Motorhandschoenen doorgesleten van enkel dragen?

Daimyjk

MF'er
16 nov 2016
37
11
Sexbierum
Dag Iedereen,

Het was enige tijd geleden dat ik online ben geweest op het forum, excuus daarvoor!

Hebben jullie wel eens meegemaakt dat handschoenen door gesleten zijn van enkel dragen? Ik heb een paar handschoenen. En de gaten zijn er letterlijk ingesleten van enkel dragen, ook stiksel etc laten los. Ik ben er gelukkig nooit mee gevallen of iets dergelijks.

De fabrikant vindt dit vrij normaal na 3,5 jaar (hobbymatig gebruik) en noemt het normale slijtage, ik persoonlijk vind dit nog al stug, hoe denken jullie hier over?
Ik heb ze overigens nooit in de regen gedragen of iets dergelijks of met gekke dingen de handschoenen schoongemaakt.
7F3484E5-2C05-4667-B6CA-8FC43D38F35E.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Toevallig begint zoiets bij mij nu ook, alleen aan de zijkant van een vinger op mijn linker hand. Geen Damen handschoenen, maar ander merk. Ook dun zomer leer. Dus misschien zou het best kunnen?

Gebruik ze wel regelmatig, ook wel eens nat geregend, en onderhouden/invetten doe ik niet voor die handschoenen
 
Of dat na 3.5 jaar al 'normaal' is durf ik niet te zeggen, maar dat soort slijtage lijkt me wel normaal ja. Je grijpt daar toch steeds de handvaten en die plek in de handschoen beweegt ook heel veel.
 
Mijn handschoenen gaan gemiddeld 1.5 jaar mee (Revit Mosca), de rest van mijn motor kleding draag ik ook dagelijks door weer en wind en slijt ook net zo vrolijk mee, ook daar ben ik na ongeveer twee jaar weer aan nieuwe toe.
(Rij zo’n 35k per jaar)
 
Laatst bewerkt:
Het was enige tijd geleden dat ik online ben geweest op het forum, excuus daarvoor!
Rondje van de zaak dus. :Y
Damen vind dit vrij normaal na 3,5 jaar (hobbymatig gebruik) en noemt het normale slijtage, ik persoonlijk vind dit nog al stug, hoe denken jullie hier over?
Ik heb ze overigens nooit in de regen gedragen of iets dergelijks of met gekke dingen de handschoenen schoongemaakt. Bekijk bijlage 1893842
Mijn handschoenen zijn uit 2018 en nog z.g.a.n.
De goedkoopste race handschoenen van Polo o.i.d.

3,5 jaar mag je bij intensief best als levensduur verstreken zien, maar de plek van het doorslijten is wel een kritische beschermplek.
Dus dan zou ik als Damen zijnde wel even slikken.
 
Ik zie niks vreemds. Handschoenen slijten nou eenmaal en de een soms net wat sneller dan de ander. Wat ik zie is dat het leer sowieso al dun was, ik gok dat het ook redelijk soepel is? Dat zijn beide eigenschappen die wel erg fijn zijn (ga ik ook altijd voor), maar als keerzijde een minder enorme levensduur hebben. Dat is gewoon wat het is. Bekijk het positief: je kunt nu weer mooie schone nieuwe kopen, ik vind nieuwe handschoenen ook altijd een traktatie voor mezelf 8-) :Y
En het zegt niks over jouw handschoenen, maar ik heb hier ook wel setjes die nog sneller op waren :Y Dit lijkt me een heel acceptabel gemiddelde.
 
3,5 jaar is lang als je 20 k per jaar rijdt. maak je maar een paar 1000 per jaar dan zijn ze idd snel door.
En wat eerder opgemerkt, af en toe invetten....blijft het leer soepel en gaan ze langer mee.
 
Ik had eens een set Knox handschoenen, ze zagen er zeer gelijkaardig uit met kangoeroeleer.
Beste handschoen qua gevoel met de motor.
Maar ze gingen nog geen 2j mee, ook dezelfde slijtagepatroon.
Geen garantie gehad, normale slijtage zeggen ze.
2j in de zomer was ongeveer 15.000km in totaal.
Ik heb ook een set tussenseizoen handschoenen van Revit die al 8j en minstens 70.000 kilometer mee gaan.
2-3j voor zomerhandschoenen is echt belachelijk.
Het was dan ook een paar handschoenen van +-250 euro.

Ik vet m'n handschoenen ongeveer 2 keer per jaar in.
 
Hoeveel km. heb je hiermee gereden @Daimyjk ?
Alles met elkaar Max 15k denk ik. Ze werden gebruikt voor rondje circuit en de sportievere rondjes om de kerk. Wat mij verbaasd is dat veel mensen dit vrij normaal vinden, maar als het leer het al niet wint van rubberen handvaten, hoe moet het mij dan beschermen van asfalt? Ook is het leer door bij de protectie. Wellicht slecht te zien, maar je kan gewoon zien dat het leer er letterlijk afgeschuurd is. Geen droogte of niks te bekennen in het leer, waardoor het zou kunnen scheuren.

Qua dragen zijn dit oprecht ver weg de beste handschoenen die ik ooit gehad heb, maar de veiligheid laat ogenschijnlijk te wensen over en dat baad me serieuze zorgen. Mijn broer heeft zijn motorpak van Damen wat we destijds tegelijk gekocht hebben en die houd het gelukkig nog goed uit.

Ik heb al tich handschoenen versleten en vervangen, maar nooit om deze reden. De eerste en laatste keer dat ik handschoenen koop met kangoeroe leer er in, ook Hollands glorie zit er bij mij niet meer in denk ik.
 
Kwam een tijdje terug een artikel tegen in ik denk de moto73 (kan ook motor.nl of motorrijders.nl geweest zijn) over de levensduur van motorkleding.
Daarin schreven ze dat de gemiddelde levensduur van handschoenen 2 jaar/20.000km is.
Vond dit ook wel aan de korte kant eigenlijk.

Kan me wel voorstellen hoe soepeler de handschoen, en dus hoe lekkerder hij zit, hoe korter hij meegaat 😅
Maar aan de andere kant, als je een beetje fancy sport/race handschoenen pakt van meer dan €200, hoop je toch ook wel dat ze iets langer meegaan dan 2 jaar/20.000km.
 
Als het leer het al niet wint van rubberen handvaten, hoe moet het mij dan beschermen van asfalt? Ook is het leer door bij de protectie. Wellicht slecht te zien, maar je kan gewoon zien dat het leer er letterlijk afgeschuurd is. Geen droogte of niks te bekennen in het leer, waardoor het zou kunnen scheuren.
Ja, kritische plekken die bij een valpartij maximum protectie moeten bieden maar dat dus niet doen. -O-
 
Na 3 jaar en ongeveer 30.000km heb ik mijn Dane handschoenen ook maar eens ingevet naar aanleiding van dit topic,
draag eigenlijk altijd mijn doorwaai handschoenen (recht op foto) ze zien er als nieuw uit alleen het topje van linker wijsvinger gaat iets stuk dit komt omdat je er een touchscreen mee kunt bedienen (ook met andere vingers lukt dit maar goed) daarom is dat geen leer.

.IMG_6159.jpeg


IMG_6158.jpeg
 
3,5 jaar vind ik lang...
Mijn handschoenen gaan tussen de 0,5 en 1,5 jaar mee en dan vertonen ze dat soort slijtage gaten op de palm.
Bij mij vaak wel als ik dat 'gebruiks jaar' meer in de hitte dan in de kou heb gereden... ik heb van nature 'klamme handen' en zweet is slecht voor leren handschoenen.... moet ze dan eigenlijk ook invetten maar daar ben ik te lam voor.

Alles met elkaar Max 15k denk ik. Ze werden gebruikt voor rondje circuit en de sportievere rondjes om de kerk. Wat mij verbaasd is dat veel mensen dit vrij normaal vinden, maar als het leer het al niet wint van rubberen handvaten, hoe moet het mij dan beschermen van asfalt? Ook is het leer door bij de protectie. Wellicht slecht te zien, maar je kan gewoon zien dat het leer er letterlijk afgeschuurd is. Geen droogte of niks te bekennen in het leer, waardoor het zou kunnen scheuren.

Voor de initiele/langdurige bescherming tijdens het glijden zijn de (harde) sliders (toepasselijke benaming....), niet zo zeer het leer zelf... (nou ja, ook wel, maar voor kortere duur)

"Doe maar eens en val na", dan zal je merken dat je je vingers van de grond af wijzen (en je je handpalm op probeert te richten) en die harde kunstof sliders juist naar de grond richt. Dat is dus waar je over glijd over het asfalt....
 
Laatst bewerkt:
Alles met elkaar Max 15k denk ik. Ze werden gebruikt voor rondje circuit en de sportievere rondjes om de kerk. Wat mij verbaasd is dat veel mensen dit vrij normaal vinden, maar als het leer het al niet wint van rubberen handvaten, hoe moet het mij dan beschermen van asfalt? Ook is het leer door bij de protectie. Wellicht slecht te zien, maar je kan gewoon zien dat het leer er letterlijk afgeschuurd is. Geen droogte of niks te bekennen in het leer, waardoor het zou kunnen scheuren.

Qua dragen zijn dit oprecht ver weg de beste handschoenen die ik ooit gehad heb, maar de veiligheid laat ogenschijnlijk te wensen over en dat baad me serieuze zorgen. Mijn broer heeft zijn motorpak van Damen wat we destijds tegelijk gekocht hebben en die houd het gelukkig nog goed uit.

Ik heb al tich handschoenen versleten en vervangen, maar nooit om deze reden. De eerste en laatste keer dat ik handschoenen koop met kangoeroe leer er in, ook Hollands glorie zit er bij mij niet meer in denk ik.
Misschien had je een ouwe kangoeroe die zijn ook niet zo soepel meer.
En drogen eerder uit.
 
Tis toch allemaal zeer dun leer voor handschoenen.
Ja dan slijt dat ook eerder.
En merk of niet maakt allemaal geen zak uit.
Heb ze hier van held bmw en klim.
Allemaal moet ik ze regelmatig onder de naaimachine doen om ernieuw stukje leer op te zetten.
Dik leer kan wel maar dan voel je de motor/ stuur niet meer.
 
heb handschoenen uit 1986...
dingen zijn nog heel en doen het nog prima,
ooit bij gericke aangeschaft.
ik meen rendieren leer...

tenminste, er staat zo'n Scandinavische kangoeroe op..

oké,
ik heb ze niet 24/7 aan en zijn zomer dingen..
maartoch..
 
heb handschoenen uit 1986...
dingen zijn nog heel en doen het nog prima,
ooit bij gericke aangeschaft.
ik meen rendieren leer...

tenminste, er staat zo'n Scandinavische kangoeroe op..

oké,
ik heb ze niet 24/7 aan en zijn zomer dingen..
maartoch..
Rij jij motor dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan