Mappy mini 330 vs Peaklife chinees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraag er €75,- voor, zit een extra accu bij en slechts eenmalig gebruikt tijdens vakantie.
 
Ik wil m'n peaklife ook op de andere motor gaan monteren. Ik zoek dus een extra power cable voor dat ding.

Op chinavasion wordt de oude peaklife niet meer verkocht. De kabel voor de nieuwe Rage ziet er op zich hetzelfde uit, maar kan iemand daar toevallig uitsluitsel over geven?

Als iemand nog een kabel heeft liggen dan hoor ik dat ook graag ;)
Beide 5 volt, met zo'n standaard usb aansluiting.

Houders zijn niet uitwisselbaar.
 
Beide 5 volt, met zo'n standaard usb aansluiting.

Houders zijn niet uitwisselbaar.
standaard usb aansluiting? Mijn peaklife wordt niet middels USB opgeladen maar via 2 pennetjes die je in elkaar schuift met een waterbeschermend buisje er omheen?

Als die pennetjes van de Rage hetzelfde zijn dan moet het gewoon werken :Y
 
Zo, dhl 2-6 dagen optie gekozen voor 8euro oid extra; maandag besteld, donderdag 1e afleverpoging. Netjes hoor.

De unit zelf komt met 2 mounts, 2 verschillende kabels (accu en sigarettenlader) maar geen navigatie software, gelukkig kon ik dit zo vinden (primo 2.4, europa kaarten met extended POI)
Werkt allemaal als een tierelier, dankzij 4GB ingebouwd ook geen sd kaart nodig voor alles.

Nog niet op de motor gebouwd, maar dat is al een stuk simpler op de vstrom dan op de cbr heb ik het gevoel.

Net DHL gehad.
3 x Rage besteld. Ik mocht 23 euro aftikken (invoer etc)
 
standaard usb aansluiting? Mijn peaklife wordt niet middels USB opgeladen maar via 2 pennetjes die je in elkaar schuift met een waterbeschermend buisje er omheen?

Als die pennetjes van de Rage hetzelfde zijn dan moet het gewoon werken :Y
Oh, bedoel je DIE kabel :)

ff kijken, heb ze allebei liggen...


Pinnetjes zijn gelijk, pas op elkaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ben ik weer aan t kloten om alles op die RAGE te krijgen :')

Volgens mij heb ik alle benodigde bestanddelen:
Igo Primo
kaarten

Maar in welk mapje die kaarten nou moeten :?

Ongelooflijk dat alles in tig miljard versies te downloaden is, maar een simpele instructie van hoe het op een apparaat te zetten is moeilijk te vinden.


edit

had gelukkig nog een mapje op de schijf staan, compleet om over te kunnen zetten... :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ben ik weer aan t kloten om alles op die RAGE te krijgen :')

Volgens mij heb ik alle benodigde bestanddelen:
Igo Primo
kaarten

Maar in welk mapje die kaarten nou moeten :?

Ongelooflijk dat alles in tig miljard versies te downloaden is, maar een simpele instructie van hoe het op een apparaat te zetten is moeilijk te vinden.


"Een kinderhand is snel gevuld." :)

de directory *\content\building\
3dl/3dc --> 3D view Landmarks/Building
petrol.3dl - 3D view of Petrol stations

de directory *\content\dem\
dem --> Landscape view

de directory *\content\histspeed\
hsp --> Smart route, allows to avoid traffic on certain hours

de directory *\content\map\
fbl --> Maps
fda --> Driver Alerts
fpa --> Adress points (house numbers)
ftr --> Truck Info
hnr --> Programmed long routing (international) ***

--> de directory *\content\phoneme\
phr/ph --> Pronouncing local names (for TTS)

--> de directory *\content\poi\
poi --> Points of Interest

--> de directory *\content\speedcam\
txt --> Speedcams

--> de directory *\content\userdata\poi\
kml --> Custom Points of Interest


***tip van de dag: om HNR bestanden te gebruiken heb je de complete mapset nodig.
Tenzij je in sys.txt onderstaande regel plaatst:


[Route]
hnr_ignored_missing_country_ids=*
 
"Een kinderhand is snel gevuld." :)

de directory *\content\building\
3dl/3dc --> 3D view Landmarks/Building
petrol.3dl - 3D view of Petrol stations

de directory *\content\dem\
dem --> Landscape view

de directory *\content\histspeed\
hsp --> Smart route, allows to avoid traffic on certain hours

de directory *\content\map\
fbl --> Maps
fda --> Driver Alerts
fpa --> Adress points (house numbers)
ftr --> Truck Info
hnr --> Programmed long routing (international) ***

--> de directory *\content\phoneme\
phr/ph --> Pronouncing local names (for TTS)

--> de directory *\content\poi\
poi --> Points of Interest

--> de directory *\content\speedcam\
txt --> Speedcams

--> de directory *\content\userdata\poi\
kml --> Custom Points of Interest


***tip van de dag: om HNR bestanden te gebruiken heb je de complete mapset nodig.
Tenzij je in sys.txt onderstaande regel plaatst:


[Route]
hnr_ignored_missing_country_ids=*
tnx!
 
Vraag van een totale navigatie noob:

Ik heb zo'n Rage gekocht, Igo Primo er op en alles werkt. *O*

Kun je nou ook bestaande routes importeren? Welke bestandsvorm moet je dan hebben?
 
iGo toont niet de routepunten, maar berekent de route van punt naar punt. Die berekende route doet iGo met jouw voorkeuren. Dus wel of niet snel/tol weg, snel, kort, enz.

Neem een bestaande route, converteer hem met ITN Converter naar .kml en plaats dat kml bestand in de directory /igo/content/userdata/route. Mocht userdata/route er niet zijn, maak je die aan.

Daarna in iGo naar Route en open bestaande route of zoiets. Weet niet uit mijn hoofd.

OJ
 
Laatst bewerkt:
Omdat iGo de route zelf herberekend van punt tot punt. Moet je even er op letten dat de route berekend door iGo precies het zelfde is als het origineel bestand.
 
Heb de kaarten geupdate naar 2013 maar nu loopt de peaklife vast. Hij kan mijn positie vinden op de kaarten, ik kan een adres intoetsen, adres zien op de kaart, aanklikken en navigeren naar, maar dan krijg ik een herstart....

Iemand toevallig dezelfde symptomen gehad?


# Ik zie dat er een "crash" bestand wordt bijgehouden (handig...!):
Volgens mij is dit de foutmelding:

WinCE CallStack snapshot (function names unknown - map file \SDMMC\Primo2\Primo.map not found):
 
Laatst bewerkt:
Heb de kaarten geupdate naar 2013 maar nu loopt de peaklife vast. Hij kan mijn positie vinden op de kaarten, ik kan een adres intoetsen, adres zien op de kaart, aanklikken en navigeren naar, maar dan krijg ik een herstart....

Iemand toevallig dezelfde symptomen gehad?


# Ik zie dat er een "crash" bestand wordt bijgehouden (handig...!):
Volgens mij is dit de foutmelding:

WinCE CallStack snapshot (function names unknown - map file \SDMMC\Primo2\Primo.map not found~):


Nou, je weet wat je moet doen.
 
Zo ziet de dir er uit:

H:\Primo2\content\map

Bestanden zijn:

.fbl
.fda
.fsp
.fpa


Zou ik de /map direct onder primo2 moeten zetten?

#Edit: heb maar een volledige nieuwe versie er op gezet en nu werkt het weer! In ieder geval bedankt voor de hulp!
 
Laatst bewerkt:
Hallo mannen,
Ik rij altijd navigatieloos en bevalt me heel goed eigenlijk maarrrrrrrr,nu ben ik van plan om dit najaar een wat grotere tocht te rijden en dan lijkt me navi toch wel een +. aangezien ik niet veel tijd heb en dus niet teveel tijd wil verliezen met kaarten,fout rijden ed.
Met de motor naar san Marino
Ik zat al bij cheapo tomtommetjes te kijken tot mijn oog,via een ander topic,op dit topic viel.

Hier lezend valt mij op dat het wel een "hobby"gehalte heeft met zelf software ed.installeren.
Zijn jullie nog altijd positief over dit apparaat?
Ze staan nu te koop onder de € 90,- en dat is precies wat ik er voor over heb.
Het enige wat ik echt belangrijk vind is dat je zelf routes kunt maken en dat kan geloof ik,wat ik er niet voor over heb is € 400,- dus wat dat betreft zou dit een goede voor mij kunnen zijn.

Andere vraag;hoe werkt het als je gesproken aanwijzingen via een speaker in je helm wilt,gaat dit goed als je ook oordoppen in hebt en zijn hier kant en klare setjes voor?
 
Hallo mannen,
Ik rij altijd navigatieloos en bevalt me heel goed eigenlijk maarrrrrrrr,nu ben ik van plan om dit najaar een wat grotere tocht te rijden en dan lijkt me navi toch wel een +. aangezien ik niet veel tijd heb en dus niet teveel tijd wil verliezen met kaarten,fout rijden ed.
Met de motor naar san Marino
Ik zat al bij cheapo tomtommetjes te kijken tot mijn oog,via een ander topic,op dit topic viel.

Hier lezend valt mij op dat het wel een "hobby"gehalte heeft met zelf software ed.installeren.
Zijn jullie nog altijd positief over dit apparaat?
Ze staan nu te koop onder de € 90,- en dat is precies wat ik er voor over heb.
Het enige wat ik echt belangrijk vind is dat je zelf routes kunt maken en dat kan geloof ik,wat ik er niet voor over heb is € 400,- dus wat dat betreft zou dit een goede voor mij kunnen zijn.

Andere vraag;hoe werkt het als je gesproken aanwijzingen via een speaker in je helm wilt,gaat dit goed als je ook oordoppen in hebt en zijn hier kant en klare setjes voor?

Hey Paul,

Ik rij nu een jaar met de peaklife en hij bevalt goed.
Het doe het zelf gehalte valt best mee.
Je kan inderdaad zelf routes maken voor de Peaklife, dit kan je doen met verschillende programma's. Ik gebruik hiervoor Tyre.

Als je een groter beeldscherm wil kan je beter de Rage bestellen. Kijk hierover op de site van Chinavision.com. De Rage is ietsje duur (geloof 105 euro).

Ik rijdt zelf zonder speaker, dus over geluid kan ik je niet veel vertellen. Het geluid gaat alleen via bleutooth bij de Peaklife.
 
@ Paul.

De huidige generatie Peaklife en Rage modellen komen zonder software. Dit betekent inderdaad dat kaartmateriaal en navigatie software door jou zelf moet worden geïnstalleerd. Dat gezegd hebbende in het topic staan zo veel tips dat het veelal knippen en plakken op de computer is. De iGO Primo Benelux versie is een mooie stabiele iGO versie die je goed kan gebruiken, plak je dan de kaarten van Duitsland en Frankrijk erbij dan heb een mooie basis om jouw reis te maken.
Na veel geëxperimenteer met skins en alternatieve programma's ben ik uitgekomen op deze versie met het kaartmateriaal van heel Europa.

Geluid heb ik geen ervaring mee. Ik rijd zonder, nooit het geluid gemist. Er zijn op internet cheapo chinese headsets te koop. Op deze website staat een review:
Review: DealExtreme Headset

Koop je de Peaklife, koop er dan wel een originele Nokia telefoon batterij bij. Deze houdt het langer vol dan de chinese batterijen, die je op ebay kan kopen. Maar ook dat staat in dit topic.

Als je de basis beginselen van het werken op een computer begrijpt en je weg op internet vindt kom je er uit.
:)
 
Afgelopen zaterdag de Rage besteld via Chinavision. Vanaf gisteren is er activiteit waar te nemen via de Track and Trace van DHL. Benieuwd hoe lang het gaat duren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan