gewoon nieuwe band kopen, is vele male veiliger.Hallo allemaal, ik heb me net aangemeld oftewel ik ben een nieuweling hier op dit forum, maar dat zal de pret niet drukken.
Ik heb een probleem, mijn mooie yamaha frz 1000 exup uit '91, heeft de achterband lek. Er zit een zeer dun "spijkertje" in van ongeveer 1mm in diamater. Nu hoorde ik dat er spul bestaat wat ik door het ventiel kan spuiten zodat het gat weer "samensmelt".
Wie weet hier meer van en waar kan ik dit spul kopen?, vroeger hadden ze het bij safe, maar die is overgenomen en ze hebben het niet meer.
Nooit doen natuurlijk met een motor. Je hebt maar twee banden en één leven en je weet nooit hoe de binnenkant eruit ziet. En met hoge snelheid een plof horen wil je niet.Hallo allemaal, ik heb me net aangemeld oftewel ik ben een nieuweling hier op dit forum, maar dat zal de pret niet drukken.
Ik heb een probleem, mijn mooie yamaha frz 1000 exup uit '91, heeft de achterband lek. Er zit een zeer dun "spijkertje" in van ongeveer 1mm in diamater. Nu hoorde ik dat er spul bestaat wat ik door het ventiel kan spuiten zodat het gat weer "samensmelt".
Wie weet hier meer van en waar kan ik dit spul kopen?, vroeger hadden ze het bij safe, maar die is overgenomen en ze hebben het niet meer.
Hallo allemaal, ik heb me net aangemeld oftewel ik ben een nieuweling hier op dit forum, maar dat zal de pret niet drukken.
Ik heb een probleem, mijn mooie yamaha frz 1000 exup uit '91, heeft de achterband lek. Er zit een zeer dun "spijkertje" in van ongeveer 1mm in diamater. Nu hoorde ik dat er spul bestaat wat ik door het ventiel kan spuiten zodat het gat weer "samensmelt".
Wie weet hier meer van en waar kan ik dit spul kopen?, vroeger hadden ze het bij safe, maar die is overgenomen en ze hebben het niet meer.
Ja dat zal allemaal wel, maar die band is nog veel te goed om direct een nieuwe te kopen, die dingen zijn ook al veel te duur, bij motoport moet ik 180 euro neertellen voor een metzeler mez2, dat is behoorlijk duur vind ik. Er zit trouwens maar een heeeel klein gaatje in, na een week zit er nog 2 bar in i.p.v 2,7.
Maar als ze dat spul bij een motorzaak gebruiken, dan zal dat toch wel goed zijn?.
Mijn broer heeft een keer zijn band eraf laten halen en van binnenuit laten plakken, werkte ook goed maar dat is zo'n werk.
Wie heeft eigenlijk ervaringen net een britchstone bt...?, ik heb nu een mez2 maar ik wil de volgene keer een andere proberen.
heb het zelf ook een keer gehad met een mez4 met 250 km ... maar toch maar een nieuw bandje gekocht. dat spul is leuk om ff als lapmiddeltje te gebruiken om naar de dealer te kunnen rijden.Ja dat zal allemaal wel, maar die band is nog veel te goed om direct een nieuwe te kopen, die dingen zijn ook al veel te duur, bij motoport moet ik 180 euro neertellen voor een metzeler mez2, dat is behoorlijk duur vind ik. Er zit trouwens maar een heeeel klein gaatje in, na een week zit er nog 2 bar in i.p.v 2,7.
Maar als ze dat spul bij een motorzaak gebruiken, dan zal dat toch wel goed zijn?.
Mijn broer heeft een keer zijn band eraf laten halen en van binnenuit laten plakken, werkte ook goed maar dat is zo'n werk.
Wie heeft eigenlijk ervaringen net een britchstone bt...?, ik heb nu een mez2 maar ik wil de volgene keer een andere proberen.
LIk gebruik zo'n spuitbus alleen bij mijn kruiwagen.... Zeker niet in mijn motorband.
Ik gebruik zo'n spuitbus alleen bij mijn kruiwagen.... Zeker niet in mijn motorband.
Niet doen met dat spul, degene die er dan een nieuwe achterband op wil steken zal zijn plezier hebben.
Het enige wat je ev. veilig zou kunnen doen is repareren van binnenuit dmv. een parapluutje, hiervoor moet je band wel van de velg en kan er ook gecontroleerd worden of er niet meer schade is.
Op woensdag 03 april 2002 13:38 schreef B2 het volgende:Niet doen met dat spul, degene die er dan een nieuwe achterband op wil steken zal zijn plezier hebben.
Ja dat zal allemaal wel, maar die band is nog veel te goed om direct een nieuwe te kopen, die dingen zijn ook al veel te duur, bij motoport moet ik 180 euro neertellen voor een metzeler mez2, dat is behoorlijk duur vind ik. Er zit trouwens maar een heeeel klein gaatje in, na een week zit er nog 2 bar in i.p.v 2,7.
De band hoeft NIET van de velg, is in 5 minuten geflikt! Bij mijn brommer heb ik op de plaats van het paraplu'tje nooit een lek gehad achteraf (om de 500 km wel ergens een nagel/andere bucht in mijn band)
Je kan trouwens een kitje kopen waarmee je het zelf kan doen.
Zit dat spijkertje er ongeveer recht inHallo allemaal, ik heb me net aangemeld oftewel ik ben een nieuweling hier op dit forum, maar dat zal de pret niet drukken.
Ik heb een probleem, mijn mooie yamaha frz 1000 exup uit '91, heeft de achterband lek. Er zit een zeer dun "spijkertje" in van ongeveer 1mm in diamater. Nu hoorde ik dat er spul bestaat wat ik door het ventiel kan spuiten zodat het gat weer "samensmelt".
Wie weet hier meer van en waar kan ik dit spul kopen?, vroeger hadden ze het bij safe, maar die is overgenomen en ze hebben het niet meer.
gaan we weer... JIJ HEBT HET OVER EEN PROP!
En PROPPEN ZUIGEN
een parapluutje is prima manier om je banden VAN BINNENUIT te plakken. Ik ken vele professionele motorrijders die dit regelmatig doen, en stevig doorknarren.
Mits de band er verder goed uitziet kan het geen kwaad.