Hier misschien niet het allerbeste voorbeeld. Ik rijd op een MT07 en ben 1.71 meter bij 61kg. Als ik mijn motor manoeuvreer dan doe ik dat bijna altijd lopend. Heb er dan toch meer controle over voor mijn gevoel. Toen ik het zittend op de motor deed, gleed ik mijn voet weg en lag ik bijna onderuit. Vandaar. Mijn voorgaande motoren manoeuvreerde ik ook altijd lopend, waarvan mijn Fazer 600 - qua gewicht - het zwaarste was.
kerels van 100 KG's zijn DIK
Ik weeg 112kg en ben ook niet dik wel erg gespierd / groot - breed dat dan weer wel
Nee die kleine piel-mannekes van 65 kg
Je lijkt wel een vrouw. Niet goed lezen, direct conclusies trekken en tegelijkertijd anderen de grond in stampen. "NOEM JIJ ME NOU DIK!"
Je hebt gelijk Willem,goed op je figuur letten op tijd naar de kapper en ff manicuren,heerlijk
Achteruit duwen: linkerhand/arm op de voorkant b.v kuip of koplamp of rechter clipon daar duw je mee en vingers bij de rem als nodig, rechter arm op de linker clip-on of stuur daar stuur je dus mee en duw je hem evt: terug en houd je hem ook mee (bijna) recht.
Je kijkt dus naar achteren heniet teveel overhellen want dan is de motorfiets alleen maar zwaarder en zwaarder.
Heb je hier een filmpje van?
1m68 voor 63 kg. Lopende ernaast heb je veel meer controle dan met de voeten proberen te pikkelen met het risico op wegglijden.
Natuurlijk
Goed lezen joh.............of rechter cliponDat zou ik ook wel willen zien ja. Iets met een mutant met superlange vingers die vanaf de koplamp ook de rem kunnen bereiken?
Achteruit duwen: linkerhand/arm op de voorkant b.v kuip of koplamp of rechter clipon daar duw je mee en vingers bij de rem als nodig, rechter arm op de linker clip-on of stuur daar stuur je dus mee en duw je hem evt: terug en houd je hem ook mee (bijna) recht.
Je kijkt dus naar achteren heniet teveel overhellen want dan is de motorfiets alleen maar zwaarder en zwaarder.
Ik snap er nog steeds geen hol van. Ik probeer er wat van te maken.
Hallo mede motor liefhebbers,
Ik heb nu een half jaar mij motor rijbewijs en je ontkomt er soms niet aan om met je motor in de hand te lopen om hem bijvoorbeeld te parkeren.
Met mijn lesmotor had ik er geen moeite mee maar met mijn eigen motor(bt1100) en een leenmotor(Magna), die in kg zwaarder zijn dan mijn lesmotor(mt07) vind ik het erg spannend omdat ik bang ben om hem niet te kunnen houden als hij van mij af leunt.
Hebben jullie tips hoe ik hier mee om kan gaan? Ter info: ik ben een vrouw van 1.70m
Alvast bedankt!
Ik zie dat ik (linkshandig) dit precies contra doe :D . Natuurlijk niet altijd, maar als de situatie vereist:
Je staat voor je motor.
Je legt je linkerhand op de rempomp, vingertje op de remhendel, vlakbij het scharnier (kleine hefboom). Hiermee stuur en rem je.
Je pakt met je rechterhand een stuk kuip, vaak vlakbij de metalen steunen die er zitten voor je spiegels danwel kuipruit.
Jij loopt vooruit, motor rolt achteruit. Doordat je nu eigenlijk stuurt met je achterwiel, is de boel erg makkelijk te manoeuvreren. Ook kun je makkelijk door kleine boxgangen heen.
De eerste keren is het natuurlijk erg onwennig. Maar de handigheid komt vanzelf.
Doe het maar niet want het zal vast fout gaanIk heb er beeld bij.
Gewoon er op blijven zitten is het makkelijkst en veiligst
Ik snap TS wel. Ben ook niet de grootste. En manoevreer ook vaak heel wat op en neer in de garage. Een tip als het echt moeilijk is: zijpikkel uit en dan de andere kant gaan staan. Dan valt je motor bij overhellen gewoon op de zijpikkel en de andere kant sta jij. Kan er niets gebeuren