oldtimer motor met zijspan

6 mei 2019
3
1
ik wil een oldtimer motor met zijspan invoeren bjr 66
ik wou graag weten of deze moet lopen of dat ik er zo mee naar de rdw kan gaan op een aanhanger.
ik heb verder alle papieren erbij ,maar de motor stond al jaren stil op een droge plaats.
maar wou hem eerst op kenteken zetten en dan restaureren.
wie heeft hier ervaring mee.
 
Waarom die volgorde als ik vragen mag? Met kenteken moet je namelijk ook schorsen of verzekeren.
 
Met papieren hoef je m niet te starten oid.
Het is dan puur een identificatie kwestie. Wat is het en wanneer is ie voor het eerst op kenteken gezet. Kloppen de nummer met de papieren.
Maar inderdaad, ik zou 'm eerst restaureren en lopend krijgen.

Gilera 150 uit 1953
Niet in originele staat (zadel, race steppies etc), fotokopie van een oud Italiaans kentekenbewijs met het frame # en wat Gilera boeken waar het model in staat.
Ik had die van mij lopend, maar starten was niet nodig.
Ik vroeg de keurmeester of ie de remmen niet wilde testen.
"Waarom?
JIJ gaat er op rijden" _O-
rdw.jpg
 
Waarom die volgorde als ik vragen mag? Met kenteken moet je namelijk ook schorsen of verzekeren.

Ik kan me voorstellen dat als je niet zeker bent of kenteken gaat lukken je dan niet de tijd in het restaureren wil stoppen en uiteindelijk mogelijk een voertuig hebt wat de weg niet op mag.

Daarnaast als het chassisnummer twijfelachtig is dan kun je hem beter in ongerestaureerde staat aanbieden dan alsof hij net uit de showroom komt.
 
Ik kan me voorstellen dat als je niet zeker bent of kenteken gaat lukken je dan niet de tijd in het restaureren wil stoppen en uiteindelijk mogelijk een voertuig hebt wat de weg niet op mag.

Daarnaast als het chassisnummer twijfelachtig is dan kun je hem beter in ongerestaureerde staat aanbieden dan alsof hij net uit de showroom komt.
Ah, goed punt inderdaad.
 
ik wil een oldtimer motor met zijspan invoeren bjr 66
ik wou graag weten of deze moet lopen of dat ik er zo mee naar de rdw kan gaan op een aanhanger.
ik heb verder alle papieren erbij ,maar de motor stond al jaren stil op een droge plaats.
maar wou hem eerst op kenteken zetten en dan restaureren.
wie heeft hier ervaring mee.
Lopen hoeft niet, alleen check van papieren en nummers
 
bedankt voor jullie reacties , hij komt uit Oekraine , ja het leek mij voor mijzelf beter hem eerst op nl kenteken te zetten en dan pas te restaureren.
dan gewoon schorsen voor een jaar daar gaat het geld ook niet inzitten.
 
Gewoon even met RDW bellen en heb je zeker weten de juiste info.
Olditimerverzekering is ca. 30 euro/jaar. Schorsen is wellicht duurder?
Om wat voor combi gaat het? Heb je een foto?
 
Afgelopen maand was ik weer bij de RDW om een voertuig te laten keuren.
Na de keuring nog even met de keurmeester gepraat.
De juiste volgorde is eerst keuren en dan opknappen, restaureren of wat je wil.
Ze krijgen regelmatig mensen die een voertuig gerestaureerd/ opgeknapt hebben en waar zo geen kenteken op te krijgen is.
Mensen worden soms boos en onredelijk.
Ik zorg altijd dat ik het voorwerk zoveel mogelijk doe; aankoopverklaring, oude indentificatie bewijzen, info van internet is er toevallig al een soortgelijke motor die op kenteken staat?
Een voorbeeld is het stralen van een frame en daarna poedercoaten, als de identificatie nummers niet goed leesbaar meer zijn heb je al het eerste probleem. Gebeurd vaker als je denkt.
 
Als je de juiste verzekering hebt is het goedkoper om niet te schorsen. Komt uit 66, dus belastingvrij. Dan verzekering van een paar euro per maand en klaar
 
bedankt voor jullie reacties , hij komt uit Oekraine , ja het leek mij voor mijzelf beter hem eerst op nl kenteken te zetten en dan pas te restaureren.
dan gewoon schorsen voor een jaar daar gaat het geld ook niet inzitten.
Dan gaat het vast om een Ural/Dnepr.
Bouwjaren daarvan zijn soms nogal lastig te bepalen omdat er onderdelen uit verschillende jaren door elkaar gebruikt kunnen worden.
Probeer eerst zo veel mogelijk foto's te krijgen, ook van het framenummer en typeplaatje en stel je vragen in het russen topic.
 
UDCN forum en in Genemuiden kunnen ze je vast verder helpen.
Op het Motor-Forum zitten ook Ural en Dnepr liefhebbers.
 
Dan gaat het vast om een Ural/Dnepr.
Bouwjaren daarvan zijn soms nogal lastig te bepalen omdat er onderdelen uit verschillende jaren door elkaar gebruikt kunnen worden.
Probeer eerst zo veel mogelijk foto's te krijgen, ook van het framenummer en typeplaatje en stel je vragen in het russen topic.
Inderdaad.

Als het nummer niet goed leesbaar is door coating dan schuren ze het weg, zonder pardon.
 
Afgelopen maand was ik weer bij de RDW om een voertuig te laten keuren.
Na de keuring nog even met de keurmeester gepraat.
De juiste volgorde is eerst keuren en dan opknappen, restaureren of wat je wil.
Ze krijgen regelmatig mensen die een voertuig gerestaureerd/ opgeknapt hebben en waar zo geen kenteken op te krijgen is.
Mensen worden soms boos en onredelijk.
Ik zorg altijd dat ik het voorwerk zoveel mogelijk doe; aankoopverklaring, oude indentificatie bewijzen, info van internet is er toevallig al een soortgelijke motor die op kenteken staat?
Een voorbeeld is het stralen van een frame en daarna poedercoaten, als de identificatie nummers niet goed leesbaar meer zijn heb je al het eerste probleem. Gebeurd vaker als je denkt.

Grappig; ik heb hele andere ervaringen..
Altijd eerst gerestaureerd, dan pas de keuring.
Nooit enig gezeur mee gehad, zorg inderdaad dat merk-/ identificatietekens en -nummers goed leesbaar zijn.
En zorg voor (uitgebreide) documentatie.
 
Het ligt m er natuurlijk maar aan. Heb je alle documenten uit den vreemde en zijn de nummersvduidelijk kan er weinig mis gaan. Echter……
 
Voor een Dnepr zal het wel lukken. Maar je moet geen motor op kenteken willen zetten waar geen type keuring voor is afgegeven. Dan maakt de volgorde van restaureren en keuren niet uit.
 
Voor een Dnepr zal het wel lukken. Maar je moet geen motor op kenteken willen zetten waar geen type keuring voor is afgegeven. Dan maakt de volgorde van restaureren en keuren niet uit.
En ook dát valt mee; de Salira Z150 (Salira Z201 195...dinges) die ik vorig jaar ter keuring aanbood was volgens de gegevens van het RDW nog nooit eerder in Nederland van een type goedkeuring voorzien.
Maw; ik ben de allereerste...
Toch verliep de kenteken keuring en herkomst-onderzoek zonder problemen.
Alles valt en staat met goede voorbereiding en vooral; uitgebreide documentatie/ bewijsvoering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan