Lijkt mij ook. Heb je een modern frame, een crossmotor van krap 100 kg en toch genoeg koppel enzo.
Wel even opnieuw af laten veren op het juiste gewicht denk ik.
Of je met een 500 2t meer lol voor minder geld krijgt?
Ligt eraan of je vooral op korte bochtige banen rijd of juist meer rechte stukken en sprongen wilt doen. 500 gaat namelijk het liefst rechtuit, ook in de lucht, maar heeft daarvoor wel meer koppel en topvermogen dan de 450.
En natuurlijk van budget, een 4t is duurder in aanschaf en onderhoud en kan nog veel duurder worden als je erop probeert te besparen.
Weet je niet of je al het vermogen van deze machines aankan? Je kan dat met het gas traploos regelen naar de waarde die je wilt hebben. En een lichtere is ook niet goedkoper in aanschaf of onderhoud.
Voor de snelweg (als je een kenteken wilt) zijn beide niet echt gemaakt, maar even een kort stukje is geen probleem, dus zeg maar tot afstanden van 30 km (en terug) zijn beide goed te doen, ook lekker slank als je tussen het spitsverkeer doorwilt.
Bij de 2t kun je trouwens alleen tanken als je een tube speciale smering bij je hebt en precies genoeg benzine bijgooit. Leuk om te weten, omdat crossers niet echt op efficientie gebouwd zijn, waardoor 1 op 7 bij een iets stevigere rijstijl nogal denkbaar is.