Lesoortjes, waar verkrijgbaar?

MaikelH

Rookie
13 jan 2009
18
0
Hallo MF'ers!

Ik draag onder mijn helm altijd netjes gehoorbescherming, maar wil met 100km woon-werk-verkeer eigenlijk toch wel een muziekje op de achtergrond. Daarom ben ik op zoek naar de oortjes zoals je ze ook wel van het lessen kent, zodat ik er eentje op mn mp3 spelertje kan aansluiten.

Nu zijn die dingen best moeilijk te vinden, weet iemand waar ze te krijgen zijn of in ieder geval hoe ze officieel heten (les-oortje levert weinig resultaat op:P).

Alvast bedankt!
 
bij motorwinkels hebben ze vaak voor 1 of 2 tientjes inbouwoortjes, die je vast in je helm in kan bouwen. stuk fijner en vooral comfortabeler dan die lesoortjes, die je achter je oor moet klemmen
 
Op GPS.nl heb je er eentje met microfoon: http://www.gps.nl/headsets.html

Op conrad verkopen ze ze ook zonder microfoon:
2,5mm connector: HS20G
3,5mm jack: HS20M

Deze moet je alleen allemaal inbouwen/inplakken in je helm.
Bij rijlessen heb je er vaak eentje die je over je oor heen hangt, die heb ik zelf nog niet gevonden (niet dat ik die echt comfortabel vond, maar om voor navigatie te gebruiken een keer is het wel te doen, lijkt me).
 
Ik weet dat die dingen na een uur lessen pijn deden aan je oor :(

Maar als je saai woon-werk rijdt is het wel fijn. Heb hetzelfde, rij alleen maar snelweg woon-werk, en af en toe heb ik ook wel zoiets van 'een muziekje zou fijn zijn.'

Kan het ook niet via een intercomset o.i.d.? Zit je niet met je mp3speler waar je niet bij kunt onder het rijden.
 
Ik weet dat die dingen na een uur lessen pijn deden aan je oor :(

Maar als je saai woon-werk rijdt is het wel fijn. Heb hetzelfde, rij alleen maar snelweg woon-werk, en af en toe heb ik ook wel zoiets van 'een muziekje zou fijn zijn.'

Kan het ook niet via een intercomset o.i.d.? Zit je niet met je mp3speler waar je niet bij kunt onder het rijden.

Ik doe gewoon altijd van die in ear oordopjes in, sluit ik aan op mijn telefoon of mp3 speler... altijd makkelijk :Y

Edit: doe ik alleen als ik meer dan 2 uur moet rijden :Y

want anders... klinkt de motor als muziek in de oren :Y
 
Laatst bewerkt:
Kunje niet beter gewqon,een paar stereo,doppen halen,luistert ook wat fijner dan dat mono getetter in 1 oor?
 
Laatst bewerkt:
Ik doe gewoon altijd van die in ear oordopjes in, sluit ik aan op mijn telefoon of mp3 speler... altijd makkelijk :Y

Edit: doe ik alleen als ik meer dan 2 uur moet rijden :Y

want anders... klinkt de motor als muziek in de oren :Y

Ook een oplossing :Y

Wat ik vaak heb met mp3 bestanden is dat bij het ene nummer het volume heel hard staat, en bij het volgende nummer ik het amper kan horen. Zwaar irritant B|
En op de motor stel ik het volume niet even snel bij.
 
Laatst bewerkt:
Ook een oplossing :Y

Wat ik vaak heb met mp3 bestanden is dat bij het ene nummer het volume heel hard staat, en bij het volgende nummer ik het amper kan horen. Zwaar irritant B|
En op de motor stel ik het volume niet even snel bij.


Klopt! heb ik soms ook ! :P maar heb dan wel weer een soort afstandsbediening aan het snoer zitten waarbij ik kan regelen _O- .. want je overigens niet in de regen moet dragen :N slechte ervaringen _O-
 
In-ear oordopjes van Sennheiser. Heb de CX400 gekocht via Bol.com. Staan nu voor 70 euro op de site maar zijn weleens in de aanbieding voor 40 euro. Afgelopen weekend gebruikt naar Frankenau en terug en geweldig geluid gehad. Echt een aanrader.
 
Klopt! heb ik soms ook ! :P maar heb dan wel weer een soort afstandsbediening aan het snoer zitten waarbij ik kan regelen _O- .. want je overigens niet in de regen moet dragen :N slechte ervaringen _O-

En dat lukt met handschoenen :? Meestal zijn die afstandsbediening gemaakt voor dwergen, met minihandjes..
 
Ook een oplossing :Y

Wat ik vaak heb met mp3 bestanden is dat bij het ene nummer het volume heel hard staat, en bij het volgende nummer ik het amper kan horen. Zwaar irritant B|
En op de motor stel ik het volume niet even snel bij.
Dat kun je met dit programmaatje oplossen: MP3Gain

Dat analyseert hoe luid een nummer (of een heel album) is en past dan het volume aan zonder kwaliteitsverlies. Mijn ervaring is dat het over het algemeen erg goed werkt, maar soms de plank mis slaat als er ook metal of klassiek tussen zit, wat respectievelijk teveel gedempt danwel versterkt wordt. Als je van een normale rockplaat naar stevige metal gaat, dan klinkt die metal opeens wel erg lief.
 
Dat kun je met dit programmaatje oplossen: MP3Gain

Dat analyseert hoe luid een nummer (of een heel album) is en past dan het volume aan zonder kwaliteitsverlies. Mijn ervaring is dat het over het algemeen erg goed werkt, maar soms de plank mis slaat als er ook metal of klassiek tussen zit, wat respectievelijk teveel gedempt danwel versterkt wordt. Als je van een normale rockplaat naar stevige metal gaat, dan klinkt die metal opeens wel erg lief.

Als je toevallig een iPod hebt heb je dat soort software niet nodig, dan moet je alleen even op zoek gaan naar de "soundcheck" optie en die aanzetten, dan normaliseert ie ook het volume.
Andere mp3 spelers heb ik geen ervaring mee of die soortgelijke functionaliteit hebben.
 
Als je toevallig een iPod hebt heb je dat soort software niet nodig, dan moet je alleen even op zoek gaan naar de "soundcheck" optie en die aanzetten, dan normaliseert ie ook het volume.
Andere mp3 spelers heb ik geen ervaring mee of die soortgelijke functionaliteit hebben.
Er zijn een aantal die dit ondersteunen. De MP3gain optie is vooral voor alle die het niet ondersteunen, zoals veel telefoons, navigatiesystemen, etc.
 
Zo'n Rijles-oortje heb ik gekocht bij Elopta aan de PH-kade in Amsterdam. Let wel: Meestal is de frequentiekarakteristiek van deze speakertjes afgestemd op spraak. DWZ knappe lage én hoge tonen komen er niet uit.
Daarbij kan je MP3-spelertje schade oplopen omdat je met dat mono-plugje in een stereo-uitgang één kanaal gaat kortsluiten.
 
Zo'n Rijles-oortje heb ik gekocht bij Elopta aan de PH-kade in Amsterdam. Let wel: Meestal is de frequentiekarakteristiek van deze speakertjes afgestemd op spraak. DWZ knappe lage én hoge tonen komen er niet uit.
Daarbij kan je MP3-spelertje schade oplopen omdat je met dat mono-plugje in een stereo-uitgang één kanaal gaat kortsluiten.

Beter slechte kwaliteit muziek als geen kwaliteit :P mijn helm maakt ook nog wel wat geluid dus het is een beetje tegen de verveling, niet voor de super kwaliteit. Wat de kortsluiting betreft denk ik dat het wel meevalt; heb vroeger regelmatig van mp3spelert het 2e oortje eraf geknipt omdat ie kapot was, daar had de andere niks van. Heb Elopta gemaild iig, bedankt voor de tip! Ook voor de andere tips trouwens! Ben een beetje huiverig om iets vast in mijn helm te bouwen maar het ziet er niet al te slecht uit miss als ik het onder mn voering doe.
 
Hmmm, als je de scala rider Q2 Xl neemt heb je alle mogelijkheden. Radio luisteren, bellen, en daarnaast kun je je mp3 speler aansluiten op het apparaatje. Er worden daarbij 2 platte speakers meegeleverd die erg makkelijk te instaleren zijn!

Ik gebruik de Q2 sinds eind februari en vind t een geweldig ding!

Groeten Gerwin
 
1- de motor maakt zelf muziek....

2- heb je geen noise-cancellation nodig? Om het omgevingsgeluid enigzins te onderdrukken?
Je hebt al bijna te veel geluid (gehoorbeschadiging) alleen al van het rijden en jij gaat er nog een schep bovenop doen...

zoiets
 
Ik vind deze ook wel leuk: :+

ff64f1ce28006c79c45101981f533ea0_3.jpg
 
Laatst bewerkt:
1- de motor maakt zelf muziek....

2- heb je geen noise-cancellation nodig? Om het omgevingsgeluid enigzins te onderdrukken?
Je hebt al bijna te veel geluid (gehoorbeschadiging) alleen al van het rijden en jij gaat er nog een schep bovenop doen...

zoiets

Ik draag gehoorbescherming. Op maat gemaakte otoplastieken. ;) En ik weet dat ik straks weinig hoor van het verkeer, maar normaal gesproken hoor ik ook weinig met de wind enzo. En een auto moet een flink knalpotje hebben wil ik horen dat ie achter me rijdt.

Ik ga denk ik dit setje bestellen: http://motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bestelnummer=70004419&SID=7866472&SToken=FB7958F377B8764A lijkt me wel goed met een beetje netjes inbouwen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan