Even wat info:
Rotax 2-cilinder blok van een Husqvarna Nuda (aangepaste versie BMW GS 800)
Distrubitieketting vervangen 8.000km geleden wegens te veel speling.
Geluid begon naar schatting 4.000km later.
Huidige km stand: 23.000
Sluiten van de inlaatklep(pen) op cylinder #2 produceert een luide "klak".
Getest met gedemonteerd klepdeksel, verdraaien achterwiel (dus ook bij lage snelheid)
Klepspeling = OK, nokkenas vertoont normale slijtage, timing en ketting = OK
Visueel niets raars kunnen vaststellen aan tuimelaars, klepveren, klepstelen.
Iemand een aanwijzing waar te zoeken ?
Ik twijfel tussen demontage cilinderkop en doorrijden.
Dank voor het meedenken !
Rotax 2-cilinder blok van een Husqvarna Nuda (aangepaste versie BMW GS 800)
Distrubitieketting vervangen 8.000km geleden wegens te veel speling.
Geluid begon naar schatting 4.000km later.
Huidige km stand: 23.000
Sluiten van de inlaatklep(pen) op cylinder #2 produceert een luide "klak".
Getest met gedemonteerd klepdeksel, verdraaien achterwiel (dus ook bij lage snelheid)
Klepspeling = OK, nokkenas vertoont normale slijtage, timing en ketting = OK
Visueel niets raars kunnen vaststellen aan tuimelaars, klepveren, klepstelen.
Iemand een aanwijzing waar te zoeken ?
Ik twijfel tussen demontage cilinderkop en doorrijden.
Dank voor het meedenken !
Laatst bewerkt: