Luchtige zomerkleding (schoenen)

MB19.

MF'er
7 nov 2019
55
201
Breda
Ik ben op zoek naar tips over met name welk schoeisel het fijnste is op warme (zomer)dagen.
Ik heb afgelopen najaar het motorrijbewijs gehaald. En tijdens het lessen hoge motorlaarzen en een motorjas (zonder de binnenvoering) aangehad. De laarzen waren uiteraard erg warm tot heet en de jas was soms ook te warm.

Met het examen, en het rijden nu in de winter is het allemaal erg prima en geschikt. Maar voor de zomer wat minder.

Laatst heb ik een laminaat jas gekocht die ook opengeritst kan worden. Dus die is zomerproof!
De zoektocht gaat nu voornamelijk over schoeisel. Omdat ik snel warme voeten heb zoek ik schoenen die luchtig zijn (doorwaaischoenen bestaat dat?) en uiteraard veilig, dus minimaal enkelhoog.

Ervaringen, positief als negatief, en of welke merken/materialen aan te raden zijn, worden gewaardeerd!
 
Het hangt van de motor af, maar geperforeerde schoenen of laarzen kunnen een denkfout zijn wanneer er hete lucht van het motorblok op komt.
 
Het hangt van de motor af, maar geperforeerde schoenen of laarzen kunnen een denkfout zijn wanneer er hete lucht van het motorblok op komt.
Bedankt voor de tip!

Ik gebruik een doorwaaipak met lage motor schoenen, wel enkel bedekkend. Door deze combinatie ventileert het goed door via onderkant broek.

Welke schoenen heb je? Zijn ze ook luchtdoorlatend?
 
Ik heb alpinestars drystar.

Zeer tevreden over, bestaan ook in een '' doorwaai'' uitvoering misschien iets voor jou.

Sinds ik ze heb m'n laarzen nooit meer aangehad.
 
Revit Air Blend, een speciale schoen met ventilatie.

Bedankt, ik ga die op de nominatielijst zetten.


Ik heb er geen ervaring mee, maar er bestaan ook doorwaailaarzen

Bedankt voor het meedenken, voor dit moment zoek ik nog schoenen, hoe minder schoeisel hoe minder warm.

Ik heb alpinestars drystar.

Zeer tevreden over, bestaan ook in een '' doorwaai'' uitvoering misschien iets voor jou.

Sinds ik ze heb m'n laarzen nooit meer aangehad.
Deze gaan ook op de lijst!
 
1578508145505.png
 
Komt tie,

Dainese York air
Alpinestars faster 3, heb je verschillende versies van.
Alpinestars smx-1r vented
Alpinestars Portland ( GTX schoen)
dainese Solarys (GTX)
Falco lenox
Richa vulcan.

ken er ff niet nog meer opdreunen uit mijn hoofd, maar succes!
 
Komt tie,

Dainese York air
Alpinestars faster 3, heb je verschillende versies van.
Alpinestars smx-1r vented
Alpinestars Portland ( GTX schoen)
dainese Solarys (GTX)
Falco lenox
Richa vulcan.

ken er ff niet nog meer opdreunen uit mijn hoofd, maar succes!

Bedankt, super!! Binnenkort maar een pas-sessie houden bij de dichtstbijzijnde winkels, en dan maar hopen dat ze een groot gedeelte op voorraad hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan