Marokkaanse Motorclub

ik zou het mc uit je clubje (en link) halen. Zijn wat leerridders die er niet zo van houden als jij de term mc gebruikt. Wat je daar verder mee doet moet je zelf weten.

En nu is het niet de bedoeling die discussie weer uit de kast te trekken, het is gewoon enkel een tip *D
 
ik zou het mc uit je clubje (en link) halen. Zijn wat leerridders die er niet zo van houden als jij de term mc gebruikt. Wat je daar verder mee doet moet je zelf weten.

En nu is het niet de bedoeling die discussie weer uit de kast te trekken, het is gewoon enkel een tip *D

Ja, en je motor ook achter slot en grendel!

Er zijn ook lui (meestal niet in het leer) die er niet zo van houden dat jij een motor bezit.
Wat je daar verder mee doet moet je zelf weten.
 
Ik ben bang dat je me verkeerd begrijpt....wat ik bedoelde te zeggen is dat problemen met" puberende jeugd" van alle tijden is en dus niet afhankelijk van ras, geloof of huidskleur.

Klop, zo stak ik vroeger ook agenten neer en gingen mijn vriendjes daarna rellen en auto's in de fik steken. Volkomen normaal, snap alle ophef ook niet :?
 
Klop, zo stak ik vroeger ook agenten neer en gingen mijn vriendjes daarna rellen en auto's in de fik steken. Volkomen normaal, snap alle ophef ook niet :?
Begrijp jij dat ook al niet??? Ik begrijp er ook helemaal niets van, ik stond daar gisteren ff een jerrycan te vullen met benzine......gaan ze nu opeens mijn kinderbijslag afpakken :? :? :+
 
Laatst bewerkt:
Dit zul je wel niet begrijpen, maar daar zit ik totaal niet mee. Moet dat iets aan mijn houding veranderen, of ik er wel of niet lid van mag of wil zijn? Ik ken heel wat Nederlandse clubs waar ik geen lid van kan worden. Zit ik net zo min mee.

Mensen willen hun eigen motorclub, prima. Dat zijn toevallig Marokkanen, ook prima.
Voordeel is dat, of het nu wel of niet een club is met alleen Marokkanen, mensen zien dat ook Marokkanen hele normale dingen kunnen doen. Dan zie je dus dat het nét normale mensen zijn (Brakke en anderen: dit is enigszins satirisch bedoeld.....) Wie kan daar nou iets op tegen hebben????
Of moeten we zo'n club verbieden omdat we nu eindelijk kunnen zeggen dat Marokkanen óns óók discrimineren??? Goh..... zelfs dat zou ook héél normaal menselijk gedrag van ze zijn......

Ik heb het wel eens vaker gezegd. Ja, er is een groep Marokkanen die veel overlast veroorzaakt. Daar weet ik een hoop van, geloof me, veel meer dan dat stelletje domme racisten die hier commentaar heeft geleverd. Erger nog, ik heb er écht iets aan gedaan, in plaats van domme opmerkingen te maken op een forum.
Maar....moeten we dan het overgrote deel van de Marokkanen, dat zich normaal gedraagt, dan over diezelfde kam scheren? Moeten we dan een groep mensen die onze hobby wil delen, dan op deze manier behandelen? Moet die groep dan écht accepteren op een MOTORforum, zonder énige aanleiding, voor motordieven of erger te worden uitgemaakt?
Dan schaam je je als fatsoenlijke motorrijder toch kapot om op datzelfde forum te zitten als die racisten???? Maar nee, dat soort mensen wordt door sommigen zoals jij nog verdedigd ook.
Hulde voor deze post. Ik deel je mening. :}
 
De politiek zou gewoon realistischer moeten handelen. Niet zo achterlijk als Wilders zou willen of Verdonk :r maar ook niet zo soft als Halsema :N Politieke correctheid, is ook niet meer van deze tijd. De criminele allochtonen die een probleem vormen, moeten ook adequaat aangepakt worden omdat ze het verzieken voor ALLE allochtonen in NL, waar ik er ook een van ben inmiddels door een sneaky wetswijziging.

Klopt. Een oneerlijke aanpak vergert de problemen alleen maar. Dat is net zo goed de Pim F. of Geert W. aanpak als de andere kant van het probleem, vertegenwoordigd door Halsema en consorten.
Politiek correct bestaat niet en is in feite gewoon een (rare) vorm van discriminatie. Noem het beestje bij de naam en pak criminelen aan, welke kleur, achtergrond, nationaliteit of geloof ze ook hebben.

Soms maken we simpele zaken érg ingewikkeld in dit kikkerlandje.......
 
Jullie zouden eens met een criminoloog moeten praten, waar ontstaat misdaad door, hoe komt het dat een mens in staat is tot het verrichten van bepaalde handelingen etc....
Trouwens...ong 4.zoveel procent van de misdaden die worden gepleegd in dit kikkerlandje worden aangepakt (van de 100% die bekent is bij politie).....
grappig he...zeer minimaal!!!! pak die criminaliteit beter aan, niet schuiven op ras/geloven/afkomst...misschien dat de uitvoerende macht gewoon wat meer geld verdient uit die mooie koffertjes??? misschien wat meer recherche, wat meer agenten??? komen we al een heel eind mee...
 
Jullie zouden eens met een criminoloog moeten praten, waar ontstaat misdaad door, hoe komt het dat een mens in staat is tot het verrichten van bepaalde handelingen etc....
Trouwens...ong 4.zoveel procent van de misdaden die worden gepleegd in dit kikkerlandje worden aangepakt (van de 100% die bekent is bij politie).....
grappig he...zeer minimaal!!!! pak die criminaliteit beter aan, niet schuiven op ras/geloven/afkomst...misschien dat de uitvoerende macht gewoon wat meer geld verdient uit die mooie koffertjes??? misschien wat meer recherche, wat meer agenten??? komen we al een heel eind mee...

Praten met een criminoloog? Dat heb ik wel eens gedaan, meer dan eens zelfs.
Als je de diverse bekende theorieën er op na kijkt, zul je merken dat ze het geen van allen écht met elkaar eens zijn.....
Natuurlijk is er in veel van die theorieën wel een deel van de waarheid te vinden, maar niet één theorie is 100% sluitend.
Overigens, als je daar op doelt: iemand als Lombroso, aan het eind van de 19e eeuw, was er van overtuigd dat je criminelen kon duiden door bepaalde lichaamskenmerken. Dát idee wordt door alle criminologen van nu verworpen. Alleen de Nazi's zagen daar een halve eeuw later nog wel iets in...... Kennelijk zijn er nog steeds mensen die in Lombroso geloven..... :X

Waar veel criminologen en onderzoekers het overigens wél over eens zijn, is dat de pakkans zo rond de 10% ligt. Ik gok er op dat jij naar de uiteindelijke veroordelingen hebt gekeken?

Hmja, natuurlijk kun je de straat blauw verven. Is wel eens vaker geopperd.
Maar dan leg je het probleem en de oplossing opnieuw bij een relatief kleine groep mensen.
Ik denk dat mensen zich er meer van bewust moeten zijn dat criminaliteit begint en eindigt bij het gedrag van ons allemaal...... Zonder heler geen steler. Zonder gebruikers (en die zijn er heel wat meer dan de meeste mensen weten) geen dealers, enz. enz..

Een groeiend probleem is ook dat mensen zich steeds minder geroepen voelen op te staan voor hun medemensen. Getuigen vind je amper meer. Als er iets gebeurt loopt iedereen door, er van uit gaand dat de ánder het wel opknapt....
Ook de aangiftebereidheid is dalend, naar mijn idee minder omdat mensen niets verwachten van die aangifte, maar omdat men zich er geen tijd voor gunt.
Als schrijnend voorbeeld het aantreffen van een dure en overduidelijk gejatte laptop bij een bekende van ons. 3 Keer gebeld met de eigenaresse, die steeds te druk was om ons te woord te staan, maar écht wel contact zou opnemen. Uiteindelijk geen enkele reactie..... We hebben het maar opgegeven, anderen zijn misschien wél blij met hun teruggevonden spullen. Er zijn wel meer van dat soort voorbeelden.

Bovendien: als je de bestrijding van de criminaliteit zo duidelijk bij één groep legt, overtuig je mensen er in feite van dat het "hun pakkie-an niet is". Lijkt me een hele slechte zaak. Zélfs als je de straten blauw verft (wie gaat dat betalen??) dan nog is lang niet alle criminaliteit op die manier te bestrijden. Maar het is typisch menselijk gedrag om een probleem vooral bij die ander neer te leggen.
Dat geldt net zo goed voor het beschuldigen van één groep als belangrijkste oorzaak van de criminaliteit. Wel érg makkelijk en erg menselijk.... maar het heeft niets met de waarheid te maken. De waarheid is dat ons morele besef erg laag ligt en dat we daar de prijs voor betalen.

Neemt niet weg dat de gemiddelde rechercheur wel blij zou zijn met wat extra mankracht...... dat dan weer wel.
 
Laatst bewerkt:
Praten met een criminoloog? Dat heb ik wel eens gedaan, meer dan eens zelfs.
Als je de diverse bekende theorieën er op na kijkt, zul je merken dat ze het geen van allen écht met elkaar eens zijn.....
Natuurlijk is er in veel van die theorieën wel een deel van de waarheid te vinden, maar niet één theorie is 100% sluitend.
Overigens, als je daar op doelt: iemand als Lombroso, aan het eind van de 19e eeuw, was er van overtuigd dat je criminelen kon duiden door bepaalde lichaamskenmerken. Dát idee wordt door alle criminologen van nu verworpen. Alleen de Nazi's zagen daar een halve eeuw later nog wel iets in...... Kennelijk zijn er nog steeds mensen die in Lombroso geloven..... :X

Waar veel criminologen en onderzoekers het overigens wél over eens zijn, is dat de pakkans zo rond de 10% ligt. Ik gok er op dat jij naar de uiteindelijke veroordelingen hebt gekeken?

Hmja, natuurlijk kun je de straat blauw verven. Is wel eens vaker geopperd.
Maar dan leg je het probleem en de oplossing opnieuw bij een relatief kleine groep mensen.
Ik denk dat mensen zich er meer van bewust moeten zijn dat criminaliteit begint en eindigt bij het gedrag van ons allemaal...... Zonder heler geen steler. Zonder gebruikers (en die zijn er heel wat meer dan de meeste mensen weten) geen dealers, enz. enz..

Een groeiend probleem is ook dat mensen zich steeds minder geroepen voelen op te staan voor hun medemensen. Getuigen vind je amper meer. Als er iets gebeurt loopt iedereen door, er van uit gaand dat de ánder het wel opknapt....
Ook de aangiftebereidheid is dalend, naar mijn idee minder omdat mensen niets verwachten van die aangifte, maar omdat men zich er geen tijd voor gunt.
Als schrijnend voorbeeld het aantreffen van een dure en overduidelijk gejatte laptop bij een bekende van ons. 3 Keer gebeld met de eigenaresse, die steeds te druk was om ons te woord te staan, maar écht wel contact zou opnemen. Uiteindelijk geen enkele reactie..... We hebben het maar opgegeven, anderen zijn misschien wél blij met hun teruggevonden spullen. Er zijn wel meer van dat soort voorbeelden.

Bovendien: als je de bestrijding van de criminaliteit zo duidelijk bij één groep legt, overtuig je mensen er in feite van dat het "hun pakkie-an niet is". Lijkt me een hele slechte zaak. Zélfs als je de straten blauw verft (wie gaat dat betalen??) dan nog is lang niet alle criminaliteit op die manier te bestrijden. Maar het is typisch menselijk gedrag om een probleem vooral bij die ander neer te leggen.
Dat geldt net zo goed voor het beschuldigen van één groep als belangrijkste oorzaak van de criminaliteit. Wel érg makkelijk en erg menselijk.... maar het heeft niets met de waarheid te maken. De waarheid is dat ons morele besef erg laag ligt en dat we daar de prijs voor betalen.

Neemt niet weg dat de gemiddelde rechercheur wel blij zou zijn met wat extra mankracht...... dat dan weer wel.

Globale strekking ben ik het mee eens.
Het punt aangifte doen ff niet, ik heb s iemand geholpen, en werd vervolgens bedreigd door een groep van tig man. Ik naar het politieburo, en er werd mij keurig meegedeeld dat ze niks konden doen .Kortom, de politie zei : je redt jezelf dude.
Eerst moest iets gebeuren...
Gezien het feit dat ik geen politiemacht om me heen heb, zul je mij toch niet kwalijk nemen dat ik wat omzichtelijker te werk ga.

Ik denk dat daar ook een probleem ligt. Aangifte moet serieus behandeld worden, anders doet geen kip een aangifte.

Voor de rest heb je gelijk :)
 
Laatst bewerkt:
Gefrustreerd? Totaal niet. Als jij een eigen mening zonder enige vorm van motivatie gefrustreerd noemt ben jij degene die een andere mening de grond in trapt.
Als je niet wil lezen dat sommigen elkaar wél wat vrijheid gunnen, zélfs als dat Marokkanen betreft (sarcasme included...) ..... tja.....

Maar er zijn genoeg "leuke" fora waar je wel lekker kan bashen hoor...... :X

Bashen.....? Mening geven toch? ;)
Ik trap je mening niet de grond in, ik vond gewoon dat je erg aangevallen reageerde op anderen mensen hun mening.

Ik gun iedereen zijn vrijheid en heb het helemaal niet over Marokanen gehad.
Iedereen moet doen en laten wat hij/zij zelf wilt (tot op zekere hoogte uiteraard :Y )
 
Ja én? Ik vind ook wel een paar clubjes dom. Dat zegt meer over mezelf dan over dat clubje.
Die Nederlanders in het buitenland zijn vrijwel zonder uitzondering hardwerkende mensen, die zo af en toe het gezelschap van andere Nederlanders zoeken, in clubverband of daarbuiten. Wat kun je daar nou op tegen hebben?????
Of ik er zelf lid van zou worden heeft daar niets mee te maken, da's mijn eigen keus, net zoals de keus van die mensen......

Amen
 
Leuk dat je met een groepje Marrokanen wil gaan touren of wat dan ook... maar waarom moet het dan meteen een Marrokaanse motorclub heten?

Klinkt meteen als de tweewielige Al Qaida variant.....

Noem jezelf "tourclub de kilometervreters" met enkel Marrokanen dan zullen mensen al meteen normale gaan denken over het clubje.

ipv iedereen moet weten dat we Marokko zijn club.
 
Leuk dat je met een groepje Marrokanen wil gaan touren of wat dan ook... maar waarom moet het dan meteen een Marrokaanse motorclub heten?

Klinkt meteen als de tweewielige Al Qaida variant.....

Noem jezelf "tourclub de kilometervreters" met enkel Marrokanen dan zullen mensen al meteen normale gaan denken over het clubje.

ipv iedereen moet weten dat we Marokko zijn club.
Jammer dat je niet op zn minst de openingspost heb gelezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan