• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Low budget racen..

Gerard

MF veteraan
Lid geworden
9 jul 2010
Waarderingsscore
2
Beste MF leden :)

Ben inmiddels 40 en als klein Gerardje heeft het motorracen me altijd geboeid, en mijn lang gekoesterde wens is om zelf eens een keer op het circuit te rijden/racen :]

Zie wel eens aankondegingen van circuitdagen maar daar heb ik wel de centen voor, maar niet de euro's :N

Zijn er zoals de topictitel al aangeeft mogelijkheden :9~

Alsvast bedankt voor het slijten van jullie toetsenbord :}

Gerard

Vanaf €95,- heb je een geheel verzorgde dag voor beginners op het circuit van Mettet met Racecracks. :)

€95 lijkt me nog wel redelijk te doen, alhoewel ik natuurlijk nooit in de portemonnee van mede-MF'ers kan kijken en daar dus niet over wil oordelen. Voor meer informatie kijk je even op www.racecracks.nl :)

Laatst bewerkt:
Vanaf €95,- heb je een geheel verzorgde dag voor beginners op het circuit van Mettet met Racecracks. :)

€95 lijkt me nog wel redelijk te doen, alhoewel ik natuurlijk nooit in de portemonnee van mede-MF'ers kan kijken en daar dus niet over wil oordelen. Voor meer informatie kijk je even op www.racecracks.nl :)
absoluut een aanrader idd!

maarja Mettet is wel ff rijden (als je vanaf het midden van NL of hoger komt).

Of je gaat Landelijke motordagen doen op Assen, of CRT, kan je sessies kopen.. of bij MSL opstap dagen, 3 sessies voor 75 euro oid. mogelijkheden genoeg.

Dat zijn nog eens fatsoenlijke prijzen, maar zijn er bepaalde voorwaarden aan verbonden?

Alle info is welkom, en mag ook via een privéberichtje :Y

Heb zelf een vrij oude motor ;)

full

Denk dat eerst die Yoshi knalpot er af moet :$

Laatst bewerkt:
Kon je nog wel eens vies tegenvallen wat de kosten zijn. Aller eerst investeer in goede banden, vering enz. Dan moet je er nog heen reizen, enz. Het is niet goedkoop zo`n dag.
Maar als je slechte banden , vering hebt dan is de kans aanmerkelijk groter dat je een hele dure dag hebt.

Fiets is er prima geschikt voor. Wanneer je banden niet al te zeer versleten zijn, zou ik gewoon gaan met die banaan. Is prima te doen met de huidige straatbanden. En vering, ach, het is je eerste keer? Dan zou ik me helemaal niet zo druk maken, gewoon rijden. Dan voldoet de standaardvering prima. Uiteraard wanneer het niet allemaal versleten is ;)

Fiets is er prima geschikt voor. Wanneer je banden niet al te zeer versleten zijn, zou ik gewoon gaan met die banaan. Is prima te doen met de huidige straatbanden. En vering, ach, het is je eerste keer? Dan zou ik me helemaal niet zo druk maken, gewoon rijden. Dan voldoet de standaardvering prima. Uiteraard wanneer het niet allemaal versleten is ;)
:^

eerst gewoon hiermee rijden, bevalt het niet of wordt je fanatieker en wil je harder. kan je altijd nog gaan investeren.

msl is btw 25 euro duurder geworden met hun kennismakingsdagen nu 99 euro

kan je 3 sessies van 20 minuten (onder begeleiding) op zandvoort rijden

Laatst bewerkt:
Kon je nog wel eens vies tegenvallen wat de kosten zijn. Aller eerst investeer in goede banden, vering enz. Dan moet je er nog heen reizen, enz. Het is niet goedkoop zo`n dag.
Maar als je slechte banden , vering hebt dan is de kans aanmerkelijk groter dat je een hele dure dag hebt.

ja voor die ene keer circuit rijden zeker :z

Dat zijn nog eens fatsoenlijke prijzen, maar zijn er bepaalde voorwaarden aan verbonden?

Alle info is welkom, en mag ook via een privéberichtje :Y

Heb zelf een vrij oude motor ;)

[afbeelding]

Denk dat eerst die Yoshi knalpot er af moet :$

Ja,en? ;)

[Dode link verwijderd]

Je woont in groningen?

Steenworp afstand van assen,mettet is dan,voor jou, ca 450 km weg.
Benzine,andere kosten,mmm ik zou voor assen gaan kijken,heeft ook facaliteiten,mettet :N ,+ het circuit zelf assen = motogp/wsbk circuit,mettet is "slechts"een tof baantje.

Als je voor ca 200 op assen terrecht kunt,ben je ,denk ik, net zo duur uit als naar mettet :Y

Nog effe spammen :P (zolder maandag jl)

[Dode link verwijderd]

Laatst bewerkt:
Ok, dan is het TT circuit maar kippeneindje :Y

En je hebt ook een SRAD :]

Mooi ding!

Kan ik mooi even op inhaken. Mijn vraag: heb je voor een circuitdag bij RaceCracks ook een rijbewijs nodig? En hetzelfde voor circuitdagen elders?

Ik ben momenteel op zoek naar een budget 600 circuitmotor, om samen met mijn broer (r6) deze zomer het circuit op te gaan. Heb wat jaartjes minibikes geracet en een paar keer SV op Assen.

Woon ook in Groningen trouwens :W

Kan ik mooi even op inhaken. Mijn vraag: heb je voor een circuitdag bij RaceCracks ook een rijbewijs nodig? En hetzelfde voor circuitdagen elders?

Ik ben momenteel op zoek naar een budget 600 circuitmotor, om samen met mijn broer (r6) deze zomer het circuit op te gaan. Heb wat jaartjes minibikes geracet en een paar keer SV op Assen.

Woon ook in Groningen trouwens :W

:N ,alleen een fatsoenlijke motor,idem kleding,rugprotector,goede helm,laarzen

het is zeer simpel,
je kan een keertje aan komen waaien met je straatmotor, dan kost t je eigenlijk alleen de inschrijving.
t andere uiterste is het ONK, onbetaalbaar.
dus hoe sneller je gaat/bent des te meer geld t kost te kunnen rijden.
een tip...kijk uit want t is verslavend en kan flink uit de hand lopen.

:?

Hij gaat geen ONK rijden.........

Dan nog, op mijn compleet standaard R1 reed ik 1.50 op Assen.....
Haal eerst maar eens het maximale uit een motor en ga dan eens aan upgrades denken.

Dank tot zover :}

Maar hoe zit het verzekeringtechnisch, mocht je horizontaal op je giegel gaan, zeg maar.

Dank tot zover :}

Maar hoe zit het verzekeringtechnisch, mocht je horizontaal op je giegel gaan, zeg maar.

over het algemeen is het dan jammer maar helaas, maar er zijn (schijnbaar) maatschappijen die je wel verzekeren als er geen tijdswaarneming is.

:?

Hij gaat geen ONK rijden.........

Dan nog, op mijn compleet standaard R1 reed ik 1.50 op Assen.....
Haal eerst maar eens het maximale uit een motor en ga dan eens aan upgrades denken.

Oke, een fiets in goede staat (vering), is standaard goed genoeg voor een circuitdagje.
Meende dat topicstarter de fiets alleen voor circuitdagen ging gebruiken, en dan kan het natuurlijk ook wel op een standaart fiets, als het onderhoud up to date is.
Maar ik zou er wel goede sportbanden onder leggen, en het niet proberen met een halve tourband. Maar dat zal de topicstarter ook wel duidelijk zijn. :] :]

Terug
Bovenaan Onderaan