft welke
antwoorden niet gewenst zijn,of onderneem actie door deze niet gewenste antwoorden te verwijderen,nu vraag je
de TS dat te doen en is het de vraag of hij dat kan.
 
Misschien niet zo interessant voor eenmalig gebruik, maar kwam deze laatst tegen, de micro paraplu die van buitenaf te monteren is i.c.m. vulkaniseer vloeistof.

Is dat wat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan