Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En denk je dat hij blijft lopen als je de accu afkoppelt om de andere aan te sluiten?Je bent bekend met de term communicerende vaten? Ik zou de Li afkoppelen, motor op gel starten en dan de li weer aansluiten.
Er zal een korte tijd zijn dat deze parallel aan elkaar geschakeld zijn.En denk je dat hij blijft lopen als je de accu afkoppelt om de andere aan te sluiten?
Ook niet als je eerst ca 30 seconden de verlichting laat branden?De Duc start beneden 2gr niet met een Li accu.
Ik heb nog een gel accu liggen.
Kan ik die parallel zetten zonder dat ze elkaar gaan tegenwerken oid?
Ik begrijp het van die communicerende vaten niet,communicerende vaten is hoogte van de vloeistof,wat heb dit dan met die accu te maken willem?Je bent bekend met de term communicerende vaten? Ik zou de Li afkoppelen, motor op gel starten en dan de li weer aansluiten.
Dat is precies wat gaat gebeuren ja.Het risico dat ik zelf zie is dat de ene accu de andere gaat opladen vanwege net andere spanning
Ja, tuurlijk. Maar een accu(tje) erbij plaatsen is makkelijker....
Twee verschillend geladen accu’s willen in elkaar overlopen. Omdat ze niet elkaars gelijke zijn gaat dat niet lukken en blijf je steeds meer energie verliezen, in warmte bijvoorbeeld. Als je accu’s parallel wil schakelen moet je twee dezelfde hebben. Ik geloof ook nog het liefst nieuw en dan vanaf het begin schakelen en laden.Ik begrijp het van die communicerende vaten niet,communicerende vaten is hoogte van de vloeistof,wat heb dit dan met die accu te maken willem?
Ja dat snap ik maar dat noem je denk ik geen communicerende vaten,maar maakt niet uit ik snap wat je bedoeltTwee verschillend geladen accu’s willen in elkaar overlopen. Omdat ze niet elkaars gelijke zijn gaat dat niet lukken en blijf je steeds meer energie verliezen, in warmte bijvoorbeeld. Als je accu’s parallel wil schakelen moet je twee dezelfde hebben. Ik geloof ook nog het liefst nieuw en dan vanaf het begin schakelen en laden.
Zo heb ik een keer een lipo accu accu gehad en dat werkt inderdaad niet.Ik wil die gel er in de winter permanent bij schakelen.
De truuk met "30sec lamp aan" werkt tot 2gr...lager niet helaas.
Daar waar het mee gelijke vaten wel lukt gaat het met een grote en een kleine niet lukken. Als de kleine niet hoog genoeg is (capaciteit) dan overstroomd die toch?Ja dat snap ik maar dat noem je denk ik geen communicerende vaten,maar maakt niet uit ik snap wat je bedoelt
En inderdaad dan is de capaciteit belangrijk dat die gelijk is
Ik zou zeggen, @Do-it probeer het eens en dan eens kijken of het je lukt.Dan kun je ze even goed even parallel aansluiten alleen om mee te starten,zoals TS voorstelt.
Nou dat denk ik weer niet,maar de capaciteit wordt altijd die van de zwakste accu,dus de grootste capaciteit loopt terug naar de laagste capaciteitDaar waar het mee gelijke vaten wel lukt gaat het met een grote en een kleine niet lukken. Als de kleine niet hoog genoeg is (capaciteit) dan overstroomd die toch?
Oke, listen carefully cause i only say this once.Nou dat denk ik weer niet,maar de capaciteit wordt altijd die van de zwakste accu,dus de grootste capaciteit loopt terug naar de laagste capaciteit
Ik hou er over op,jij hebt gelijkOke, listen carefully cause i only say this once.
Wat “ziet” de volle gel accu aangesloten aan een lipo accu die geen motor kan starten?
deze gaat in etappes ivm het doordringen.
Ja oef, ik hoop zo dat je begrijpt wat ik bedoel!!Ik hou er over op,jij hebt gelijk
Tegenwoordig zie bij bv autogarages een mooi, licht en handzaam starthulp. Lithium batterij spul. Wordt gewoon aan gekoppeld terwijl er een lood accu in het voertuig zit. Dus waarom kan dit wel? En dan de wet van de communicerende vaten. Volle lood accu aan een lege accu koppelen zou dus ook hier van toepassing zijn. Maw een lege accu opladen met een volle accu?Je bent bekend met de term communicerende vaten? Ik zou de Li afkoppelen, motor op gel starten en dan de li weer aansluiten.
Als je een ogenschijnlijke lege accu aan een volle accu zet zal de volle accu reageren als bij een zware belasting. Ga je tegelijkertijd ook proberen te starten dan gaat het nog sneller, de startmotor zal niet rond gaan.Tegenwoordig zie bij bv autogarages een mooi, licht en handzaam starthulp. Lithium batterij spul. Wordt gewoon aan gekoppeld terwijl er een lood accu in het voertuig zit. Dus waarom kan dit wel? En dan de wet van de communicerende vaten. Volle lood accu aan een lege accu koppelen zou dus ook hier van toepassing zijn. Maw een lege accu opladen met een volle accu?
Let wel bij 24vdc installatie (serie schakeling) moeten de accu's wel gelijk zijn. Zelfs per set vervangen als er vd accu's slecht is.