Starten met Racen - Waar Begin Je?

Status
Niet open voor verdere reacties.
25 mrt 2024
7
5
Dag mede motorsport-liefhebbers :}

Ik start dit forum om te kijken of mensen hun eigen (of van kennissen) ervaringen willen delen met het deelnemen aan motorsport. Voor velen is het een obstakel omdat ze gelijk denken dat het 10-duizenden euro's kost om te beginnen met racen.

Ik ben benieuwd hoe anderen daar over denken en eventueel tips hebben om te beginnen (motoren, locaties, trainingen etc etc,). Ook zie ik graag ervaringen die gedeeld worden om zo ook anderen te stimuleren om de stap te zetten.*D

Ik zelf ben vorig jaar begonnen met racen (op YCF pitbikes 155cc), en heb dit jaar de overstap gemaakt naar de Husqvarna 450sm. Ik heb alles vastgelegd op Youtube, maar ik weet niet of ik dit van de forum-admin mag delen.

Echter ben ik hier vooral benieuwd naar ervaringen van anderen en of jullie nog tips hebben om op een relatief goedkope manier te kunnen gaan racen!:]

Groetjes,

Josef

WhatsApp Image 2024-03-14 at 15.57.36_e5cc0a4a.jpg
 
En in de topictitel zetten motorcross.
Wel leuk initiatief. ;)

Goedkoop en racen gaan lastig samen.
Niet te snel worden, niet te snel banden wisselen.
 
Hoeveel onderhoud heeft die Husqvarna nodig?
Een simpelere motor is natuurlijk goedkoper in onderhoud.
En uiteraard zorgen dat je zoveel mogelijk zelf kan doen.

Die YCF verkocht?
Op diverse kartbanen kan je er ook leuk en goedkoop mee rijden op slicks of gewone banden.
Een jaarkaart Arnhem voor €200,00 en bijna elke vrijdag rijden van 10.00 tot het licht uit gaat. :]
 
Die YCF verkocht?
Op diverse kartbanen kan je er ook leuk en goedkoop mee rijden op slicks of gewone banden.
Een jaarkaart Arnhem voor €200,00 en bijna elke vrijdag rijden van 10.00 tot het licht uit gaat. :]
kan iedereen dat met een mini of pitbike? Dat is nog wel te overzien kwa kosten en materiaal om mee te nemen

Edit: ah een motorcross baan, die zie ik vaak wanneer ik er via de snelweg langs rijd. Misschien iets om eens naar te kijken.
 
kan iedereen dat met een mini of pitbike? Dat is nog wel te overzien kwa kosten en materiaal om mee te nemen

Edit: ah een motorcross baan, die zie ik vaak wanneer ik er via de snelweg langs rijd. Misschien iets om eens naar te kijken.
Pitbike nog wel even checken, maar dat nam ik aan.
Ik ken het alleen via FB.

Heb ook wel bij mij in de buurt geïnformeerd bij Poeldijk bijvoorbeeld, maar werd verwezen naar RACE-KIDS | Veilig en plezierig motorrijden voor kinderen!

Dit is dus over Arnhem:
IMG-20240313-WA0007(2).jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan