lichaamsgewicht en motorprestaties

Dat zeg ik... 3 Tot 4%. Daar zul je niet zo veel van merken.
mmm.... daarom spenderen sommige fortuinen aan carbon, titanium etc.

op zo'n amerikaans hondenhok is het idd zinloos, maar een beetje sportieve brommer moet het toch te merken zijn. 3kg ~ 1pk, en is dan snel verdiend.

en dan ook nog de plaats van het gewicht, die is vrij hoog, tenzij al het gewicht in de kuiten zit.
 
atkins . . dan mag je helemaal geen enkele vorm van kolydraten hebben in het begin . ...

dus geen : bier, aardappelen, suiker, pasta, brood, melk, fruit, "zoete groenten" enz. enz.

wel mag je bijna al het vlees, vis en eieren en diverse groenten

kijk anders effe hier ;)
Dus geen koekjes, snoepjes, suiker, chips, bier etc. En maar vreemd vinden dat je dan af kunt vallen :P ;)
 
Dus geen koekjes, snoepjes, suiker, chips, bier etc. En maar vreemd vinden dat je dan af kunt vallen :P ;)
:^ vond het eerst ook wel raar, maar toen ik in de eerste week een dikke 4 kg kwijt was (ondanks dat ik er niet in geloofde) wist ik het wel :) Pas na die eerste week ben ik me er maar echt in gaan verdiepen . . .

Je mag anders wel onbeperkt veel eten en je mag ook erg vet eten. Daardoor geen honger gevoel. Heb je dat wel, eet je toch nog wat :P

Door het wel/niet eten val je niet af, dat komt meer door een chemisch proces, wat ik hier niet ga uitleggen, wordt het zo saai van :X
 
Laatst bewerkt:
:^ vond het eerst ook wel raar, maar toen ik in de eerste week een dikke 4 kg kwijt was (ondanks dat ik er niet in geloofde) wist ik het wel :) Pas na die eerste week ben ik me er maar echt in gaan verdiepen . . .
Das vocht,zelfde resultaat behaal je ook met 2/3 koolhydraten en 2/3 eiwitten en 1/3 vet(liefst onverzadigd) ;)

Je mag anders wel onbeperkt veel eten en je mag ook erg vet eten. Daardoor geen honger gevoel. Heb je dat wel, eet je toch nog wat :P
Tuurlijk mag je ombeperkt vet eten met het Adkins dieet,vet verzadigd immers een mens veel sneller.
Tis overigens weinig gevarieerd,en je moet niet denken dat je er intensief mee kunt gaan sporten.
Zal je knallende koppijn opleveren. ;)
Hihi,lekker vet eten zonder genoeg lichaamsbeweging,lekker hòòr. :r


Gewoon goed ontbijten met koolhydraten en veel lichaamsbeweging,dat levert naast het naast de verbruikte energie tijdens het sporten ook nog eens op dat je hele metabolisme een stuk beter gaat werken,en dus word je minder snel dik. ;)
In rust werkt je spijsvertering dus ook veel beter. :)
Als je bijv. naast cardio(veel koohydraten pakken) dus ook lekker aan je spieropbouw werkt,dan heb je ook meer calorieën nodig.(veel eiwitten pakken)
Spieren schreeuwen letterlijk om energie,en dus kan je genoeg eten zonder honger te krijgen. ;)
Ik kan me buikje lekker volvreten. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dus geen koekjes, snoepjes, suiker, chips, bier etc. En maar vreemd vinden dat je dan af kunt vallen :P ;)
En niet vergeten een verhoogd cholesterol omdat het vet vreten is zonder erbij te bewegen. :)
Vet verlaagd ook het cholesterol,maar dan moet je intensief bewegen. :)
Jij hebt hem door Spider. ;)
 
atkins . . dan mag je helemaal geen enkele vorm van kolydraten hebben in het begin . ...

Het leuke van dit diet is dat pas sinds een jaar of 2 echt bekend is waarom het werkt. En het is veel simpeler als alle theorien over chemishce reacties etc etc.

Ze hebben het in 2002 in Denemarken ontdekt door een groep studenten een jaar lang gratis te laten winkelen in een supermarkt. Een helft mocht nemen wat ze wilden, de andere helft mocht alleen maar Koolhydraat-arm voedsel nemen. Aan het eind van het jaar werden alle callorien die men had "gekocht" per persoon bij elkaar opgeteld.

Het uiteindelijke resultaat was verbluffend: De mensen die koolhydraat arm voedsel eten eerder verzadigd zijn, en dus minder eten, en uiteindelijk minder calorien binnenkrijgen.

Nog een leuk weetje is dat dhr. Atkins zelf aan het eind van zijn leven moddervet was, en ik dacht aan een hartstilstand is overleden. :z
 
:^ vond het eerst ook wel raar, maar toen ik in de eerste week een dikke 4 kg kwijt was (ondanks dat ik er niet in geloofde) wist ik het wel :) Pas na die eerste week ben ik me er maar echt in gaan verdiepen . . .

Je mag anders wel onbeperkt veel eten en je mag ook erg vet eten. Daardoor geen honger gevoel. Heb je dat wel, eet je toch nog wat :P

Door het wel/niet eten val je niet af, dat komt meer door een chemisch proces, wat ik hier niet ga uitleggen, wordt het zo saai van :X
Nou, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je van gewoon minder en gevarieerd eten ook afvalt hoor. Je doet er iets langer over, misschien. Maar doordat het geleidelijk gaat, worden je eetgewoonten ook blijvend anders waardoor het ook weg blijft. En niet zoals bij al die gekunstelde diëten ziet dat mensen, zodra ze op hun streefgewicht zitten het dieet overboord zetten, direct terugvallen in hun oude patroon en bijna direct ook weer aan gaan komen.

Dan vraag ik me toch af waarom er mensen hier op het forum rondzwerven die enige honderden euros neerleggen om 3 tot 4% meer vermogen te krijgen. :X
Voor het idee? :X

Je maakt mij niet wijs dat de gemiddelde openbare weg motorrijder 3% à 4% verschil echt serieus merkt.

Dips in de koppelkromme, dat soort zaken, dat zul je wel merken als je die eruithaalt. Maar die paar % meer (top) vermogen zullen de meesten niet merken.
 
Laatst bewerkt:
Het uiteindelijke resultaat was verbluffend: De mensen die koolhydraat arm voedsel eten eerder verzadigd zijn, en dus minder eten, en uiteindelijk minder calorien binnenkrijgen.
Dat zei ik dus ook al.
Maar naar de energetische waarde voor inspannig is niet gekeken bij dat onderzoek,en tevens klopt het wat Sider zegt,in feite kan je praktisch niet snoepen,en dat levert ook geen calo's op. ;)

Nog een leuk weetje is dat dhr. Atkins zelf aan het eind van zijn leven moddervet was, en ik dacht aan een hartstilstand is overleden. :z
Yep,zal wel met zijn cholesterol te maken hebben gehad.

Ennuh,dan hebben we het nog geeneens over het feit dat dit weer één dieet van vele in het rijtje is,waarbij mensen later toch weer een terugval krijgen en dus gewoon weer hun oude of zwaardere gewicht terugkrijgen.
 
Je mot gewoon 3 tot 4x fitnessen, 2x voetballen en 1x basketballen in de week.
Dan blijf je wel in vorm hoor.

Ook hieruit blijkt weer dat ik een student ben die geen flikker te doen heeft :X
 
Je motor weegt rond de 210-220 kg. Zeg dat jij bijv. van 92 naar 80 kg gegaan bent. Dan is het totaal gewicht van 312 naar 300 kg gegaan. Het gewicht is dus met 12/312 * 100% = 3,85% afgenomen. Ideaal gezien is je max. acceleratie dus ook met hetzelfde percentage toegenomen. Ik denk dus niet dat je dat gaat merken.

Gewicht maakt voor topsnelheid hoegenaamd niets uit. Frontaal oppervlak, Cw- waarde en rolwrijving bepalen dat. Het gewicht heeft alleen invloed op hoe lang je erover doet om op die top te komen.

Waar je het wel in zult merken is het gemak waarmee je je leren pak dichtgeritst krijgt. :P
Het maakt natuurlijk ook uit of je motor 170 pk heeft of 50.
 
Het maakt natuurlijk ook uit of je motor 170 pk heeft of 50.
Waarom?

De gewichtsafname blijft gelijk, dus de acceleratie toename blijft ook gelijk (procentueel dan, hè). Ongeacht het vermogen.

Bij een 170 pk brommer ga je van erg snel naar nog net ietsje sneller en bij een 50 pk fiets ga je van erg langzaam naar net ietsje minder langzaam.
 
Te licht lijkt me ook niet lekker
ben je aan het accelereren, moet je bij elk hobbeltje er voor zorgen dat je er
niet vanaf stuitert

[me]Nightbat® weegt 65 Kg doet niet aan dieet of sport, of wat voor "gezonds" dan ook[/me]
 
Te licht lijkt me ook niet lekker
ben je aan het accelereren, moet je bij elk hobbeltje er voor zorgen dat je er
niet vanaf stuitert

[me]Nightbat® weegt 65 Kg doet niet aan dieet of sport, of wat voor "gezonds" dan ook[/me]

Spanbanden? :P

Ik weeg ook +-65kg, maar heb er totaal geen last van :z
 
Je mot gewoon 3 tot 4x fitnessen, 2x voetballen en 1x basketballen in de week.
Dan blijf je wel in vorm hoor.

Ook hieruit blijkt weer dat ik een student ben die geen flikker te doen heeft :X
Ik fitness 5 x in de week,waarvan 1uur op de crosstrainer,en 1uur krachttraing,en s'avonds loop ik nog een uurtje.(doe ik elke dag)
Meer is niet goed,dan pleeg je roofbouw op je lichaam en je krijgt blessures,(been there,done that)ut moet wel gezond blijven hè. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hou op over vering :X kan alleen me achterdemper instellen op ingaande slag ofzo :(
Staat wel standaar op hardst -1 :P en de voorvering is zachte shit '(

F*ck zooi, zou willen dat ik zoveel kon fitnissen |(
 
Hou op over vering :X kan alleen me achterdemper instellen op ingaande slag ofzo :(
Staat wel standaar op hardst -1 :P en de voorvering is zachte shit '(

F*ck zooi, zou willen dat ik zoveel kon fitnissen |(
vering had ik op mijn hornet allang aangepast, zowel voor als achter hyperpro erin laten zetten }) rijdt dus nu een stuk beter
 
Nog een leuk weetje is dat dhr. Atkins zelf aan het eind van zijn leven moddervet was, en ik dacht aan een hartstilstand is overleden. :z
Senna is in een raceauto overleden; waardeloze coureur. ;)

vering had ik op mijn hornet allang aangepast, zowel voor als achter hyperpro erin laten zetten }) rijdt dus nu een stuk beter
Ben niet van de Hyperpro-kerk, wel van de Atkins. ;)
 
Wat je nou ook kan doen als je last hebt van overgewicht:

Een lichtere motor kopen. Van Bandit 1200S naar SV 1000 scheelt voor mij minimaal 20 kg. *D
Alleen dat pak hè, dat vlot nog niet :?
 
Ligt ook heel erg aan de afstellingen van je vering.
Ik weeg 78 kilo maar stuiter er echt wel af als er een deuk in de weg zit.


Heb ik ook ik kom ook vaak los met hobbeltjes oid. Had ik met de kawa al O-)

In/Na een bocht een soort deuk (grote) Zat je schuin in de bocht wordt je in je motor gedrukt maar moment later kom je los van je zadel :+

Met me R6 nu kom ik ook regelmatig los :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan