Mijn (als ex V65 rijder) mening:
Een V65 is een HEERLIJKE stoplichtracer, 118 pk en ik geloof 97nm aan koppel.
Vanaf zo'n 7000 toeren krijgt 'ie ineens een extra boost (vergelijkbaar met vmax) en gaat dan als de brandweer.
Vanaf zo'n 2500 toeren (en lager ook als je durft/wilt) pakt 'ie probleemloos op in alles behalve OD (<-- zesde versnelling).
Hij loopt heerlijk soepel en trillingsvrij, een ideale rustige toer/dragracer dus.
Daarmee bedoel ik dat je als je op de snelweg zit teveel wind vangt vanaf zo'n 120 km/h, en dat je er mee kunt dragracen bij stoplichten of windvrije wegen.
Verbruik? tussen de 1 op 12,5 en de 1 op 21 (caravan volgend) heel afhankelijk van je rijstijl dus.
Staat bekent als een notoire warmloper/nokkenasslijter in de markt, gedeeltelijk fud.
Warmlopen doet 'ie, hij houd er absoluut niet van lang in bijvoorbeeld een file te staan, voorkruipen dus, snelheid houden is het motto van de V65
Mijn V65 was uit 1985, volgens de teller zo'n 4500 miles gelopen, oftwel teruggedraaid of echt als dragracer gebruikt, eerste wat ik kon doen was koppeling (was niet de eerste keer volgens dealer) en balhoofdslagers/alsmede voorvorkkeeringen vervangen, dragracer verhaal/annex kilometerstand zou dus kunnen kloppen.
Zeker als je een proefrit maakt, het vermogen staat tot GEEN verhouding met de remmen/wegligging, ook niet als je de voorvork/achterveren zo stug mogenlijk instelt.
Met andere woorden, heerlijke inhaal/dragracer voor cruise fanatici maar minder geschikt voor bochten/smijten/beginners.
Je kan als je van bochten houdt meer lol op een XV1100 virago hebben met goede Metzeler's eronder.
Ben je echter een dragracer in spe? en wil je een goedkoop alternatief voor een vmax?? KOOP een V65
(zeker als je qua looks een underdog wilt hebben om andere motorrijders mee te verassen)