Lekke band onderweg ? Wat is wijs ? Ride-on of toch maar niet ?

Goedemorgen,
kan iemand uitleggen hoe een gel kan balanceren?
Een velg met een zwaarder gedeelte, een band met een zwaarder deel. Het sticker ventiel verhaal.
Een wiel met een zwaarder punt geeft een hogere kracht weg van de as. Waarom vindt de gel het tegenoverliggende punt...?
 
probleem is dat als ride-on niet werkt maar wel wat van de vloeistof richting gat gestuurd heeft, de hechting van een plug ook niet goed gaat. Dan heb je een dubbel probleem dus onderweg,
 
Voor dat soort dingen ben ik lid van de ANWB. Scheelt natuurlijk dat ik niet snel ergens in Botswana of zo ga toeren.
Als jij het fijn vindt om 3kwartier (bijvoorbeeld) langs een drukke weg te staan be my guest. Ik ben daar liever binnen 5 minuten weg.
In mijn geval heb ik in alle voertuigen (ook de auto's dus) een pluggenset.
 
De wachttijd hangt af van de drukte maar, mee eens, een half uur minimaal sta je altijd wel. Alleen de vraag hoe vaak het voorkomt? En mij lukt het niet om een band in 5 minuten te repareren. Zo vaak doe ik dat niet. Los daarvan weet ik niet of ik mijn leven wil laten afhangen van mijn amateuristische reparatie. Heb de heren van de ANWB voor andere dingen ook wel eens nodig gehad. Handig, zo'n pasje.
 
De wachttijd hangt af van de drukte maar, mee eens, een half uur minimaal sta je altijd wel. Alleen de vraag hoe vaak het voorkomt? En mij lukt het niet om een band in 5 minuten te repareren. Zo vaak doe ik dat niet. Los daarvan weet ik niet of ik mijn leven wil laten afhangen van mijn amateuristische reparatie. Heb de heren van de ANWB voor andere dingen ook wel eens nodig gehad. Handig, zo'n pasje.
KMNV heeft ook pechservice, doen het ook prima
 
Bellen die niet gewoon de ANWB? Voordeel van de ANWB is dat het niet kenteken gebonden is maar persoonsgebonden. Ben ik ook gelijk voor de auto onder de pannen.
Pechhulp van KNMV is toch onderdeel van hun verzekering? Is voor mij ongunstig om auto plus motor daar onder te brengen.
 
Niet waarschijnlijk tenzij ze tegenwoordig helicopters hebben. In jouw geval zul je inderdaad meer de Paris-Dakar oplossing moet toepassen. Voor mij is de ANWB wel een goed alternatief. Mijn brommer blieft geen zand.
 
Voordeel van de ANWB is dat het niet kenteken gebonden is maar persoonsgebonden
Niet geheel waar op 1 pas mogen maximaal per jaar 2 verschillende voertuigen geholpen worden, dus het is ook kenteken gebonden.
Tevens heb je maar 3 keer gratis pechhulp voor de 4de en volgende keren zijn er kosten. Een jaar of 5 geleden was dat €50,00.
 
Hopelijk krijg ik niet meer dan 1 tot 2 keer problemen per jaar (en ik heb zelf niet meer dan 2 voertuigen) maar het is goed om de kleine lettertjes te weten. Vrouwlief heeft haar eigen pechhulp als extra bij haar verzekering. En die heeft ze 1 maand geleden nog nodig gehad voor een lekke band. Geplakt en daarna toch vervangen....
 
Als jij het fijn vindt om 3kwartier (bijvoorbeeld) langs een drukke weg te staan be my guest. Ik ben daar liever binnen 5 minuten weg.
In mijn geval heb ik in alle voertuigen (ook de auto's dus) een pluggenset.
Heb jij dan ook een pomp mee?
 
Zo'n setje kun je waarschijnlijk wel kwijt onder het zadel. Was standaard bij BMW dus ik heb er verschillende gehad alleen nooit gebruikt. Wel verbazend dat drie van die patronen een band kunnen vullen. Moet serieus druk op staan.
 
Ik heb een MTB-pompje mee. Die leveren relatief veel lucht per slag, maar kunnen niet zo goed druk opbouwen (hoeft ook niet).

Is misschien meer werk, maar compacter dan die patronen en sowieso idiot-proof.

Overigens mag je die patronen niet op hoge temperatuur opslaan (max 40C bij degene die ik had gezien). Ik wil ze onder het zadel gewoon volle bak in de zon kunnen hebben...
 
Laatst bewerkt:
Ja thnx. Ik had net een reparatie setje opgezocht en daar zaten deze bij inderdaad. Dan is het wel te doen om een setje mee te nemen i.v.m. ruimte.
Jep, in de motoren drukpatronen, en bij de auto's patronen ( zitten in het pakket), en compressor.
Met 3 patronen heb ik het geredt met volle bepakking en vrouw achterop (band 190 breed). Wel bij de eerste mogelijkheid de band op de juiste druk zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ztje
Goedemorgen,
kan iemand uitleggen hoe een gel kan balanceren?
Een velg met een zwaarder gedeelte, een band met een zwaarder deel. Het sticker ventiel verhaal.
Een wiel met een zwaarder punt geeft een hogere kracht weg van de as. Waarom vindt de gel het tegenoverliggende punt...?
Ik weet niet HOE het werkt, maar het werkt wel!
Op mijn vorige motor zaten balans gewichten op de velg en reed goed, toen Ride-On in de banden gedaan en de gewichtjes verwijderd, reed nog steeds perfect.

Nu bij nieuwe banden ook Ride-On er in gedaan en niet gebalanceerd en ook totaal geen onbelans.
Het is niet goedkoop (+/- € 75,-) maar ik vind het dat wel waard.
 
Ach ja je leven lang druk maken om eens een spijker in de band en daar elke banden wissel voor willen betalen , ik zeg goede marketing....
 
Terug
Bovenaan Onderaan