Lekke band repareren of vervangen

Geurdy

Rookie
20 jul 2007
9
0
Spijkenisse
Nog geen 3000 km gereden op mijn Michelin Pilot Road en nu lek. Het motorbedrijf zegt dat plakken van binnenuit een prima optie is en "dat ik gewoon gas kan blijven geven". Is het veilig om een band te laten repareren ?
 
Nog geen 3000 km gereden op mijn Michelin Pilot Road en nu lek. Het motorbedrijf zegt dat plakken van binnenuit een prima optie is en "dat ik gewoon gas kan blijven geven". Is het veilig om een band te laten repareren ?


Misschien een idee dat nog niet genoemd is.... Kost ook niet zoveel...
Binnenband erin???
Ondanks de tubeless band, rijden toch behoorlijk wat motoren op banden waar binnenband nodig is.

Heb geen idee of een parapluutje slecht is of niet. Heb in ieder geval nog nooit gehoord dat het er uit is gekomen tijdens het rijden of daarna....

Maar misschien is binnenband monteren toch een goedkopere (??betere??) oplossing...
 
Mag ik dan de band die jij weggooit... of rijdt de bandenboer hem zelf op ?
:^ :P


Jammer dat een aantal collega motorrijders mij zien als een bandenhandelaar.
....
Ik heb inmiddels al een mannetje of wat gezien met hier en daar een nieuw stukkie vel en neem van mij maar aan het wordt nooit meer zoals het was.
Niemand ziet jou als bandenlevernacier :?

En al die waarschuwingen zijn prachtig maar ik heb nog nooit gehoord/gelezen dat iemand onvrijwillig afgestapt is dankzij een plu in zijn band... Jij wel?
 
Misschien een idee dat nog niet genoemd is.... Kost ook niet zoveel...
Binnenband erin???
Ondanks de tubeless band, rijden toch behoorlijk wat motoren op banden waar binnenband nodig is.

Heb geen idee of een parapluutje slecht is of niet. Heb in ieder geval nog nooit gehoord dat het er uit is gekomen tijdens het rijden of daarna....

Maar misschien is binnenband monteren toch een goedkopere (??betere??) oplossing...

heb ik vroeguh ook veel gedaan.

kreeg wel het advies mee om er niet al te hard mee te rijden door de warmte ontwikkeling die de binnenband niet kan verwerken zei men.

PS. n binnen band kost tegen wordig ook niet niks :N
 
Laatst bewerkt:
Misschien een idee dat nog niet genoemd is.... Kost ook niet zoveel...
Binnenband erin???
Ondanks de tubeless band, rijden toch behoorlijk wat motoren op banden waar binnenband nodig is.

Heb geen idee of een parapluutje slecht is of niet. Heb in ieder geval nog nooit gehoord dat het er uit is gekomen tijdens het rijden of daarna....

Maar misschien is binnenband monteren toch een goedkopere (??betere??) oplossing...
Er blijft lucht tussen de binnen en buiten band zitten en de meeste tubeless banden zijn aan de binnenkant niet voldoende vlak/glad afgewerkt wat inwendige wrijving en de kans op een klapband verhoogt,Ik ben overigens geen tegenstander van banden reparatie.
 
Laatst bewerkt:
Heb net onderweg lekke band gehad met een nagelnieuwe voorband met nog geen 1000 km. (brigestone BT014). Ik had gelukkig een reparatiesetje bij me dus het probleem was snel opgelost. Vervolgens heb ik, omdat ik, regelmatig contact heb bij bandenleveranciers (importeurs) geïnformeerd of deze of een andere reparatie verantwoord was.

Het antwoord hierop staat nog op mijn beeldplaat. Dit was nl: Absoluut ondanks alle berichtgevingen en menigen hierover LEVENSGEVAARLIJK.

Houdt hierbij in je achterhoofd je rijdt zomaar 100km/pu en afstappen bij deze snelheid doet echt zeer. Dus effe slikken en gewoon vervangen.

Kost wat, maar zit beter en sneller om je velg als dat je velletje weer op je lijf zit.
( en ik spreek uit ervaring heb vorig jaar met 40 km / pu de straat even van dichtbij bekeken en uit ervaring kan ik je melden dat is niet prettig en een spuiter krijgt het kleurverschil er niet meer uit )

als je het langs de kant van de weg kan doen met een reparatiesetje heb je het dus niet over repareren.
dan trek je er van buitenaf een prop in.
een prima thuiskomer maar niet voor de lange termijn en voor hoge snelheden.

repareren doe je van binnenuit met een plakker of een paraplu.
daar kan je gewoon je band mee oprijden.

kunstig trouwens je voorband lek rijden, dat gebeurt niet veel.

binnenband in een tubelessband is veel gevaarlijker als plakken, de binnenband verbrand en je hebt binnen honderd meter een lege band.
 
Laatst bewerkt:
ik heb er geen moeite mee met plakken. :N
en heb zelf m,n geplakte H band al n paar X dik tegen z,n begrenzing gehad.

hierbij n foto van mijn band die ik na nog geen 1000km heb laten plakken net na pinksteren vorig jaar.
sticker001ef2.jpg


heb zelf gezien hoe de vakman dat gedaan heeft en geen seconde getwijfelt aan de kundigheid en of het riskant zou zijn :N :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan