Maatje 34 zoekt motor !?!

Niet zo zeuren hoor, ik ben hier nieuw en ben gewoon nieuwsgierig, ik heb een duidelijke titel van mijn topic gemaakt, als je er geen zin in hebt dan open je dit topic toch niet?!

Fanny

Ik bedoel te zeggen dat je ook de zoekfunctie had kunnen gebruiken. Maar misschien oordeel ik te snel en heb je dat wel even gedaan. :X Bovendien vind ik de term 'maatje 34' niet veel zeggen over je lengte(maat 48 betekent ook niet dat iemand 2.30 m lang is), anders had ik niet gekeken. Of had je het over je schoenmaat? ;) Tot slot mag je blij zijn met elke reactie die je krijgt, dat houdt je topic lekker bovenaan.... :+
 
Mijn tip; begin op een lichte motor als je ervaring op wil doen.

Als je echt motorbeheersing wil krijgen kun je een lichte (125-250) offroad naast je wegfiets gaan rijden (en er dus ook het bos ermee in). Heb ik veel van geleerd en gebruik die ervaring regelmatig op de verharde weg. Maar omdat je niet zo lang bent lijkt me dat een beetje een probleem.
oudere modellen (twinshock) zijn vaak lager
Mijn tip aan alle "rookies" is ook:
Koop eerst een lichtere (kgs) vallen-en-opstaan fiets. (off-road/naked/etc)
Eentje die MAG vallen, en liefst er een beetje tegen kan
Doe (echte) ervaring op. ga dus bochtjes rijden en nat weer niet uit de weg, enz

Heb ik ook gedaan (mede uit financieel oogpunt) maar ik ben zooo blij dat ik het gedaan heb!! (dat ik nu off-road ben blijven rijden i.p.v. de motor die ik in eerste instantie op het oog had.)

Als ik (in mijn directe omgeving) rond kijk zie ik te veel onervaren, onkundige, bange, overmoedige en naive rijders die zelf denken dat ze (heel) goed kunnen rijden. sommige maken zelfs meer kms dan ik.
Maar ik zie heel goed het verschil tussen iemand die zelf met zijn motor rijd, of die zich laat rijden... als je begrijpt wat ik bedoel.
Niet dat ik mezelf de hemel in wil prijzen, zeker niet!! er zijn ook genoeg motorrijders die honderde keren kundiger zijn op 2 wielen dan ik. Maar ik acht mij zeker bovengemiddeld, zeg maar. en dat heb ik te danken aan de uurtjes in de zandbak!!

Plus:
-off-roadjes kosten relatief erg weinig
-ze kunnen tegen een stootje (zit ook weinig aan wat kapot kan)
-wegen niks, dus erg vriendelijk om mee te oefenen
-je kunt in het zand oefenen (niet zo erg om te vallen)
-ze hebben een hoge funfactor (in SM-trim zelfs erg stoer)[eigen mening]
Min:
-jij (of je vriend) wil jou NU op een blinkende buikschuiver zien, en vind het misschien voor schut om op zo'n roestbak te zitten
-jij (of je vriend) denkt nu al op het nivo te zijn waar je waarschijnlijk pas over een paar jaar bent (qua motorbeheersing en ervaring)
-jij hebt geen geld om 2 motoren te kopen, en gaat dus voor de CBR
(zoals 98% van de beginners)

O-) Nu wordt jij natuurlijk een geweldige motorrijdster ongeacht wat voor motor je onder je maatje 34 hebt, dus is dit een hoop pooha voor niks, maar ik moest het even kwijt (sorry hoor)

succes met je examen en je bikehunt
 
Gewoon gaan voor een 600 (zx6r-636 zie BaZX) en dan beheerst gaan rijden. :X
Het meeste zit tussen de oortjes.

Heb trouwens met mijn 167 echte centimeters no problems met mijn R1-04.
Lijkt wel of al die Purmerbiksters zo klein zijn :X

full

Is bike van BaZX elders in dit theater.

Succes met je zoektocht en uitteraard het examen
 
ik ben zelf 1.62 dus erg inniemiennie......mijn eerste motor was een cbr 600 F uit 1994 waar ik lekker met twee voedjes bij de grond kon mijn tweede was een cbr 600 RR 2003 waar ik lekker met een voed maar bij de grond kon leer eerst met de motor omgaan zou ik zeggen maar je lekker met twee voeten aan de grond kan zodat je om kan leren gaan met de motor ja ja ja ik weet het kun je al dacht ik ook......maar das mijn tip zie maar wat je ermee doet !

rij nu een 600 RR en gaat me primma af met me 1.62 komt omdat hij lekker licht is maar een Fje is net wat zwaarder vandaar lekker twee voeten aan de grond !
 
Heeeeeeeeeeeeeej mede motormuizen!

Daar is ze weer, na maandenlang geen internet te hebben gehad, (maar geen maandenlange motorstop !!!) ben ik eindelijk weer ingelogd op het motorforum! Ondertussen heb ik mijn motor aangeschaft, en ik wil graag nog even met jullie delen welke het is geworden: een CBR 400 RR! Hij rijdt heerlijk, en ondanks het koude weer ben ik regelmatig op de weg te vinden! Hierbij ook even een piccie waarop ik en mijn fijne motor sta!

Groetjes FannY

 
Gefeliciteerd, en hou de glimmende kant boven :]
btw, ik heb 3 jaar geleden m'n A gehaald, en had 't geluk dat de bank het met me eens was: eerste motor, en die blijft voorlopig, een Duc 851. Ook lekker laag, zithoogte 76 cm. Ik kan dus met de motor op paddockstands met beide voetjes aan de grond, met mijn 1.86. Misschien dat er ooit een 888 voor in de plaats komt, omdat m'n vriendin mee wil, en iets meer koppel en pk's is dan toch iets lekkerder.
 
Da's een mooi racemonster(tje)!!!

Nu maar hopen dat jouw vriend je nog bij kan houden! ;)
 
ik heb het zelfde probleem gehad. Ik was op zoek naar mijn eerste motor en ik ben zelf maar 1m62 lang. Ik heb een proefrit gemaakt op een yamaha thundercat maar was toch wel heel breed. Rijden ging wel goed maar toch gespannen. Ik heb nu een honda ch600s gekocht. deze reed veel ontspannender en is toch stoer en sportief.
ik zal er een foto bijvoegen zodat je hem op een plaatje kan zien. hoop dat je er wat aan hebt. maar ga zeker geen motor kopen die je eigenlijk niet kan houden, dan vind je t niet leuk en stop je er snel mee

Bijlage: motor eibergen.jpg
 
ik heb het zelfde probleem gehad. Ik was op zoek naar mijn eerste motor en ik ben zelf maar 1m62 lang. Ik heb een proefrit gemaakt op een yamaha thundercat maar was toch wel heel breed. Rijden ging wel goed maar toch gespannen. Ik heb nu een honda ch600s gekocht. deze reed veel ontspannender en is toch stoer en sportief.
ik zal er een foto bijvoegen zodat je hem op een plaatje kan zien. hoop dat je er wat aan hebt. maar ga zeker geen motor kopen die je eigenlijk niet kan houden, dan vind je t niet leuk en stop je er snel mee


Motor ziet er puik uit! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan