Spullen wassen onderweg

Clank

MF veter aan
25 okt 2016
8.616
6.774
Helmond
Luitjes, mijn plannen voor de zomervakantie zijn zojuist geboekt. Ik ga deze zomer een risicootje nemen, de motor waar mee ik ga ben ik van afhankelijk en hij is nog niet helemaal klaar. Het plan is als volgt: men neme een Goldwing en gooit daar genoeg spullen in voor een week normale vakantie waarbij je normale kleding nodig hebt en alles om een kampeervakantie mee te doen. Dag 1 en 2 gaat het gas er op naar zuid frankrijk. Daar een weekje surfen. De week erna door naar spanje, een weekje kijken hoe het er daar uit ziet en aan het einde van die week in noord spanje weer een weekje surfen. De laatste 2 dagen zijn voor de terugrit.

Dan het grote probleem: Ik had het liefste voor de 2e week surfen vooral dat ik weer de koffers vol heb zitten met schone kleding (wordt in zo'n groep toch wel een beetje verwacht). Heeft iemand een idee hoe dat te regelen? Is er ergens een kaart met van die openbare wasgelegenheden, weet iemand een camping waar je kunt wassen? Of weet iemand een plek in noord spanje waar ik m'n was kan geven en het de volgende dag schoon terug krijg?
 
Makkelijk:
Waterdicht roltasje decathlon kopen. Flesje biologisch afbreekbaar wasmiddel meenemen. 2 flessen water kopen (1 om te wassen, 1 om te spoelen), vieze was in de zak en schudden maar. Uithangen en klaar is kees.
 
Makkelijk:
Waterdicht roltasje decathlon kopen. Flesje biologisch afbreekbaar wasmiddel meenemen. 2 flessen water kopen (1 om te wassen, 1 om te spoelen), vieze was in de zak en schudden maar. Uithangen en klaar is kees.
Als je weet hoe groot die koffers zijn ga ik vast niet klagen over wat meer spullen meenemen. Ik neem het mee als alternatief, maar hoop eigenlijk op iets dat ik het alleen hoef uit te hangen. Heb ik wat meer vertrouwen in dan mijn eigen handwascapaciteiten.
 
Maar wacht even, je gaat een week surfen en je wordt in keurig gewassen en gestreken kleren verwacht? Wat voor surf scene is dat? Wat is er gebeurd sinds ik niet meer surf?
Nja, er hangen ook wel meer sociale activiteiten aan vast dan alleen maar met een plank in het water liggen. Ik vind het zelf dan wel fijn om enigszins okay (lees: niet stinkend) voor de dag te komen.
Haar laat ik wel groeien voor die tijd en scheren doen we ook niet.
 
De meeste campings hebben gewoon een wasmachine en een droger waar je ofwel munten in moet gooien of euro's.
En anders koop je een pakje wasmiddel en doet het zelf even. Altijd op te lossen.
 
De meeste campings hebben gewoon een wasmachine en een droger waar je ofwel munten in moet gooien of euro's.
Dit lijkt dus toch wel gangbaarder te zijn dan dat ik door had. Nooit op gelet eigenlijk. In Scandinavie wel gezien, maar daar zat het vast aan de volledig ingerichte keuken. In het zuiden heb ik steeds alleen maar cheapo gemeentecampings gehad waar een WC nog een luxe artikel is. Laat staan een wasmachine.

Ik vond deze nog wel online: Laverie Speed Queen · 23 Pl. Charles de Gaulle, 64220 Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankreich

Denk dat dat een prima plekje is aangezien m'n surfkamp deel 1 daar 200 km vanaf zit ongeveer.
 
Makkelijk:
Waterdicht roltasje decathlon kopen. Flesje biologisch afbreekbaar wasmiddel meenemen. 2 flessen water kopen (1 om te wassen, 1 om te spoelen), vieze was in de zak en schudden maar. Uithangen en klaar is kees.
In plaats van het water dichte roltasje kan je altijd nog zo'n grijze vuilnis zak gebruiken en gewoon water op de camping. Draadje spannen bij de tent , de was er op , en lekker gaan toeren. Bij terug komst is de was droog, zo niet dan ben je niet lang genoeg weg geweest. :+
 
In plaats van het water dichte roltasje kan je altijd nog zo'n grijze vuilnis zak gebruiken en gewoon water op de camping. Draadje spannen bij de tent , de was er op , en lekker gaan toeren. Bij terug komst is de was droog, zo niet dan ben je niet lang genoeg weg geweest. :+
Roltasje erbij kan makkelijk. Goldwing he. Menig stadsautootje heeft minder bagageruimte.
Spanje weet ik niet, maar in Frankrijk heb je bij veel van die grote supermarkten zo'n wasserette. Even op Maps inzoomen op de regio waar je gaat verblijven en zoeken op "laverie".
Ah top, dat zijn de tips waar ik naar op zoek was.
 
Dit lijkt dus toch wel gangbaarder te zijn dan dat ik door had. Nooit op gelet eigenlijk. In Scandinavie wel gezien, maar daar zat het vast aan de volledig ingerichte keuken. In het zuiden heb ik steeds alleen maar cheapo gemeentecampings gehad waar een WC nog een luxe artikel is. Laat staan een wasmachine.

Ik vond deze nog wel online: Laverie Speed Queen · 23 Pl. Charles de Gaulle, 64220 Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankreich

Denk dat dat een prima plekje is aangezien m'n surfkamp deel 1 daar 200 km vanaf zit ongeveer.

Dat is trouwens nog wel een aardige plek om te overnachten.
Als je vanaf daar via D301 naar het zuiden pakt en vervolgens de D248 richting de Cromlech de Orgambide (soort stonehenge) dan kom ja bij Orbaitzeta Spanje binnen... Vorig jaar gedaan. Knap stukje hooggebergte. Dan verder door naar het Zuiden en pak je daar de Bardenas Reales mee. Alleen is dat stuk recht naar het Zuiden niet heel bijzonder... dus ik zou een lusje maken en vanaf de Oostzijde naar Sos del Rey Catolico rijden en dan zuidwaarts de Bardenas.
 
Laatst bewerkt:
Roltasje erbij kan makkelijk. Goldwing he. Menig stadsautootje heeft minder bagageruimte.

Ah top, dat zijn de tips waar ik naar op zoek was.
Ja maar ik ga op stap met de Honda CB 500, dus ik laat het bankstel al thuis ;)
 
Dat is trouwens nog wel een aardige plek om te overnachten.
Als je vanaf daar via D301 naar het zuiden pakt en vervolgens de D248 richting de Cromlech de Orgambide (soort stonehenge) dan kom ja bij Orbaitzeta Spanje binnen... Vorig jaar gedaan. Knap stukje hooggebergte. Dan verder door naar het Zuiden en pak je daar de Bardenas Reales mee. Alleen is dat stuk recht naar het Zuiden niet heel bijzonder... dus ik zou een lusje maken en vanaf de Oostzijde naar Sos del Rey Catolico rijden en dan zuidwaarts de Bardenas.
1682946761677.png


Mooi uitzichtje ja.
 
Ging vroeger ook op pad met kampeerspullen, kleding etcetera,(zelfs nog met een aanhanger erachter)
Tegenwoordig boek ik via Airbnb/Booking.com.
Scheelt de kampeerspullen meenemen , en als je oplet vind je wel een accommodatie waar een wasmachine aanwezig is.
Kan nu alles in twee zadeltassen meenemen.
In mijn geval gaat het gezegde, Less is more, wel op:Y
 
Ging vroeger ook op pad met kampeerspullen, kleding etcetera,(zelfs nog met een aanhanger erachter)
Tegenwoordig boek ik via Airbnb/Booking.com.
Scheelt de kampeerspullen meenemen , en als je oplet vind je wel een accommodatie waar een wasmachine aanwezig is.
Kan nu alles in twee zadeltassen meenemen.
In mijn geval gaat het gezegde, Less is more, wel op:Y
Ik wil kamperen in de zomer. Vandaar het type motor ook. Dan mag je wat eisen 😁

Maar inderdaad. Alles wat je thuis laat is mooi meegenomen
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
In Frankrijk bij de marche's zijn er vaak wasgelegenheden met machinens. Was er in even bootschappen doen, drogen en klaar.
Kost een beetje tijd en paar euro. Anders handwasje op de camping met blokje zeep ( Champo ). die paar kleren die je bij heb toch?

PTBR7475.JPG
 
Laatst bewerkt:
In spanje niet direct ervaring, maar de meeste campings kunnen wel wassen.
Enkele jaren terug moest er echt gewassen worden (kind onwel geworden onderweg) en daar heeft de eigenaresse van de kleine camping het voor ons gewassen. Ze wilde er niet eens iets voor hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan