Het probleem is dat je echt
alles na moet meten. Je kunt het niet op het oog bepalen of onderdeeltjes nog goed zijn.
Onderdelen bij revisie zijn bijvoorbeeld je klepstelen, klepgeleiders, klepzittingen, small-end passing,bigend lagers, bigend astap, tandwielnokken, schakelvorken, rotors van je oliepomp enz...
Dus je moet plastigage, schroefmaten, binnendriepunts-schroefmaten, ruimers (voor klepgeleiders), hoonsetje en dergelijke ter beschikking hebben.
En dan moet je het vlakken en insnijden van je klepzittingen en dat soort dingen nog laten doen.
Een koppakking of zuigerveren vervangen valt gewoon onder vervangen van slijtage delen. Dat is eigenlijk geen revisie. En dat is idd ook niet zo heeeel duur. Alhoewel bij een 4cilinder...4 zuigers = 200pleuro, 4x zuigerveren =200 pleuro etc..
Ik ben nu bezig met een revisie en ik kan je zeggen dat je er weeeken mee bezig bent als je het goed wilt doen( en ook nog school of werk erbij hebt.)
En het is ook echt duur. Setje bigendlagers + rekbouten is alleen al 180 euro.
ohw wacht, een savage is een 1cilinder toch?
Dan valt het wel mee inderdaad!