Lekke band

Nairua

MF veteraan
5 sep 2002
2.740
11
nosmile.gif


Bij gebrek aan geniale zoekfunctie:
Ik heb een lekke achterband. Afslag tankstation zwabber-zwabber-kut. Maar, hij staat nog. En nu? Als het een klein gaatje is, valt dat dan te plakken? Wat heb ik daarvoor nodig?

Doe eens lief helpen? Een bijna nieuwe band wegflikkeren vind ik niet hip.
 
Heb dit tot 2X toe mee gemaakt, 1e band na 68KM LEK :( 2e band na net geen 200KM LEK :( .
Ik heb bij beide banden een parapluutje laten zetten en gewoon mee verder gereden ZONDER problemen :Y
Deze gaten zaten wel in het midden van de band!!!!
Sommige doen ook wel een prop maar daar zou ik me zelf dan weer niet aan wagen :X
Pluutje wordt van binnenuit geplakt en prop wordt vanbuiten uit gestoken :X

Suc6 ermee iig.

P.S. nu ongeveer 10.000KM dus al met pluutjes gereden dus de mensen die roepen dat het niet kan........... :W :W
 
Je kunt de band best laten repareren, maar dan niet met een parapluutje. (..... ik bedoel een prop) .... deze dingetjes zou ik niet vertrouwen als je wel eens echt snel wilt gaan. ..
De (auto)bandenboer kan er best een stuk inlijmen (aan de binnenkant vanzelfsprekend)
De motorboer doet dit meestal niet, want die vindt het onverantwoord..

Ik heb nog nooit problemen gehad en dit wel al 3x laten doen (meestal rij ik ze ook lek als ze net nieuw zijn)
 
Laatst bewerkt:
onze trouwe vriend google is er ook nog

bij repareren in ieder geval een parapluutje en geen prop! Autobanden schiet ik regelmatig een prop maar motorbanden komen toch wat andere krachten op. Parapluutje zit veilig geborgt aan de binnenkant.

Op MF is hier dus al een keer een ellenlange discussie over geweest, jammer de de search het niet doet. Anders was je daar wel een leuk middagje mee zoet geweest :P
 
Sommige doen ook wel een prop maar daar zou ik me zelf dan weer niet aan wagen :X
Pluutje wordt van binnenuit geplakt en prop wordt vanbuiten uit gestoken :X
Thanks, ben weer wat wijzer.

Laten maken. Ik heb nog geen banden apparaat jammer genoeg.
Ga je wel in Zeist zitten? Toe?


Je kunt de band best laten repareren, maar dan niet met een parapluutje. .... deze dingetjes zou ik niet vertrouwen als je wel eens echt snel wilt gaan. ..
Ik doe regelmatig 120+. Krijg ik nu problemen?

Niet zo wijs doen, ik wist niet eens hoe die krengen genoemd worden. :P .

Op MF is hier dus al een keer een ellenlange discussie over geweest, jammer de de search het niet doet. Anders was je daar wel een leuk middagje mee zoet geweest :P
Verdikkie. Volgende keer beter.
emo.gif



Kan om 14:30 terecht bij de Ford garage om de hoek. Letterlijk om de hoek.
*blij*
 
Laatst bewerkt:
Kan een Ford garage een motorband demonteren, voorzien van een parapluutje/paddestoel, (of hoe je zo'n ding wil noemen), en weer balanceren? :?
Laat er aub geen "prop" of "koordje" in trekken. :N
 
Je kunt de band best laten repareren, maar dan niet met een parapluutje. .... deze dingetjes zou ik niet vertrouwen als je wel eens echt snel wilt gaan. ..
De (auto)bandenboer kan er best een stuk inlijmen (aan de binnenkant vanzelfsprekend)
De motorboer doet dit meestal niet, want die vindt het onverantwoord..

Ik heb nog nooit problemen gehad en dit wel al 3x laten doen (meestal rij ik ze ook lek als ze net nieuw zijn)
Paraplu niet doen? Wat dan wel? :?

Veel meer (betrouwbare) alternatieven heb je niet, volgens mij.
 
Hangt af van het gat wat er in zit, zaterdag bij Goedhart iemand met een GSX-R 1000 van 2 weken oud met een stuk staalprofiel van 4x2 cm in z'n band... dan kun je het wel vergeten. Verder vertrouw ik het niet zo op de motor om er een paraplu in te zetten.
 
Volgens mij zit er een prop in. Iets anders hadden ze niet.
Band is trouwens wel gefixt door een MF'er. Das wel leuk. :D.

Naam is me ontschoten maar hij rijdt een Thundercat.
 
jb37, ik weet nu in ieder geval hoe het zou moeten. Hij had geen paraplu/paddo. Nu kan ik tenminste naar een dealer rijden om het góed te laten maken.
 
Als hij de prop geschoten heeft volgens de gebruiksaanwijzing, dan kan je nu je band weggooien, ik zou als je er bij mij mee aan zou komen geen paraplu meer in durven zetten. :N
De koordjes en proppen die ze gebruiken zijn namelijk veel dikker dan een parapluutje. Het gat wordt eerst "geruimd" en "opgeruwd" voordat de prop er in gaat.
Dit kost je daarom nu gewoon een nieuwe band, vandaar mijn reactie..........veel succes er mee. :W
 
Denk het niet aangezien hij me verstond.Dan kan het al niet meer ben ik bang. Goed. Tijd voor een bandje.
Jah, ik ben wel doof en je band is wel aardig op in het midden. Dus dat propje is noodoplossing... Ik ben geen fan van de propje in de motorfietsband, maar in ieder geval kan je verder :] ...Dus voorzichtig :] .

Erwin :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan