Maat motorhandschoenen

memolican

MF'er
16 jul 2014
141
1
Voor de winter wil ik nieuwe motorhandschoenen kopen, alleen weet niet welke maat ik moet hebben. Volgens internet moet ik maat L hebben (omtrek: 24 cm), echter vind ik dit wel raar aangezien mijn zomerhandschoenen maat XXL zijn en die zitten goed om mijn hand heen. Ik heb de grootste handen in mijn familie, vriendenkring en school.
Zelf heb ik rondgekeken of de handschoenen die ik wil te koop waren in winkels, maar helaas geen geluk.... Is het dan verstandiger om een XXL te kopen i.p.v. wat ome internet beweert?
 
De meeste webwinkels hebben een regeling dat je ze kunt terugsturen als ze niet passen.
Waar wil je ze bestellen?
 
Maatgevoelige dingen op internet kopen is een gok, maten zijn richtlijnen en per merk kan iets groot of klein uitvallen.
Bij elk mens zijn de verhoudingen ook nog eens verschillend. de vorm van de rest van de hand en alle mogelijke combinaties plus daarop nog eens de invulling van de fabrikant op de maat die bepalen of je gekozen maat klopt.
Ik heb ook nooit geluk bij de Staatsloterij dus koop ik die dingen ook alleen na passen. Voor mij wel een voordeel dat ik op een goed half uur van Aachen (Aken voor Hollanders) woon met winkels als Louis, Polo, FC Moto en Hein Gericke met bijbehorende Duitse prijzen.
Ohja, temperatuur speelt ook nog een rol bij handschoenen want handen willen nog wel eens opzwellen als het warm wordt dus ook nog eens passen onder gebruiksomstandigheden.
 
Voor de winter wil ik nieuwe motorhandschoenen kopen, alleen weet niet welke maat ik moet hebben. Volgens internet moet ik maat L hebben (omtrek: 24 cm), echter vind ik dit wel raar aangezien mijn zomerhandschoenen maat XXL zijn en die zitten goed om mijn hand heen. Ik heb de grootste handen in mijn familie, vriendenkring en school.
Zelf heb ik rondgekeken of de handschoenen die ik wil te koop waren in winkels, maar helaas geen geluk.... Is het dan verstandiger om een XXL te kopen i.p.v. wat ome internet beweert?
Lijkt mij dat je volwassen genoeg bent om de maat van je motorhandschoenen vast te kunnen stellen.

En ook dat je volwassen genoeg bent om te bedenken hoe eea werkt mbt maten van kleding en online aankopen.
 
Probleem is, dat ze hier in de winkels maar een beperkt voorraad hebben en de handschoenen lelijk zijn.
Voor de herfst/ late winter zoek ik handschoenen, dus eigenlijk mid-season/ winter handschoenen. Ik vind uiterlijk ook belangrijk. Toevallig zag ik deze bij motoport: http://www.motoport.nl/epages/Motop...s/Motoport/Products/046428/SubProducts/046428
Ik denk dat ik de handschoenen via motoport of via motorkledingcenter.nl ga bestellen.
 
Probleem is, dat ze hier in de winkels maar een beperkt voorraad hebben en de handschoenen lelijk zijn.
Voor de herfst/ late winter zoek ik handschoenen, dus eigenlijk mid-season/ winter handschoenen. Ik vind uiterlijk ook belangrijk. Toevallig zag ik deze bij motoport: http://www.motoport.nl/epages/Motop...s/Motoport/Products/046428/SubProducts/046428
Ik denk dat ik de handschoenen via motoport of via motorkledingcenter.nl ga bestellen.

"Het retourneren van producten dient op de volgende manier te gebeuren:

Binnen 14 dagen na ontvangst, in originele verpakking (indien mogelijk), onbeschadigd, ongebruikt en compleet (passen van kleding wordt niet gezien als gebruikt)"

Ruilen bij MotoPort Europe kan 1 keer kosteloos. Bij een 2e ruiling of retournering zal een bijdrage in de retourverzendkosten berekend worden. Retour- en garantiepakketten dienen gefrankeerd teruggestuurd te worden."

http://www.motoport.nl/epages/Motop...ps/Motoport/Categories/Assortiment/Overige[1]

Kijk eens aan.
 
Probleem is, dat ze hier in de winkels maar een beperkt voorraad hebben en de handschoenen lelijk zijn.
Voor de herfst/ late winter zoek ik handschoenen, dus eigenlijk mid-season/ winter handschoenen. Ik vind uiterlijk ook belangrijk. Toevallig zag ik deze bij motoport: http://www.motoport.nl/epages/Motop...s/Motoport/Products/046428/SubProducts/046428
Ik denk dat ik de handschoenen via motoport of via motorkledingcenter.nl ga bestellen.
Wtf :?

Maar wat heeft dat allemaal met de maat te maken?
 
"Het retourneren van producten dient op de volgende manier te gebeuren:

Binnen 14 dagen na ontvangst, in originele verpakking (indien mogelijk), onbeschadigd, ongebruikt en compleet (passen van kleding wordt niet gezien als gebruikt)"

Ruilen bij MotoPort Europe kan 1 keer kosteloos. Bij een 2e ruiling of retournering zal een bijdrage in de retourverzendkosten berekend worden. Retour- en garantiepakketten dienen gefrankeerd teruggestuurd te worden."

http://www.motoport.nl/epages/Motop...ps/Motoport/Categories/Assortiment/Overige[1]

Kijk eens aan.
Volgens mij zitten de regels mbt koop op afstand anders in elkaar.
 
Volgens mij zitten de regels mbt koop op afstand anders in elkaar.

Regels staan op het "webshop" gedeelte van de site, dus neem aan dat het specifiek voor de webshop geldt...
Anders kan OP altijd even langs bij een Motoport om het te vragen, die lui hebben altijd wel ergens in de buurt een vestiging :Y
Dat raad ik eerlijk gezegd ook aan, dan kun je ook nog een beetje vergelijken met andere handschoenen die misschien "lelijk" zijn maar wel goed passen.
 
Laatst bewerkt:
~[/quote]
Wtf :?

Maar wat heeft dat allemaal met de maat te maken?
~
Antwoord op vorige vragen.

Zijn diegene die ik in de link heb gezet prima mid-seasons? Dit vraag ik omdat er staat: winddicht, maar wel ademend???? :l
Is aerotex uberhaupt wel goed voor mid-season?
 
Ik heb diverse handschoenen van diverse merken en de maat is niet van elke set hetzelfde. Ga mu gewoon naar een winkel en laat je voorlichten en pas er een paar. Als je toch bij Motoport wil bestellen kun je daar altijd naar toe.
 
Mocht je herfst/winter handschoenen zoeken dan zou ik zeker gore-tex gevoerde handschoenen aanraden. Blijven met iets langer waterdicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan