Magna kapot :-(

Gaaf dat je het allemaal zo uitgebreid op de topic hebt gezet. Ik hoop alleen dat ik het niet meemaak met mijn van de week gekochte V65 1100 sabre. Mijn broers hebben samen de motorblokken van hun vf 750 s en vf 750 f gereviseerd ( ik heb ook daarbij geholpen) en herkenden dus het meeste wel (zelfde systeem). Het grootste probleem was toen de beruchte nokken-assen.

gr william
 
Gweldig verhaal!!
Ik heb bewondering dat je geduld voor zo'n reparatie hebt en het dan ook nog bij te houden voor het forum.

Ik zelf een vraagje over het lakken van je blok.
Had poedercoaten ook gekunt? Misschien dat dat qua prijs niet aantrekkelijk is maar voor de rest? Is dat mogelijk?
 
Echt een geweldig topic om te lezen. Vergt echt veel geduld. Ik heb me met een citroen 2cv blok bezig gehouden, vond dat al complex genoeg!
 
Poedercoaten is prima geschikt voor een motorblok, maar inderdaad heb ik dat o.a. uit kostenoverweging niet gedaan. (gebruik kunnen maken van de spuitcabine op het werk en de "zelf willen doen"-factor tellen ook mee)
 
Poedercoaten is prima geschikt voor een motorblok, maar inderdaad heb ik dat o.a. uit kostenoverweging niet gedaan. (gebruik kunnen maken van de spuitcabine op het werk en de "zelf willen doen"-factor tellen ook mee)


poedercoaten houdt tot ongeveer 150 graden,daarna gaat het roken en verkleurend.

Om bij het poedercoaten de poeder telaten vloeien wordt het gestookt tot 200 graden
 
Hee Chris,
ff klein schopje,
ik begreep uit diverse posts tussen de regels door dat je weer problemen hebt?

ik moet deze zomer ook aan de gang, dus als je me kan behoeden voor misstappen, leg het eea dan eens uit aub ?

gr. Jos
 
Ik weet nog niet precies wat er mis is gegaan, maar ik ben bang dat er een krukaslager of bigendlager kapot is gegaan. De oorzaak heb ik nog geen idee van.
Het blok gaat van de zomer op m'n dooie gemak uit elkaar, ik heb dan een ander blok onder de magna liggen, daar ben ik nu nieuwe koppen op aan het zetten.
 
poedercoaten houdt tot ongeveer 150 graden,daarna gaat het roken en verkleurend.

Om bij het poedercoaten de poeder telaten vloeien wordt het gestookt tot 200 graden
Op het gevaar af Oma ernstig tegen de schenen te schoppen:

Als je motorblok boven de 150 graden uitkomt heb je zowiezo een probleem... doorgaans gaat dat dan ook verder dan alleen de aanblik van buitenaf....
Normaliter komt de temperatuur van een motorblok nergens boven de 110-120 graden uit..
 
Ik weet nog niet precies wat er mis is gegaan, maar ik ben bang dat er een krukaslager of bigendlager kapot is gegaan. De oorzaak heb ik nog geen idee van.
Het blok gaat van de zomer op m'n dooie gemak uit elkaar, ik heb dan een ander blok onder de magna liggen, daar ben ik nu nieuwe koppen op aan het zetten.

Heb jij je nieuw geprepareede blok stuk :?
 
Hee chris,
ff een oud topic kicken,
ik heb net iemand een link gemaild, maar merk nu dat de foto's niet meer online staan,
Hij heeft een vastloper met zijn VFkF2, en wilt weten wat er bij een komplete revisie komt kijken.
heb je het verhaal toevallig met beeldmateriaal ergens digitaal staan?

gr. Jos
 
Terug
Bovenaan Onderaan